automaattilaatikon pari säätö kysymystä (722.3)
automaattilaatikon pari säätö kysymystä (722.3)
sääsin laatikosta vähän paineita , koska luisti hitusen 2-3 välin. Tuli hieman liikaa koska nyt ampuu vaihteita niin että perässä rytisee, luisto hävisi kyllä.
Tästä tuli mieleen että eikös noissa ole se joku "alipainemodulaattori" ? yhessä autossa se oli rikki ja vaihteiden vaihdossa tosiaan kolisti perään ihan tautisesti. Meneekö säädin kerrasta rikki vai voiko olla "menossa" ja tekee sitten jo alkavaa pauketta vaihdossa ?
entäpä mitä vaikutusta tarkalleen siinä pumpun (auto siis diesel) kyljessä olevalla säätimellä on , siitä mistä sai laatikon vaihtoja kans mulkattua. Onko paras asento sillä tappiin laitettuna vai saako siitä muissa asennoissa jotain muuta säädettyä kuin "varmuutta vaihtoihin" ? ....
Ja sitten tietysti vielä laatikon vaijerin säätö, se löysällä vaihtaa laatikkokin vähän pehmeämmin vaikka sitten saa jo antaa kaasua kunnolla että vaihtaa alemmas poljettaessa ?
vinkkejä voi antaa mitä nyt seuraavaksi, itse ajattelin niitä paineita laatikon kyljestä hitusen pienemmälle nyt ainakin. Pumpun kyljestä se säädin on jo tapissaan joten...
Tästä tuli mieleen että eikös noissa ole se joku "alipainemodulaattori" ? yhessä autossa se oli rikki ja vaihteiden vaihdossa tosiaan kolisti perään ihan tautisesti. Meneekö säädin kerrasta rikki vai voiko olla "menossa" ja tekee sitten jo alkavaa pauketta vaihdossa ?
entäpä mitä vaikutusta tarkalleen siinä pumpun (auto siis diesel) kyljessä olevalla säätimellä on , siitä mistä sai laatikon vaihtoja kans mulkattua. Onko paras asento sillä tappiin laitettuna vai saako siitä muissa asennoissa jotain muuta säädettyä kuin "varmuutta vaihtoihin" ? ....
Ja sitten tietysti vielä laatikon vaijerin säätö, se löysällä vaihtaa laatikkokin vähän pehmeämmin vaikka sitten saa jo antaa kaasua kunnolla että vaihtaa alemmas poljettaessa ?
vinkkejä voi antaa mitä nyt seuraavaksi, itse ajattelin niitä paineita laatikon kyljestä hitusen pienemmälle nyt ainakin. Pumpun kyljestä se säädin on jo tapissaan joten...
Re: automaattilaatikon pari säätö kysymystä (722.3)
Tuntuisi asiasta tietämättä, että jos on ongelmia vain osassa vaihtoväleistä, niin tuskin laatikon ulkopuoliset säädöt korjaa vikaa. Kun on lukenut noita automaattilaatikko kertomuksia näyttäisi, että useinmilla ongelmat alkaa joko 2-3 välistä tai sitten pakista.epk kirjoitti:sääsin laatikosta vähän paineita , koska luisti hitusen 2-3 välin. Tuli hieman liikaa koska nyt ampuu vaihteita niin että perässä rytisee, luisto hävisi kyllä. .
Itellä on myös tuo 2-3 väli, mutta niin että se ei luista, vaan vaihtaa huomattavasti korkeammilla kierroksilla kuin muissa väleissä.
juu kummasti pysynyt puhtaanu ko oli nää pakkaspäivät 
sinne tais nyt jäädä joku 3 kierrosta
ekat 1-2 kierrosta tuntui niin vähältä kun mulla oli silloin pumpun kyljestä säädin himpun verran täysistä alemmas (josta johtuen ei vaihtanut pienillä kierroksillä isompaan ilman kaasulta nostoa) -> lisää paineita , mutta sittenhän se rupes ampumaan niitä kunnolla
jälkeen laitoin pumpun kyljestä säädön tappiin niin rupes vaihtamaan kohtuu aikaiseen ilman kaasulta nostoa. Nyt on huonoa : ampuu vaihteita vieläkin himpun liian kovaa, ehken pitäisi vieläkin aikaisemmin ilman kaasulta nostoa vaihtaa isompaa. Luisto on loppu nyt.

sinne tais nyt jäädä joku 3 kierrosta

ekat 1-2 kierrosta tuntui niin vähältä kun mulla oli silloin pumpun kyljestä säädin himpun verran täysistä alemmas (josta johtuen ei vaihtanut pienillä kierroksillä isompaan ilman kaasulta nostoa) -> lisää paineita , mutta sittenhän se rupes ampumaan niitä kunnolla

jälkeen laitoin pumpun kyljestä säädön tappiin niin rupes vaihtamaan kohtuu aikaiseen ilman kaasulta nostoa. Nyt on huonoa : ampuu vaihteita vieläkin himpun liian kovaa, ehken pitäisi vieläkin aikaisemmin ilman kaasulta nostoa vaihtaa isompaa. Luisto on loppu nyt.
Viimeksi muokannut epk, Ti 27.02.2007 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: automaattilaatikon pari säätö kysymystä (722.3)
juu yleensä ekat ongelmathan alkaa siitä 2-3 välistä, joka korjaantuu juurikin kun laittaa hitusen painetta lisää laatikonkyljestä, näin ainakin mulla ollut 3:ssa autossa. Ja tuota korkeilla kierroksilla vaihtoa myös ollut, kaikki olen saanut korjattua joko laatikon kyljestä, pumpun kyljestä taikka vaijerin säädöllä.juhaoh kirjoitti:Tuntuisi asiasta tietämättä, että jos on ongelmia vain osassa vaihtoväleistä, niin tuskin laatikon ulkopuoliset säädöt korjaa vikaa. Kun on lukenut noita automaattilaatikko kertomuksia näyttäisi, että useinmilla ongelmat alkaa joko 2-3 välistä tai sitten pakista.epk kirjoitti:sääsin laatikosta vähän paineita , koska luisti hitusen 2-3 välin. Tuli hieman liikaa koska nyt ampuu vaihteita niin että perässä rytisee, luisto hävisi kyllä. .
Itellä on myös tuo 2-3 väli, mutta niin että se ei luista, vaan vaihtaa huomattavasti korkeammilla kierroksilla kuin muissa väleissä.
Nyt tosin meni säädöt vähän poskelleen kun menin laatikon kyljestä säätään kun pumpun kyljestä oli jo vähän vitullaan ennen sitä.


....vehosta muuten saa 2-3 välivaivaan apua


- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ja mä lainaan nosturia ja tuun ottaan aikaa, jos 10 min. teet niin perhekossun saat. Ajanotto alkaa kun auto on nosturilla ja loppuu kun on ajettavissa poiscuuno kirjoitti:
....vehosta muuten saa 2-3 välivaivaan apua...eli jäykemmän jousiparin (korjaus sarja) laatikkoon jonka voi vaihtaa kätevästi (10min) laatikossa olevasta luukusta

JariN
Set kait riippuu kumpaan suuntaan se on tapissa, jos täyskaasukiihdytyksellä mokkula päästää alipainetta letkuun niin saattappi sitten luistaa pahemman kerran vaihdossatdt300 kirjoitti:se pumpun kyljessä oleva säädin ei sais olla ihan tapissa.sehän ohjaa alipainetta joka pistää pykälän silmään.tai ainakin mulle on laatikkon korjaus spesiaalit niin sanonu.tiedä sitten.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Moi!
Mullakin tahtoo venyttää välillä tota 2-3 väliä.Käyköhän toi sama satsi tohon 722.4 laatikkoon?
Mites,kun jonkunlaisia asennusohjeita myös kaivattais
Säätämällä en ole saanut tota mieleisekseni,jos 3-4 väli on hyvä,niin sitte taas toi 2-3 väli tahtoo venyttää(luistaa).
Varsinkin tollasessa kevyessä kiihdytyksessä temppuilee
Mullakin tahtoo venyttää välillä tota 2-3 väliä.Käyköhän toi sama satsi tohon 722.4 laatikkoon?
Mites,kun jonkunlaisia asennusohjeita myös kaivattais

Säätämällä en ole saanut tota mieleisekseni,jos 3-4 väli on hyvä,niin sitte taas toi 2-3 väli tahtoo venyttää(luistaa).
Varsinkin tollasessa kevyessä kiihdytyksessä temppuilee

MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Mullakin 7224 latikko luistaa melko reilusti, kohtei ajella viitti. Tilasin tuon korjaussarjan mistä täälläkin on juteltu. Voiskos joku vielä jatkaa juttua sen asentamisesta ettei ihan hakuammunnax menis tuo auton alla makoilu (on nimittäin tullu tuon laatikon kans jo painittuu) paineennosto ei auta -alkaa vaan täristään kun d:llä seisoo esim liikennevaloissa ja luistaa ihan samalla lailla, enempää ei tohi nostaa.
Uusi modulaattori vai mikä se nyt onkin pumpun kylkeen maksaa noin 130€, joka olisi seuraavana sitten listassa tai sitten ouluun säätöön (joku spesialisti siellä on kunhan vaan saan sen tiedot)
Uusi modulaattori vai mikä se nyt onkin pumpun kylkeen maksaa noin 130€, joka olisi seuraavana sitten listassa tai sitten ouluun säätöön (joku spesialisti siellä on kunhan vaan saan sen tiedot)
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
Nyt olis toi korj.sarja tossa pöydällä.Kolme erikokoista jousta ja tollanen musta ja valkoinen muoviosa.
Olis kiva kuulla ja jos vaikka kuvan kanssa sais selvitettyä,että mihin noi nyt sitte laitetaan?
Ei viittis kaikkii roppui alkaa availee laatikosta.
Olis kiva kuulla ja jos vaikka kuvan kanssa sais selvitettyä,että mihin noi nyt sitte laitetaan?
Ei viittis kaikkii roppui alkaa availee laatikosta.
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
tdt300 kirjoitti:se pumpun kyljessä oleva säädin ei sais olla ihan tapissa.sehän ohjaa alipainetta joka pistää pykälän silmään.tai ainakin mulle on laatikkon korjaus spesiaalit niin sanonu.tiedä sitten.
Pumpun kyljessä oleva säädin pitää olla tapissa, jos meinaa että lelut vielä jonnekkin kulkee. Tdt:stä etittiin pitkään vikaa mikä on kun ei kulje, no ei kai se kulje kun ei saa keittoa kun laatikon ohjausmodulaattori ei laskenut vivustoa pohjaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Laatikon tyypit, saiskos valaisua.
Teksteissä automaattilaatikoista vilahtelee tyyppejä 722.3, 722.4 jne.
Olisiko jollain aikaaa kertoa mitä tarkoittavat ja missä autoissa on ollut mitäkin laatikoita, noin yleisesti vaan.
Olen potkinut tuota pommikonettani viime heinäkuun jälkeen n 80000km , W123 300 D vm-80. Laatikko on kuin tyttöystävä, milloinkaan ei tiedä mikä on reaktio kun "polkaisee".
Olisiko jollain aikaaa kertoa mitä tarkoittavat ja missä autoissa on ollut mitäkin laatikoita, noin yleisesti vaan.

Olen potkinut tuota pommikonettani viime heinäkuun jälkeen n 80000km , W123 300 D vm-80. Laatikko on kuin tyttöystävä, milloinkaan ei tiedä mikä on reaktio kun "polkaisee".

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 03.05.2006 20:08
- Paikkakunta: haapajärvi
korjaussarja
joo eli auttaisko se korjaussarja mitä veholta saa jotain? ku meinaa 280 c mersus vähän luistaa 2-3 väli. vähän laiskasti vaihtaa. missä muuten tommoses se paineen säätö?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuossa vanhempaa keskustelua ja linkkejä alipaineesta ja automaatista.
En ole vielä kokeillut W123:ssa mutta lähipäivinä.
Scotty
Tuossa vanhempaa keskustelua ja linkkejä alipaineesta ja automaatista.
En ole vielä kokeillut W123:ssa mutta lähipäivinä.
Scotty
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Pe 15.10.2004 18:46
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuota, miksi kukaan ei ole tilatessaan tullut kysyneeksi, kuinka homma hoituu? Eipä tähän mennessä missään Veholla ole ilman tietoa jäännyt, mutta toki välillä kannattaa aika varauksella suhtautua vastauksiin (jos siis varaosamyyjä enemmän johonkin muuhun merkkiin kallellaan). Jos kiperämpi kysymys, niin yleensä ovat sitten taluttaneet jonkun asentajan siihen, joka vastaavaa on tehnyt. Ja saavatten aika paljon ohjeita tulosteltua, kun vain muistaa pyytää..Manu300cea24 kirjoitti:Niin sitä ollaan ootettuPakastehauki kirjoitti:Olisiko jollain antaa neuvoja tuon korjaussarjan asennukseen?
Ovat vaihelleet mut ei kukaan osa neuvvoo
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible