W124 230 E Kannentiivisteen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
KEITAMU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.01.2005 12:55

W124 230 E Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja KEITAMU »

Paisuntasäiliössä tummaa öljyä. Perjantaina alan purkamaan kantta.

Tarviiko jotain erikoistyökaluja ? 8) tai tietää jotain muuta mitä

Alfamerin kirja ei kerro ? Jos löytyy linkki jostain ...
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 230 E Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Roisto »

KEITAMU kirjoitti:Paisuntasäiliössä tummaa öljyä. Perjantaina alan purkamaan kantta.

Tarviiko jotain erikoistyökaluja ? 8) tai tietää jotain muuta mitä

Alfamerin kirja ei kerro ? Jos löytyy linkki jostain ...
Ketjun ohjurin tapit lienevät viheliäisimmät irrottaa. Irrotin ne itse tehdyllä ulosvetäjällä (6 mm 12.9 pultti mikkiliimalla 10 mm:n pulttiin jatkoksi). Myös sopivalla liukuvasaralla lähtevät. Irrota varoen – omasta oli edellinen Remontti-Reiska särkenyt toisen tapin ja sen kanssa sai vähän taiteilla. :x

Kuva Kuva

Kannen etupäässä on kolme 6 mm:n kuusiokolopulttia, joihin käytin jämäkästä kuusiokoloavaimesta rälläköityä pätkää ja sovitekappaleita. HUOM: siellä antureiden lomassa on yksi 13 mm:n kannalla oleva pultti. Itse en tuota meinannut hoksia ja ihmetys oli suuri, kun kansi ei noussutkaan ensi yrittämällä. :oops:

Kuva

Ketjun kiristin pitää irrottaa kokonaisena (tai siis kaikki osat irti) (17 mm:n kuusiokolo ja 32 mm:n hylsy). Kasattaessa ensin runko, sitten mäntä ja jousi ja viimeisenä tiiviste ja hattu. Jos sitä ei pura, niin ketju kiristyy liikaa.

t.
Risto
E500 – 211.070
KEITAMU
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.01.2005 12:55

W124 230 Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja KEITAMU »

Kiitos neuvosta.Kansi irti ja viety koneistamoon. Aikamoinen homma !
Vastaa Viestiin