320 cdi -00 vakionopeussäädin toimii ajoittain
320 cdi -00 vakionopeussäädin toimii ajoittain
missähän voisi olla vikaa? välillä se ei kytkeydy, sitten taas välillä toimii ihan normaalisti. auto siis E320 cdi farkku -00.
en oikein usko itse kytkimeen, se nimittäin ei kytkeydy vaikka sitä kuinka kääntelee, vääntelee, voimalla tai kevyesti. sit taas kun se toimii, toimii se hyvin kevyellä liikkeellä, ja vaikka sata kertaa peräkkäin. vika tuntuis olevan useimmin päällä kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle, sit eka sammutuksen jälkeen usein se toimiikin..
onko muilla ollut samoja oireita?
onko muilla ollut samoja oireita?
vikakoodit luettiin juuri, ei herjannut mitään. mut vaatiiko se vian juuri silloin päälle vai jääkö muistiin?e320 kirjoitti:Toinen tyypillinen ongelmakohtahan on jarrukytkin.
missäs tuo jarrukytkin on? polkimen alla? tarkoitatko et se kytkin on pikkasen päällä jolloin auto luulee et jarrutetaan ja pudottaa vak.nop.säätimen pois? sehän ei varmaan näkyisi vikakoodeissakaan..
Piirilevy on boxissa, joka omassani on ratin alla, siellä pahvin takana.
Voi vika kyllä olla jarrukytkimessäkin.
Tuo konkkavika oli omassani. Vaikka jarrukytkin oli uusittu, putoili tempomat silti pois päältä omia aikojaan.
Tästä löytyy ainakin hyvä selostus
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=tempomat
Voi vika kyllä olla jarrukytkimessäkin.
Tuo konkkavika oli omassani. Vaikka jarrukytkin oli uusittu, putoili tempomat silti pois päältä omia aikojaan.
Tästä löytyy ainakin hyvä selostus
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=tempomat
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
nyt kun toimintaa olen seurannut niin olen havainnut seuraavaa:
usean tunnin seisonnan jälkeen ei toimi kun lähtee liikkeelle, mutta jo alle kymmenen minuutin ajon jälkeen kun sammuttaa, ja heti käynnistää niin sitten se toimii. sen jälkeen toimii siihen saakka kun auto on seisonut useita tunteja, esim yön yli.
missäs se jarrukytkin on? kallis/halpa, helppo/hankala vaihtaa?
ja onko tuossa 320cdi:ssä se vakionopeussäätimen poksi samassa paikassa kuin spede10 kertoi?
muita vinkkejä?
usean tunnin seisonnan jälkeen ei toimi kun lähtee liikkeelle, mutta jo alle kymmenen minuutin ajon jälkeen kun sammuttaa, ja heti käynnistää niin sitten se toimii. sen jälkeen toimii siihen saakka kun auto on seisonut useita tunteja, esim yön yli.
missäs se jarrukytkin on? kallis/halpa, helppo/hankala vaihtaa?
ja onko tuossa 320cdi:ssä se vakionopeussäätimen poksi samassa paikassa kuin spede10 kertoi?
muita vinkkejä?
no niin, yksi vika joko poistui itsekseen tai sitten syykin löytyi.
eli epäilty syy:akku oli autossa alkuperäinen, siis todella huono. ja aina kun auto seisoi yli puolivuorokautta ja lähti liikkeelle, ei vakionopeussäädin toiminut. jos ajoi hetken, sammutti, käynnisti ja jatkoi matkaa, se toimi. nyt se oli jo pari viikkoa ettei toiminut ollenkaan, mut nyt kun vaihdoin uuden akun viikko sitten, on säädin toiminut joka ikinen kerta, oli auto seisonut tai ei.. en tiedä onko näillä asioilla yhteyttä, mutta kokeilemisen arvoinen juttu jos samaa oiretta muilla.
eli epäilty syy:akku oli autossa alkuperäinen, siis todella huono. ja aina kun auto seisoi yli puolivuorokautta ja lähti liikkeelle, ei vakionopeussäädin toiminut. jos ajoi hetken, sammutti, käynnisti ja jatkoi matkaa, se toimi. nyt se oli jo pari viikkoa ettei toiminut ollenkaan, mut nyt kun vaihdoin uuden akun viikko sitten, on säädin toiminut joka ikinen kerta, oli auto seisonut tai ei.. en tiedä onko näillä asioilla yhteyttä, mutta kokeilemisen arvoinen juttu jos samaa oiretta muilla.
Joo, Toi on muuten aika tyypillistä. Halpis-akut on karmeita vikalähteitä. Samoin just alkuperäiset, jotka alkaa loppuun. Ja kannattaa ostaa sitte kunnollinen uusi. Ite tein virheen ja ostin halpiksen. Vuodessa loppu. Sitten uus, nyt on Exide Extreme. Pitäs kestää jonkun vuoden. Saa nähä...blackbird kirjoitti:no niin, yksi vika joko poistui itsekseen tai sitten syykin löytyi.
eli epäilty syy:akku oli autossa alkuperäinen, siis todella huono. ja aina kun auto seisoi yli puolivuorokautta ja lähti liikkeelle, ei vakionopeussäädin toiminut. jos ajoi hetken, sammutti, käynnisti ja jatkoi matkaa, se toimi. nyt se oli jo pari viikkoa ettei toiminut ollenkaan, mut nyt kun vaihdoin uuden akun viikko sitten, on säädin toiminut joka ikinen kerta, oli auto seisonut tai ei.. en tiedä onko näillä asioilla yhteyttä, mutta kokeilemisen arvoinen juttu jos samaa oiretta muilla.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -