320 cdi -00 vakionopeussäädin toimii ajoittain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

320 cdi -00 vakionopeussäädin toimii ajoittain

Viesti Kirjoittaja blackbird »

missähän voisi olla vikaa? välillä se ei kytkeydy, sitten taas välillä toimii ihan normaalisti. auto siis E320 cdi farkku -00.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Oiskohan kytkimessä häikkää, hapettumaa tms. liittimissä.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

en oikein usko itse kytkimeen, se nimittäin ei kytkeydy vaikka sitä kuinka kääntelee, vääntelee, voimalla tai kevyesti. sit taas kun se toimii, toimii se hyvin kevyellä liikkeellä, ja vaikka sata kertaa peräkkäin. vika tuntuis olevan useimmin päällä kun lähtee kylmällä autolla liikkeelle, sit eka sammutuksen jälkeen usein se toimiikin..

onko muilla ollut samoja oireita?
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Oisko softavika, auttaisikohan systeemin boottaus?
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mulla kun se lakkas pelaamasta, tosin kerralla sekaisin tyyliin niin star diagnoosi ilmoitti sen kytkimen olevan viallinen ja niin olikin. Eli kannattaisko käyttää piuhan päässä ?
W213 220d +W242 electric drive
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Toinen tyypillinen ongelmakohtahan on jarrukytkin.
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

e320 kirjoitti:Toinen tyypillinen ongelmakohtahan on jarrukytkin.
vikakoodit luettiin juuri, ei herjannut mitään. mut vaatiiko se vian juuri silloin päälle vai jääkö muistiin?

missäs tuo jarrukytkin on? polkimen alla? tarkoitatko et se kytkin on pikkasen päällä jolloin auto luulee et jarrutetaan ja pudottaa vak.nop.säätimen pois? sehän ei varmaan näkyisi vikakoodeissakaan..
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Piirilevyn konkat. Tuon ikäisessä ne ovat jo vaihtokunnossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

spede10 kirjoitti:Piirilevyn konkat. Tuon ikäisessä ne ovat jo vaihtokunnossa.
pystytkö tarkentamaan?
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Piirilevy on boxissa, joka omassani on ratin alla, siellä pahvin takana.
Voi vika kyllä olla jarrukytkimessäkin.

Tuo konkkavika oli omassani. Vaikka jarrukytkin oli uusittu, putoili tempomat silti pois päältä omia aikojaan.

Tästä löytyy ainakin hyvä selostus
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=tempomat
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Vanhemmissa malleissa on joskus temppuillut kun alkuperäinen rengaskoko vaihdettu selvästi vakiota isompaan.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Mulla toimii näin, että vikaa ei ole, kun lähdet käynnistyksen jälkeen suoraan liikkeelle, mutta kun raappaat lasit ja auto seisoo paikallaan käynnissä vaikka 3 min, niin silloin tempomat ei enää toimi. Sammutukesn jälkeen toimii taas normaalisti.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

nyt kun toimintaa olen seurannut niin olen havainnut seuraavaa:

usean tunnin seisonnan jälkeen ei toimi kun lähtee liikkeelle, mutta jo alle kymmenen minuutin ajon jälkeen kun sammuttaa, ja heti käynnistää niin sitten se toimii. sen jälkeen toimii siihen saakka kun auto on seisonut useita tunteja, esim yön yli.

missäs se jarrukytkin on? kallis/halpa, helppo/hankala vaihtaa?

ja onko tuossa 320cdi:ssä se vakionopeussäätimen poksi samassa paikassa kuin spede10 kertoi?

muita vinkkejä?
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 06.03.2007 12:03

Viesti Kirjoittaja blackbird »

no niin, yksi vika joko poistui itsekseen tai sitten syykin löytyi.

eli epäilty syy:akku oli autossa alkuperäinen, siis todella huono. ja aina kun auto seisoi yli puolivuorokautta ja lähti liikkeelle, ei vakionopeussäädin toiminut. jos ajoi hetken, sammutti, käynnisti ja jatkoi matkaa, se toimi. nyt se oli jo pari viikkoa ettei toiminut ollenkaan, mut nyt kun vaihdoin uuden akun viikko sitten, on säädin toiminut joka ikinen kerta, oli auto seisonut tai ei.. en tiedä onko näillä asioilla yhteyttä, mutta kokeilemisen arvoinen juttu jos samaa oiretta muilla.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

blackbird kirjoitti:no niin, yksi vika joko poistui itsekseen tai sitten syykin löytyi.

eli epäilty syy:akku oli autossa alkuperäinen, siis todella huono. ja aina kun auto seisoi yli puolivuorokautta ja lähti liikkeelle, ei vakionopeussäädin toiminut. jos ajoi hetken, sammutti, käynnisti ja jatkoi matkaa, se toimi. nyt se oli jo pari viikkoa ettei toiminut ollenkaan, mut nyt kun vaihdoin uuden akun viikko sitten, on säädin toiminut joka ikinen kerta, oli auto seisonut tai ei.. en tiedä onko näillä asioilla yhteyttä, mutta kokeilemisen arvoinen juttu jos samaa oiretta muilla.
Joo, Toi on muuten aika tyypillistä. Halpis-akut on karmeita vikalähteitä. Samoin just alkuperäiset, jotka alkaa loppuun. Ja kannattaa ostaa sitte kunnollinen uusi. Ite tein virheen ja ostin halpiksen. Vuodessa loppu. Sitten uus, nyt on Exide Extreme. Pitäs kestää jonkun vuoden. Saa nähä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin