Milloin "Väyrysiin" tuli ns.Eco-maalit?
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Milloin "Väyrysiin" tuli ns.Eco-maalit?
Kun täällä foorumilla on ollut niin paljon juttua noista "ruostuvista" W210-sarjalaisista eli sympaattisemmin sanottuna "Väyrysistä",niin mitkä vuosikerrat on maalattu "ruostumista edistävillä" ns.Eco-maaleilla? Vai oliko maali käytössä heti alusta asti? (vm.95...->) Onko "ruostumattomia" tai "normaalisti ruostuvia" Väyrysiä edes olemassa? Eli mihin vuosikertoihin kannattaa satsata,mitä välttää?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Vesivärit
Olen kuullut puhuttavan, että W124E malleista lähtien E-sarjalaiset olisi maalattu "vesiväreillä" eli vuodesta 1993 eteenpäin.
Kyllähän noi vesivärit passaavat paremmin tuonne kuvataidehommiin.
Kyllähän noi vesivärit passaavat paremmin tuonne kuvataidehommiin.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1056
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Jaaha,no meikäläisen kakkosnelonen on vuosmallia 89,ja maalattu ihan "oikeilla väreillä",ilmankos toi ei meinaa ruostua sitte millään...

Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
eräs fiksari kertoi vesivärien tulleen ilmeisesti -97 aikoihin mutta se ken tietää kertokoon totuuden.oma -12/95 w210 ilmeisesti vielä oikealla maalilla maalattu.mutta tuo ruostehomma tuntuisi riivaavan erityisesti korimallia w210????eikä mene enää takuuseen(yli 10v. vanha)fiksasin juuri yhtä vm -95 c-koppasta ja kyllä siinäkin ruosteita näytti olevan.kyllä se pintapeltien ruostuminen ainakin on paljon myös pidosta kiinni.??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Aihetta sivuten http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 509#354509.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mun -95 124 E ruostui jo ihan hyvin... siis vuonna 2002 tai jotain. Oli sitten vesi- taimillähyvänsä
väreillä värjätty, mutta kukki kauniisti pesuista ja vahauksista huolimatta ovimuovien rajasta ja takaosasta luukun alta. Puhumattakaan antenninympäryskupasta, c-pilarin alaosan kupasta, ja katossa olevasta laajenevasta läiskästä,
joka ilmeisesti oli antenniasentajan aikaansaannos.
vai oliko alkuperäinen tauti, en tiedä. Merkki vaihtui vit***ksen vuoksi.
Nyttemmin uusi varovainen paluu tähtien maailmaan.
väreillä värjätty, mutta kukki kauniisti pesuista ja vahauksista huolimatta ovimuovien rajasta ja takaosasta luukun alta. Puhumattakaan antenninympäryskupasta, c-pilarin alaosan kupasta, ja katossa olevasta laajenevasta läiskästä,
joka ilmeisesti oli antenniasentajan aikaansaannos.

Nyttemmin uusi varovainen paluu tähtien maailmaan.
Olen ajanut nyt 120 tkm täällä Suomessa W210T -97:lla vuodesta 2003 lähtien. Saksassa oli mittarissa 80 tkm. Edellinen auto, joka edelleen on pojan käytössä, oli Volvo 740 -87. Sillä on nyt ajettu yli 500 tkm ja maalipinta on tosi hyvä verrattuna mersun pintaan, joka on naarmuja täynnä. Kyllä on olla maalissa eroa - pehmeät vesivärit/kunnon "myrkkymaali" ja maalaus. Sinkitys tietty vaikuttaa siten, ettei Volvossa ole juuri ruostettakaan muualla kuin kolhituissa kohdin. Mersu alkaa kukkia takaluukusta ja vähän muualtakin.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09