sininen savu om 603
sininen savu om 603
300 dt kyseessä.
Tyhjäkäynnillä kylmänä savuttaa sinistä ,lämpimänä vähempi ,mutta haisee kuitenkin kuin vanhemmat kuormurit.Ei syö öljyä,hyvät vedot,käynnistyy nöyrästi milloin vain vaikka ilman lohkolämmitintä.
Ravistaa laitettaessa vapaalta deelle,että konepeittokin tärrää
Suuttimissa oikeat paineet,kaksi vasta tarkistettu ,ei kulumista yhtään tuskinpa muissakaan. Ajettu 430tkm .Edellinen omistaja säätänyt syöttöä
isommalle ja ottanut pois ahtopaineen rajoittajan ,hommaanko osat ja laitan paikalleen ?Oisko näistä tiedoista apua asiantuntijoille ?Kannatinkumi oikealta puolelta ehjä,mutta sieltä pakosarjan puolelta en ole päässyt testaamaan kun on tiellä pohjapanssarit,eikä kunnon paikkaa missä pääsis alapuolelta tarkastamaan.Kumpi on yleensä rikki vai menevätkö yhtäaikaa ?
Tyhjäkäynnillä kylmänä savuttaa sinistä ,lämpimänä vähempi ,mutta haisee kuitenkin kuin vanhemmat kuormurit.Ei syö öljyä,hyvät vedot,käynnistyy nöyrästi milloin vain vaikka ilman lohkolämmitintä.
Ravistaa laitettaessa vapaalta deelle,että konepeittokin tärrää
Suuttimissa oikeat paineet,kaksi vasta tarkistettu ,ei kulumista yhtään tuskinpa muissakaan. Ajettu 430tkm .Edellinen omistaja säätänyt syöttöä
isommalle ja ottanut pois ahtopaineen rajoittajan ,hommaanko osat ja laitan paikalleen ?Oisko näistä tiedoista apua asiantuntijoille ?Kannatinkumi oikealta puolelta ehjä,mutta sieltä pakosarjan puolelta en ole päässyt testaamaan kun on tiellä pohjapanssarit,eikä kunnon paikkaa missä pääsis alapuolelta tarkastamaan.Kumpi on yleensä rikki vai menevätkö yhtäaikaa ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: sininen savu om 603
Kysymys oli asiantuntijoille, mutta vastaan silti.koyama kirjoitti:300 dt kyseessä.
Ravistaa laitettaessa vapaalta deelle,että konepeittokin tärrää
Suuttimissa oikeat paineet,kaksi vasta tarkistettu ,ei kulumista yhtään tuskinpa muissakaan. Ajettu 430tkm .Edellinen omistaja säätänyt syöttöä
isommalle ja ottanut pois ahtopaineen rajoittajan ,hommaanko osat ja laitan paikalleen ?Oisko näistä tiedoista apua asiantuntijoille ?Kannatinkumi oikealta puolelta ehjä,mutta sieltä pakosarjan puolelta en ole päässyt testaamaan kun on tiellä pohjapanssarit,eikä kunnon paikkaa missä pääsis alapuolelta tarkastamaan.Kumpi on yleensä rikki vai menevätkö yhtäaikaa ?
Käyntiäänihän se ketoisi paljon. Ei ne nuo kaksi suutinta kerro lopuista suuttimista mitään. Loputkin tarkastukseen, yksi syy savutukseen voi olla juuri suutin. Toinen sitten se pumpun ajoitus.
Tuo oikeanpuoleinen eli pakosarjanpuoleinen (no mistäpäin katsoo) kannatinkumi kyllä kuormittuu kiihdytksessä enempi, mutta itellä meni kyllä vasenpuoli kun pakilla runttasin kannokossa.
Itse laittaisin kyllä ahtopaineen rajoittajat paikalleen, nehän on tehty häiriötilanteessa suojaamaan konetta.
jep ,
Eilen tarkastettiin pumpun ajoitus.Se oli 13 jykk,eikä ketjukaan ollut venynyt.Perjantaina moott.kumien tarkistus/vaihto.
Nuo suuttimet on kai tarkistettava ,että ei jää epäselvää.
On kyllä heti monta noin 5 esimerkkiä lähipiiristä,ettei ne suuttimet herkällä kulu kuseviksi ,mutta jospa ne mulla.
Tänään kylmäkäynnistäessä kone kävi noin 15 sekuntia normaalisti ennenkuin alkoi raklattamaan.On varmaan muulloin tehnyt samoin,mutta nyt olin herkällä korvalla.Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Ääninäyte otetaan ..jos osaan
Nuo suuttimet on kai tarkistettava ,että ei jää epäselvää.
On kyllä heti monta noin 5 esimerkkiä lähipiiristä,ettei ne suuttimet herkällä kulu kuseviksi ,mutta jospa ne mulla.
Tänään kylmäkäynnistäessä kone kävi noin 15 sekuntia normaalisti ennenkuin alkoi raklattamaan.On varmaan muulloin tehnyt samoin,mutta nyt olin herkällä korvalla.Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Ääninäyte otetaan ..jos osaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: jep ,
Jälkihehkutusaika, silloin palaa paremmin.koyama kirjoitti: Tänään kylmäkäynnistäessä kone kävi noin 15 sekuntia normaalisti ennenkuin alkoi raklattamaan.On varmaan muulloin tehnyt samoin,mutta nyt olin herkällä korvalla.Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Ääninäyte otetaan ..jos osaan
ravistus
Moottorinkannatinkumi pakoputken puolelta aivan resu,tulipa vaihdettua.
kyllä
.Sinne lensi tärinäkumi roskiin.Rock ..rock äänen ja savutuksen paikallistaminen vielä vaiheessa
kyllä

Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: ravistus
Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.koyama kirjoitti:Moottorinkannatinkumi pakoputken puolelta aivan resu,tulipa vaihdettua.
kyllä.Sinne lensi tärinäkumi roskiin.Rock ..rock äänen ja savutuksen paikallistaminen vielä vaiheessa
Re: ravistus
Eikös sitä silloin tule vaaleanharmaata höyryä pakoputkesta eikä sinistä savua.Turbo-eemeli kirjoitti: Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.
Re: ravistus
Voiko huohotinputkesta tuleva öljy vaikuttaa tyhjäkäynti savutukseen ja rock...rock ääneen.Sehän kiertää takaisin turbon kautta imusarjaan ja palotilaanjuhaoh kirjoitti:Eikös sitä silloin tule vaaleanharmaata höyryä pakoputkesta eikä sinistä savua.Turbo-eemeli kirjoitti: Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.

Ei se paljon huohota ,ei ole kylläkään mihin vertais,mutta sen verran, että näkyy öljyä imuputkessa ja siinä turbon juurella mistä se imuputki lähtee.
Nestettä joutunut lisäämään noin 5 dl /1000 km .Tiedä sitten loppuuko kun eilen vaihdettiin vuotava oo rengas lohkolämmittimeen.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: ravistus
Vääntynyt kiertokanki vois tehdä tuon et savuttaa sinistä. Kansi irti ja koeponnistukseen ja samalla mittaa YKK:ssa et kaikki männät tulee yhtä korkealle.juhaoh kirjoitti:Eikös sitä silloin tule vaaleanharmaata höyryä pakoputkesta eikä sinistä savua.Turbo-eemeli kirjoitti: Oliskohan sylinterikansi rikki imukanavasta, saa kylmänä vettä ja sekottaa käynnin.
Jos vikaa löydy niin vetää männät ylös ja tarkistaa laakerit ja renkaat.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Voi hanhenjalka !stefa kirjoitti:Itellä oli samantyylisiä oireita aikaisemmin vaparista turbotetussa 603:ssa (tärinä tyhjäkäynnillä D päällä, sininen savutus ja epätasainen koliseva käynti pienillä kierroksilla). Koneen ku aukasi niin 2 kiertokankea oli vääntyny. Sieltä suunnalta lähtisin vikaa ettimään.
Jos kanki on mutkalla niin onko sen mäntä alempana?ymmärsinköhän ihan väärin ?
Paljonko maksaa osat ja mitä kannattaa kansirempan yhteydessä uusia ?
Hajoaako kone ihan sooshiksi vai meneekö ääni lopulla niin kovaksi,että tulee kuulovaurio ?
8000 kilsaa olen ajellut palokalinan säestyksellä.En osaa sanoa onko ääni koventunut
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Tuossa kuulin, että oli ajettu niin kauan koneella josta kanki mutkalla, että oli tullut pykälä sylinteriin siihen kohti. Ei auttanut enää pelkkä kangenvaihto. Oli kyllä Volvon kone.Mika.T kirjoitti:Kyllä. Jos on kanki mutkalla niin mäntä on myös yläkuolokohdassaan normaalia alempana.
Ite ajelin kiertokanki vikaisella 300d vaparilla kymmenisen tuhatta ennenkuin avasin koneen. Ääni ei sinä aikana muuttunut miksikään joten sen perusteella konella kyllä kestää ajaa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
kiertokanki mutkalla ?puristusmittaus epäonnistui
eipä onnistunut 200 dieselin ruiskusuuttimesta rakentaa puristuspainemittarille sopivaa osaa(motometer).Sehän oli erilainen kaikin puolin vaikka autopurkaamon heppu väitti toista.Kerkesin jo pari suihkua irrottaa.Dieselkorjaamolle vissiin
Seuraavaksi laitoin väriaineen paisuntasäiliöön ja samalla lisäsin nestettä.
Oli kuluttanut 1/2 litraa 1000km.Ajolenkki-kone kuumaksi ja vuotokohdaksi paljastui lohkolämmittimen juuri ja kansi sieltä koneen perältä ,tuli myös öljyä . Ei näe tarkemmin rintapellin vuoksi.Nestettä ei öljyn seasta löydy ainakaan silmämääräisesti, ja paisari on puhdas eikä painetta kerry ja lämmöt aina normit.
Sininen savu on lähes kokonaan loppunut (pakkaset loppu),mutta käryttää vähän,haisee raaka pakokaasu.
Onko Forte jäähdyttimeen huono idea ? 35 euroa
Onko kukaan kokeillut vastaavaan vikaan

Seuraavaksi laitoin väriaineen paisuntasäiliöön ja samalla lisäsin nestettä.
Oli kuluttanut 1/2 litraa 1000km.Ajolenkki-kone kuumaksi ja vuotokohdaksi paljastui lohkolämmittimen juuri ja kansi sieltä koneen perältä ,tuli myös öljyä . Ei näe tarkemmin rintapellin vuoksi.Nestettä ei öljyn seasta löydy ainakaan silmämääräisesti, ja paisari on puhdas eikä painetta kerry ja lämmöt aina normit.
Sininen savu on lähes kokonaan loppunut (pakkaset loppu),mutta käryttää vähän,haisee raaka pakokaasu.
Onko Forte jäähdyttimeen huono idea ? 35 euroa

Onko kukaan kokeillut vastaavaan vikaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: kiertokanki mutkalla ?puristusmittaus epäonnistui
Syöttöpumpun takimmainen nokka-akselin laakeri, jos pettänyt niin oireet vähän samoja, koska ruiskutus myöhästyy "peräpäässä".koyama kirjoitti:eipä onnistunut 200 dieselin ruiskusuuttimesta rakentaa puristuspainemittarille sopivaa osaa(motometer).Sehän oli erilainen kaikin puolin vaikka autopurkaamon heppu väitti toista.Kerkesin jo pari suihkua irrottaa.Dieselkorjaamolle vissiin![]()
Seuraavaksi laitoin väriaineen paisuntasäiliöön ja samalla lisäsin nestettä.
Oli kuluttanut 1/2 litraa 1000km.Ajolenkki-kone kuumaksi ja vuotokohdaksi paljastui lohkolämmittimen juuri ja kansi sieltä koneen perältä ,tuli myös öljyä . Ei näe tarkemmin rintapellin vuoksi.Nestettä ei öljyn seasta löydy ainakaan silmämääräisesti, ja paisari on puhdas eikä painetta kerry ja lämmöt aina normit.
Sininen savu on lähes kokonaan loppunut (pakkaset loppu),mutta käryttää vähän,haisee raaka pakokaasu.
Onko Forte jäähdyttimeen huono idea ? 35 euroa![]()
Onko kukaan kokeillut vastaavaan vikaan
Mutta painetta ei kerry jäähdytysjärjestelmään, jos kansi on imukanavasta rikki, ennenkuin ahtopaine ylittää jäähdyttäjän paineen. Raaka pakokaasu selittyy sillä, että menee nestettä sekaan, eikä kykene polttaan kunnolla.
Myöskin myöhäinen ruiskutus oireilee samoin. Mutta tuo pumppu saattaa olla hiljan korjattu.
en tiedä
Tuosta pumpun korjauksesta en tiedä,syöttöjä siihen on lisätty ainakin.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: en tiedä
Syöttöpumpun kuntoa pystyy kartoittaan sillä, kun tarkistaa ajoituksen "kusettamalla", niinkuin ennenmuinoin tehtiin. Siis 1. sekä 6. sylinteristä ja vertaa keskenään, onko niissä eroakoyama kirjoitti:Tuosta pumpun korjauksesta en tiedä,syöttöjä siihen on lisätty ainakin.

Re: en tiedä
näkeekö sen eron polttoaineen pinnasta suuttmilla kun putket on irrotettu.Turbo-eemeli kirjoitti:Syöttöpumpun kuntoa pystyy kartoittaan sillä, kun tarkistaa ajoituksen "kusettamalla", niinkuin ennenmuinoin tehtiin. Siis 1. sekä 6. sylinteristä ja vertaa keskenään, onko niissä eroakoyama kirjoitti:Tuosta pumpun korjauksesta en tiedä,syöttöjä siihen on lisätty ainakin.
Tämmöstä tuttu dieselhemmo teki edelliseen autoon. Ei vaan tullut selväksi,mitä se sillä tarkasti..ajoitusta

Tuo kusemisjuttu ei aukene kyllä mulle jos ei tule lisävalaistusta asiaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: en tiedä
Tuo kusettamalla tai tiputtamalla tehty pumpun ajoitus on vanha ja varma konsti. Toimii 124:ssäkin edelleen, ja on kotikonstein ainoa mahdollisuus jos pumppu on kasattu huolimattomasti tai säätöohjeista poiketen. Käy niihin superienkin pumppuihin. Siinä ajoituksessa käytetään tietysti oikeaa syöttöhetken ajoitusastettalukemaa, joka on noin 24 astetta ennen yläkuolokohtaa.koyama kirjoitti: Tuo kusemisjuttu ei aukene kyllä mulle jos ei tule lisävalaistusta asiaan
Ajoituksessa korvataan syöttöputki joutsenkaulaputkella ja pumpun elementin päältä poistetaan paineventtiili. Siinä konetta pyöritetään ajoituskohtaa kohti ja katsotaan missä kohti elementtin mäntä sulkee lähes (nn. tippaa minuutissa) polttoaineen tulon joutsenkaulalta. Kampiakselilta katsotaan sitten se asteluku samoin kuin muissakin ajoituksissa.
Re: en tiedä
Kiitos valistuksesta.Ei sitä ois tuotakaan tienny jos eilen kuolijuhaoh kirjoitti:Tuo kusettamalla tai tiputtamalla tehty pumpun ajoitus on vanha ja varma konsti. Toimii 124:ssäkin edelleen, ja on kotikonstein ainoa mahdollisuus jos pumppu on kasattu huolimattomasti tai säätöohjeista poiketen. Käy niihin superienkin pumppuihin. Siinä ajoituksessa käytetään tietysti oikeaa syöttöhetken ajoitusastettalukemaa, joka on noin 24 astetta ennen yläkuolokohtaa.koyama kirjoitti: Tuo kusemisjuttu ei aukene kyllä mulle jos ei tule lisävalaistusta asiaan
Ajoituksessa korvataan syöttöputki joutsenkaulaputkella ja pumpun elementin päältä poistetaan paineventtiili. Siinä konetta pyöritetään ajoituskohtaa kohti ja katsotaan missä kohti elementtin mäntä sulkee lähes (nn. tippaa minuutissa) polttoaineen tulon joutsenkaulalta. Kampiakselilta katsotaan sitten se asteluku samoin kuin muissakin ajoituksissa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Paremmin tuo on tunnettu joutsenkaula-ajoituksena. Se on itseasiassa hyvä konsti ajoittaa pumppu. Tarkenetaan vielä sen verran, että se tehdään täyskaasulla ja oikea kohta on 1 tippa/sekuntti. Mootori on siis oikeassa asennossa, esimerkiksi 24 EYKK ja pumppua käännetään kunnes joutsenkaulasta tulee 1 tippa/sekuntti.
Asiasta mitään käsitä, mutta eikö se elementti sen paineen tee. Linjoissa ja pumpussa on varmaan sen verran ainetta, että se riittää tähän ajoitukseen.Mika.T kirjoitti:Mistä esim 124sen pumppu saa polttoaineensa tuohon hommaan kun ei ole käsipumppua.![]()
Äkkiseltään tuntuis ettei tuon jotsenkaula juttu onnistu jos ei saa jonkinlaista painetta polttoainelinjaa.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Tarvitaanko joutsenkaula-ajoitukseen siis joku väliaikainen siirtopumppu ruiskutuspumpun imupuolelle? Jos haluaa verrata ekan ja viimesen sylinterin ruiskutusennakkoa, niin mistä helpoiten voi laskea viimesen sylinterin yläkuolokohdan? Vähä aikaa tuumasin, mutta en helppoa konstia keksiny..no ei mistään
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "