Kumpi olisi viisaampi, edullisempi vaihto ehto vaparin ahtamisessa; laittaa TD-kone vai ahtaa tämä nykyinen joka on kansiremontoitu ja muutenkin "isku kunnossa
Mikähän voisi olla realistinen hinta/teho arvio? Nettiauto.comissa ollut jokunen jälkeen päin ahdettu tehokas peli niin eikös tuossa potentiaalia kuitenkin olis
Se vähän riippuu miten paljon tekee itse.
Ite laitoin 2,5 dieseliin turpon viime elokuussa,kaikki asennukset tein ite,mutta ostin valmiina mm.:pakosarjan,putken,turbon,coolerin,putkia,letkuja,klemmareita,syöttöpumpun johon tuli isommat elementit.
En viiti tällä foorumilla laittaa mitään hintoja,kun heti joku tee-se-itse-mies kommentoi kalliiksi,ja sanoo että superturbon voi kaikki ite tekemällä rakentaa 300-500 €.
Niinhän se on että ihmisellä pitää olla harrastuksia ja ne yleensä maksaa. Pelkällä pumpun ruuvauksella saattaa kai jotain saada aikaan mutta jos meinaa saada koneesta ulos muutakin kuin pärinää niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja taida olla
Käyttö peliksi tuli tuonti W201 mutta niin pirun kiva auto ja ihan kivaksi jo laiteltu niin mielellään sitä jatko jalostaisi..
Miten lie mahtaa tuo 250 tomaatti kestää? Eikös TD:ssä ja 300 ole jo jämerämpi loota joka kestää enemmän?
mulla on tuossa ollu ollu samanlainen projekti. Ensin laitoin autoon 250 td:stä pakosarjan, turbon, imusarjan ja syöttöpumpun. Tuo ensimmäinen vaihe nyt ei paljoa maksanut kun osat löytyi serkulta, semmosenaan sillä ajelin puoli vuotta ja sitten piti taas saada tehoa lisää.
Nyt autossa on paikoillaan mynän isoelementti pumppu, kuuleri ja proturbon tekemä ahdin. tämän jälkeen ei sitten laatikko enää pitänyt ja vaihdoin tilalle 7.223 tomaatin joka ei myöskään pitänyt ja se nyt odotteleekin pääsyä vahvistukseen.
Kilometrejä on kertynyt tällä viimeisellä kokoonpanolla noin 20tkm muita ongelmia autossa ei ole ollut kuin tuo laatikko. Niin ja paljonko sitä rahaa kuluu, ahtimen ostin vähänkäytettynä puoleen hintaan mitä teettäminen maksoi, laatikon ostin tutulta purkaamolta halvalla, kuulerin tei ite, mutta rahaa on silti mennyt tähän pakettiin jo yli 2500€. Että halpaa huvia.