w201 250D vaparin piristys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

w201 250D vaparin piristys

Viesti Kirjoittaja jleino »

Kumpi olisi viisaampi, edullisempi vaihto ehto vaparin ahtamisessa; laittaa TD-kone vai ahtaa tämä nykyinen joka on kansiremontoitu ja muutenkin "isku kunnossa 8)

Mikähän voisi olla realistinen hinta/teho arvio? Nettiauto.comissa ollut jokunen jälkeen päin ahdettu tehokas peli niin eikös tuossa potentiaalia kuitenkin olis
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Se vähän riippuu miten paljon tekee itse.
Ite laitoin 2,5 dieseliin turpon viime elokuussa,kaikki asennukset tein ite,mutta ostin valmiina mm.:pakosarjan,putken,turbon,coolerin,putkia,letkuja,klemmareita,syöttöpumpun johon tuli isommat elementit.
En viiti tällä foorumilla laittaa mitään hintoja,kun heti joku tee-se-itse-mies kommentoi kalliiksi,ja sanoo että superturbon voi kaikki ite tekemällä rakentaa 300-500 €.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

Viesti Kirjoittaja jleino »

Niin, kaikki on suhteellista. Tietenkin jos ite alkaa väsäämään niin tehoakin vois löytyä enempi kuin alkup. 250td:stä.

Kyllähän tuon projektin hinta varmasti on tuhansissa erkeissä
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Muutama tonni kuluu minimissään, se on ihan selvä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

Viesti Kirjoittaja jleino »

Niinhän se on että ihmisellä pitää olla harrastuksia ja ne yleensä maksaa. Pelkällä pumpun ruuvauksella saattaa kai jotain saada aikaan mutta jos meinaa saada koneesta ulos muutakin kuin pärinää niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja taida olla :)

Käyttö peliksi tuli tuonti W201 mutta niin pirun kiva auto ja ihan kivaksi jo laiteltu niin mielellään sitä jatko jalostaisi..

Miten lie mahtaa tuo 250 tomaatti kestää? Eikös TD:ssä ja 300 ole jo jämerämpi loota joka kestää enemmän?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

kolmisatkun "tdn":kin laatikko pitää vahvistaa jos ottaa tehoa ulos.

Kaikki riippu elämän ja kuoleman kysymyksestä: Paljonko riittää ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mulla on tuossa ollu ollu samanlainen projekti. Ensin laitoin autoon 250 td:stä pakosarjan, turbon, imusarjan ja syöttöpumpun. Tuo ensimmäinen vaihe nyt ei paljoa maksanut kun osat löytyi serkulta, semmosenaan sillä ajelin puoli vuotta ja sitten piti taas saada tehoa lisää.

Nyt autossa on paikoillaan mynän isoelementti pumppu, kuuleri ja proturbon tekemä ahdin. tämän jälkeen ei sitten laatikko enää pitänyt ja vaihdoin tilalle 7.223 tomaatin joka ei myöskään pitänyt ja se nyt odotteleekin pääsyä vahvistukseen.

Kilometrejä on kertynyt tällä viimeisellä kokoonpanolla noin 20tkm muita ongelmia autossa ei ole ollut kuin tuo laatikko. Niin ja paljonko sitä rahaa kuluu, ahtimen ostin vähänkäytettynä puoleen hintaan mitä teettäminen maksoi, laatikon ostin tutulta purkaamolta halvalla, kuulerin tei ite, mutta rahaa on silti mennyt tähän pakettiin jo yli 2500€. Että halpaa huvia.

Vähän epäselvää tekstiä mutta koittakaa ymmärtää.
Vastaa Viestiin