Mistä kuvan vanteet?
Mistä kuvan vanteet?
Olisin kovasti kiitollinen, jos jollain olisi jonkinlaista vihjettä siitä, mistä saisin hankittua koko sarjan kuvan kaltaisia vanteita (heikkokuntoisetkin käy). Kuva on otettu Metsäteollisuuden keskusliiton autotallista vuonna 1990 eli kun auto oli menossa vaihtoon.
Vanteet hankittiin autoon heti uutena. Matkan varrella ne ovat kadonneet jonnekin, eikä niitä enää ollut, kun sain auton hankittua. Vanteet ovat siis italialaiset kopiot 15-reikäisistä. Reikien ympärykset tai ainakin alaosat on maalattu mustaksi ja vanne on kiillotettu eli siinä ei ole "normaalia" hopeaa pintaa. Auto olisi tarkoitus palauttaa täysin alkuperäiseen asuun eikä tämä oikein onnistu ilman asiaan kuuluvia vanteita.
Vanteet hankittiin autoon heti uutena. Matkan varrella ne ovat kadonneet jonnekin, eikä niitä enää ollut, kun sain auton hankittua. Vanteet ovat siis italialaiset kopiot 15-reikäisistä. Reikien ympärykset tai ainakin alaosat on maalattu mustaksi ja vanne on kiillotettu eli siinä ei ole "normaalia" hopeaa pintaa. Auto olisi tarkoitus palauttaa täysin alkuperäiseen asuun eikä tämä oikein onnistu ilman asiaan kuuluvia vanteita.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Re: vanteet
No tähän alko hyvin Kun vielä ET olis 25... Palataan asiaan!jani10106 kirjoitti:jotain ton tyylistä pyörii nurkissa tarkistellaan asiaa. p044-0996840
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Kyllä ne taitaa vähän kaarevia olla eli päässä ei liene vikaa (kts. kuva alla). Olen aikaisemmin jutellut auton alkuperäisen kuljettajan kanssa ja se kertoi, että autoon ei hankittu alkuperäisiä vaan (kuulemma hyvälaatuiset) italialaiset kopiot juuri hinnan takia. Nämä ovat siis mm. muotoilunsa puolesta vähän"kulmikkaammat" kuin alkuperäiset. Esimerkiksi alkuperäisissä (jotka autossa on nyt alla) reiät ovat soikeat kun näissä ne näyttäisi olevan kulmikkaat. Vannekoko tosiaan unohtu laittaa eli se oli 15 tuumaa ja päällä oli tehtaan ohjeen mukaisesti 205/65 R15 kumit.
Osaako joku heittää suoralta kädeltä kuvien perusteella puskurien & sivuhelmojen värin koodin/nimen?
Osaako joku heittää suoralta kädeltä kuvien perusteella puskurien & sivuhelmojen värin koodin/nimen?
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Re: vanteet
Oletko jo kenties ehtinyt tarkistamaan miltä "vannevarasto" näyttää?jani10106 kirjoitti:jotain ton tyylistä pyörii nurkissa tarkistellaan asiaa.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
OT: Koitin tihrustaa takaoven pokaa eli oliko tuplat=sel malli..? 8-koneinen kuitenkin vai miten...?
edit: Jaa 300se tosiaankin niinku allekirjoituskin ilmeisesti vihjaa.. Ja 90 olikin vaihtovuosi eikä vuosimalli... Sorry lukutaidottomuuteni
edit: Jaa 300se tosiaankin niinku allekirjoituskin ilmeisesti vihjaa.. Ja 90 olikin vaihtovuosi eikä vuosimalli... Sorry lukutaidottomuuteni
Viimeksi muokannut biglimited, Ke 18.04.2007 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sakemannicäbi
Terve Masa, 929 nautikblaun kanssa on käytetty kahta eri sinervää muovihelmasävyä fregattblau 5944/andorblau 5301.Masa80 kirjoitti:Osaako joku heittää suoralta kädeltä kuvien perusteella puskurien & sivuhelmojen värin koodin/nimen?
Aiheen sivusta; kai nyt sentään meinaat jättää kromikaaret pois ja jättää originaalialut? Ymmärrän toki passiosi ja muistan auton historian, mutta...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oliko siis tarvikevanteet hankittu esim. talvirenkaita varten ? Jos kerran sinulla on yksi sarja alkuperäisiä, alla olevia. Miksi haluat nuo tarvikkeet, nehän kun eivät ole alkuperäiset .Masa80 kirjoitti: Olen aikaisemmin jutellut auton alkuperäisen kuljettajan kanssa ja se kertoi, että autoon ei hankittu alkuperäisiä vaan (kuulemma hyvälaatuiset) italialaiset kopiot juuri hinnan takia. Nämä ovat siis mm. muotoilunsa puolesta vähän"kulmikkaammat" kuin alkuperäiset. Esimerkiksi alkuperäisissä (jotka autossa on nyt alla) reiät ovat soikeat kun näissä ne näyttäisi olevan kulmikkaat.
Mesen puolella joku muistaakseni kauppasi sarjaa orkkiksia, noita soikeareikäisiä "Kanaldeckeleitä". Itse ostin hiljattain sarjan tällaisia, ja olisi yksi pitkä pulttisarja nyt joutilaana.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Terve Timo! Kiitoksia tiedosta!! Vähän tässä on ollu taukoa kirjoittelussa, kun meinaa aika olla kortilla, mutta foorumia olen toki seurannutTimo L. kirjoitti:Terve Masa, 929 nautikblaun kanssa on käytetty kahta eri sinervää muovihelmasävyä fregattblau 5944/andorblau 5301.Masa80 kirjoitti:Osaako joku heittää suoralta kädeltä kuvien perusteella puskurien & sivuhelmojen värin koodin/nimen?
Aiheen sivusta; kai nyt sentään meinaat jättää kromikaaret pois ja jättää originaalialut? Ymmärrän toki passiosi ja muistan auton historian, mutta...
Kuten puhetta on ollutkin niin kromikaaret autoon on ruuvattu jo uutena. Ehdotuksesi on kyllä varteenotettava, mutta kyllä kromikaarissakin on oma "kasarikoukkunsa" eli aikansa kuvajaisia. Katotaan nyt miten käy... Siitä olen kyllä samaa mieltä, että mersun originaalialut on tosi kauniit ja sopii erityisesti tähän koppaan. Jos nuo kopiot sattuis löytymään, niin vois kuitenkin ostaa ne pois kuljeksimasta. Olispahan sit olemassa, jos joskus haluaa vaihtelua.
Biglimited: ei mitään, oma lukutaitokin on välillä vähän niin ja näin
Muffler: kiitos palautteesta, joka on melko yhdenmukainen Timo L:n kanssa. Mietitään...
Karra: kirjoitin varmaan vähän epäselvästi. Eli autossa oli sarja kesärenkaita italialaisilla kopioaluilla (kuvassa) ja talvirenkaat oli ilmeisesti peltivanteilla. Hommasin jälkikäteen sarjan alkuperäisiä "Kanaldeckeleitä" pitkien pulttien kera. Nämä mersun orggisvanteet on nyt autossa alla, mutta niitä ei metsäteollisuuden aikana autossa koskaan ollut.
Kyllä pulttisarja vois kiinnostaa. Laitatko vaikka yv:tä tms. hinnasta?
Ere: palaan historiaan pikapuoliin, sillä nyt täytyy taas jatkaa töitä.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Re: vanteet
Paljon kiitoksia kuitenkin! Onko vanteet malliltaan samanlaiset kuin kuvassa? Entä tarkistitko ET-lukua?jani10106 kirjoitti:vanne asia tarkastettu mutta ei paljon apua oo kun on 14 tuumaset
Ere: Hieno auto sulla näyttää olevan. Oon sitä jo aiemmin foorumin kautta katsellut. Ja väri on mitä parhain
Mun autossa on siis kangaspenkit ja seuraavat varusteet:
-metalliväri (929 nautikblau)
-automaatti
-peräntasonsäätö (ei tällä hetkellä toiminnassa kun joku vaihtanut normaalit iskarit ja jouset)
-lukuvalot takana
-lehtiverkot etupenkkien selkämyksissä
-ABS (tais olla jo vakio)
-lisäjarruvalo hattuhyllyllä (tehtaan asentama!)
Auto lienee eräitä ensimmäisiä maahantulleita kolmesatasia, koska se on rekisteröity (muistaakseni) 20.11.1985. Se tilattiin uutena Suomen Metsäteollisuuden Keskusliitolle (myöh. Metsäteollisuus ry). Alkuperäinen rekisteriote on tallessa (leimaverot maksettuna) ja osoitteena on komeasti "Eteläesplanadi 2". Auto edustaa hyvin aikaansa kun ässän hinnan sai tuplattua varusteilla ja vakiovarustus itsessään ei ollut kovin kattava. Ässä oli uutena suhteessa sen aikaiseen varallisuuteen jopa kalliimpi kuin nykyään. Myös firmojen edustusautot olivat usein varsin maltillisesti varusteltuja.
Tiedän, että vaarini vaikutti auton valintaa. Hänestä autolla ei tullut turhia pröystäillä (vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus). Tämä selittää sen, miksi auto on melko vaatimattomasti varusteltu. Kuvaavana yksityiskohtana voi mainita vaikka sen, että kuljettaja olisi halunnut autoon ilmastoinnin, mutta vaarini mielestä se oli turhaa hienostelua Tämä ei ollut mitenkään tavaton ajatustapa 80-luvulla vaikka nykyaikana ajatusta voi olla vaikea käsittää. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin hienoa, että auto edustaa myös varustelultaan 80-luvun meininkiä. Ai niin, NMT-puhelin pitäis hankkia myös rekvisiitaksi, koska sellainenkin on autossa ollut. Myös tästä saa antaa vinkkejä, jos jollain on. Täytyy tarkistaa, minkä merkkinen puhelin oli.
Autolla oli oma kuljettaja, joka haki vaarini aamuisin kotoa. Itselläni on vielä hämäriä muistikuvia asiasta (olin 5-vuotias, kun auto hankittiin). Olen myös junnuna matkustanut auton kyydissä. Tätä autoa edeltävä auto oli 280 SEL vuodelta 1980 (grafiitin harmaa & manuaalilaatikolla!). Se oli ensimmäinen maahantullut 126-korinen 280 SEL ja sillä kyseinen autotyyppi tyypitettiin katsastuskonttorilla Suomeen. Kilvet olivat metsäteollisuuden "omalla" numerolla BA-6. Tätä autoa en ole onnistunut jäljittämään, koska siihen vaihdettiin rekisterinro kun se aikanaan tuli Veholle vaihdossa omaan autooni.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Kesä ehti kulua ja oikeastaan koko syksy ennenkuin ehdin taas paneutua asiaa. Laitoin itseasiassa äsken kyselyn ko. firmaan. Kiitos vinkistä!
Metsästys jatkuu edelleen eli olisiko jollain tietoa, mistä vanteet saisi hankittua?
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Firma antoi erinomaista palvelua ja vastaus tuli nopeasti. He tunnistivat vanteen, jota on aikoinaan ollut liikkeellä. Vannetta ei ole valmistettu 20 vuoteen eikä viime vuosina sitä ole tullut vastaan. Suosittelivat kyselemään saksalaisista autohajoittamoista. Onko kenelläkään vinkkiä, mistä saksalaisesta autohajottamosta kannattaa ruveta kyselemään?
Uutta tietoa: vanteen italialaisen valmistajan nimi on kaksiosainen, mutta itse nimi ei ole (vielä) tiedossa.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Kiitti vinkistä, mutta ei valitettavasti tärpännyt, sillä tarkistin asian tehtaalta. Etsintä siis jatkuu...Sergey kirjoitti:Olisko Fondmetal, se ainaki o kaksosainen ja italialainen Niillä o melkee kaikista kasarivannemalleista olemassa tuollaset päältä kiiltävät ja "sisältä" mustaksi maalatut versiot.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
No eikös tämä ole aikaslailla saman näkönen.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No niinpä näyttää... ja vielä Fondmetalin valmistetta Tehtaalta tosiaan vastattiin, että ei ole heidän tuotantoaan. Kiitos vinkistä, tätä täytyy nyt kyllä selvitellä lisää. Myynnissä on ilmeisesti vain 1 kpl mikäli pikaisesti lukaisin oikein.PM kirjoitti:No eikös tämä ole aikaslailla saman näkönen.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 08.02.2007 09:55
Totta, ET on vain harmittavasti 44lounliraider kirjoitti:Ei nämäkään kauas heitä:
http://cgi.ebay.de/4-Alufelgen-intra-Me ... dZViewItem
Nyt selvisi vanteiden merkki Auton kuljettajan mukaan vanteiden valmistaja oli italialainen RIVI GIANNI. Onko kukaan kuullut moisesta valmistajasta? Pikainen googletus ei ainakaan tuottanut tulosta...
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Tuollaiset kunnostuskelpoiset made in Italy-vanteet löytyvät Lappeenrannasta, Pro-Renkaan (050-543 1094) varastosta. Koko 6,5x15. Hintapyynti 50€ sarjalta.
Kaivettiin tänään esiin ja nappasin pari fotoa. Laita e-mail osoite PM:llä niin laitan kuvat tulemaan ...
Kaivettiin tänään esiin ja nappasin pari fotoa. Laita e-mail osoite PM:llä niin laitan kuvat tulemaan ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Panu on tulossa autolla viikon päästä Klubin joulujuhlaan. Varmaan voisi tuoda ne sinne mukanaan, toki kannattaa kysyä häneltä tietysti. Itse menen junalla Kouvolaan ja sieltä yhteiskuljetuksella joten ei viitsi vanteita ihan kainaloon ottaa .Avantgarde kirjoitti:Tuollaiset kunnostuskelpoiset made in Italy-vanteet löytyvät Lappeenrannasta, Pro-Renkaan (050-543 1094) varastosta. Koko 6,5x15. Hintapyynti 50€ sarjalta.
Kaivettiin tänään esiin ja nappasin pari fotoa. Laita e-mail osoite PM:llä niin laitan kuvat tulemaan ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Mahtava homma, kiitos paljon PM:ä laitettu.Avantgarde kirjoitti:Tuollaiset kunnostuskelpoiset made in Italy-vanteet löytyvät Lappeenrannasta, Pro-Renkaan (050-543 1094) varastosta. Koko 6,5x15. Hintapyynti 50€ sarjalta.
Kaivettiin tänään esiin ja nappasin pari fotoa. Laita e-mail osoite PM:llä niin laitan kuvat tulemaan ...
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
No niin, nyt on vanteet kotona Suuret kiitokset vielä kerran Avantgardelle vinkistä ja vaivannäöstä sekä Karralle vanteiden tuomisesta Helsinkiin! Teistä oli todella suuri apu. On tää foorumi vaan mainio juttu
Kiitos ja kumarrus!
Kiitos ja kumarrus!
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Re: Mistä kuvan vanteet?
Palautetaan vanha keskustelu jälleen kehiin. Onnistuin siis tämän mainion foorumin kautta hankkimaan vanteet, mutta ET-luvulla 45. Kysyisin kuitenkin vielä kertaalleen olisiko jollain havaintoa kuvan vanteista ET-luvulla 25 (tai lähes 25) jottei tarvitsisi pelailla spacereiden kanssa. Eli siis W126-korimalliin sopivat 15 tuuman vanteet, joiden valmistaja on RG (Rivi Gianni). Pinta on kuvassa näkyvä kiillotettu eikä siis maalattu pinta. Mersun alkuperäiset Kanaldeckelit -vanteet on jo olemassa, näitä haen lähinnä toiseksi vaihtoehdoksi.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83