jani10106 kirjoitti:vanne asia tarkastettu mutta ei paljon apua oo kun on 14 tuumaset
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Paljon kiitoksia kuitenkin! Onko vanteet malliltaan samanlaiset kuin kuvassa? Entä tarkistitko ET-lukua?
Ere: Hieno auto sulla näyttää olevan. Oon sitä jo aiemmin foorumin kautta katsellut. Ja väri on mitä parhain
Mun autossa on siis kangaspenkit ja seuraavat varusteet:
-metalliväri (929 nautikblau)
-automaatti
-peräntasonsäätö (ei tällä hetkellä toiminnassa kun joku vaihtanut normaalit iskarit ja jouset)
-lukuvalot takana
-lehtiverkot etupenkkien selkämyksissä
-ABS (tais olla jo vakio)
-lisäjarruvalo hattuhyllyllä (tehtaan asentama!)
Auto lienee eräitä ensimmäisiä maahantulleita kolmesatasia, koska se on rekisteröity (muistaakseni) 20.11.1985. Se tilattiin uutena Suomen Metsäteollisuuden Keskusliitolle (myöh. Metsäteollisuus ry). Alkuperäinen rekisteriote on tallessa (leimaverot maksettuna) ja osoitteena on komeasti "Eteläesplanadi 2". Auto edustaa hyvin aikaansa kun ässän hinnan sai tuplattua varusteilla ja vakiovarustus itsessään ei ollut kovin kattava. Ässä oli uutena suhteessa sen aikaiseen varallisuuteen jopa kalliimpi kuin nykyään. Myös firmojen edustusautot olivat usein varsin maltillisesti varusteltuja.
Tiedän, että vaarini vaikutti auton valintaa. Hänestä autolla ei tullut turhia pröystäillä (vaikka siihen olisi ollut mahdollisuus). Tämä selittää sen, miksi auto on melko vaatimattomasti varusteltu. Kuvaavana yksityiskohtana voi mainita vaikka sen, että kuljettaja olisi halunnut autoon ilmastoinnin, mutta vaarini mielestä se oli turhaa hienostelua
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Tämä ei ollut mitenkään tavaton ajatustapa 80-luvulla vaikka nykyaikana ajatusta voi olla vaikea käsittää. Kaiken kaikkiaan on kuitenkin hienoa, että auto edustaa myös varustelultaan 80-luvun meininkiä. Ai niin, NMT-puhelin pitäis hankkia myös rekvisiitaksi, koska sellainenkin on autossa ollut. Myös tästä saa antaa vinkkejä, jos jollain on. Täytyy tarkistaa, minkä merkkinen puhelin oli.
Autolla oli oma kuljettaja, joka haki vaarini aamuisin kotoa. Itselläni on vielä hämäriä muistikuvia asiasta (olin 5-vuotias, kun auto hankittiin). Olen myös junnuna matkustanut auton kyydissä. Tätä autoa edeltävä auto oli 280 SEL vuodelta 1980 (grafiitin harmaa & manuaalilaatikolla!). Se oli ensimmäinen maahantullut 126-korinen 280 SEL ja sillä kyseinen autotyyppi tyypitettiin katsastuskonttorilla Suomeen. Kilvet olivat metsäteollisuuden "omalla" numerolla BA-6. Tätä autoa en ole onnistunut jäljittämään, koska siihen vaihdettiin rekisterinro kun se aikanaan tuli Veholle vaihdossa omaan autooni.