Automaatista manuaaliksi?
Automaatista manuaaliksi?
Eli kyseessä on w124 230 vm 86, ja auto on turbotuksen alla ja tekis mieli tuo automaattiloota jättää pois, eli kuinka iso homma on laittaa keppivaihteinen laatikko ja mitä kaikkea tarvii vaihtaa?
Tarvittavia osia saa tarjota.!
W 124 230 - 86
Re: Automaatista manuaaliksi?
Kumma kun koskaan ei olla tyytyväisiäNikomb kirjoitti:Eli kyseessä on w124 230 vm 86, ja auto on turbotuksen alla ja tekis mieli tuo automaattiloota jättää pois, eli kuinka iso homma on laittaa keppivaihteinen laatikko ja mitä kaikkea tarvii vaihtaa?

Mä taas haluaisin vaihtaa tohon mun 230:een automaatin manuaalin tilalle, mutta ei taida
riittää ihan pelkkien vaihdekeppien vaihto...

230 CE -88
Automaatista manuaaliksi
Minkä takia täytyy siirtyä polkuautomalliin?
Ajan mieluummin automaatilla.
Ajan mieluummin automaatilla.
MB 190E 2,6 Sportline
Ukkeli kaluais kans manuaalin tomaatin tilalle. On ikänsä ajanu manuaalivehkeillä. Jos sinulla löytyy 5v loota + muut tarvittavat vermeet ehjänä aletaan miettimään vaihtoa päittäin. 722.4 loota vermeineen olis tarjolla. Loota on sit ehjä. Ittellä omassa kans tomaatti. Joskus on käyny mielessä manuaaliin siirtyminen. Minulla se lujempi 722.3.Mica L kirjoitti:Kumma kun koskaan ei olla tyytyväisiäNikomb kirjoitti:Eli kyseessä on w124 230 vm 86, ja auto on turbotuksen alla ja tekis mieli tuo automaattiloota jättää pois, eli kuinka iso homma on laittaa keppivaihteinen laatikko ja mitä kaikkea tarvii vaihtaa?
Tarvittavia osia saa tarjota.!![]()
Mä taas haluaisin vaihtaa tohon mun 230:een automaatin manuaalin tilalle, mutta ei taida
riittää ihan pelkkien vaihdekeppien vaihto...
onko noissa vaijerilla ihan kytkin?
Mahtaakohan olla suuri homma laittaa uutta poljin pakettia paikalleen.?
Itse ainakin olen kyllästynyt automaattiin niin siksi keppivaihteinen, ja järjetön homma kun tarvii laatikko vahvistaa ja tuo oma automaatti laatikko ei kestä paljoakaan vahvistettuna niin tarvisi se uus tomaatti laatikkokin ostaa.
sopiiko tuohon jonkun muun mersun mallin asetelma+levy kuin 2,3 8v ettei alkaisi luistamaan.
Itse ainakin olen kyllästynyt automaattiin niin siksi keppivaihteinen, ja järjetön homma kun tarvii laatikko vahvistaa ja tuo oma automaatti laatikko ei kestä paljoakaan vahvistettuna niin tarvisi se uus tomaatti laatikkokin ostaa.
sopiiko tuohon jonkun muun mersun mallin asetelma+levy kuin 2,3 8v ettei alkaisi luistamaan.
W 124 230 - 86
- adenauer300
- Asiantuntija
Poljin paketti on kiinni tulipellissä yleensä 4 pultilla ja lisäksi on jarrupolkimen tanko, jossa on sokka. Vaihtamiseen menee 10 minuttia. Enemmän aikaa menee kytkimen putkien asentamiseen ja sen ilmaamiseen.Nikomb kirjoitti:onko noissa vaijerilla ihan kytkin?
.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Voi olla helpompi ostaa se valmiiksi vahvistettu laatikko tuolta myyntipalstalta...eihän nyt automaattiin kukaan kyllästy, sen sijaan luistavaan kytkimeen kyllä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mitäs se oikeen vaatii jos tomaatista manuaaliin haluaisi siirtyä? Laatikko, kardaani, kytkinlevy, paineasetelma, poljin, sylinterit, nesteputki.. nestesäiliö vai löytyisikö liityntä valmiina tomaatin jarrusysteemistä... keppi, tangot kepin sekä lootan välille... Mitä muuta vielä? ai niin nopeusmittarin vaijeri... muuta...? Autohan olisi se W124 300D vm94
Käykö manuaaliaskin takatuennat suoraan vai joutuuko tekemään pajalla jotain spesiaalia palikkaa. Oletan että laatikon kiinnitys moottorilohkoon on sama kuin tomaatissa? Starttikin taitaa olla kiinni laatikon kuorissa? Nekin lienee yhteensopivia tomaatin sekä manuaalin kanssa?
Käykö manuaaliaskin takatuennat suoraan vai joutuuko tekemään pajalla jotain spesiaalia palikkaa. Oletan että laatikon kiinnitys moottorilohkoon on sama kuin tomaatissa? Starttikin taitaa olla kiinni laatikon kuorissa? Nekin lienee yhteensopivia tomaatin sekä manuaalin kanssa?
Paljonkos laatikon tulisi kestää?Nikomb kirjoitti:Eli kyseessä on w124 230 vm 86, ja auto on turbotuksen alla ja tekis mieli tuo automaattiloota jättää pois, eli kuinka iso homma on laittaa keppivaihteinen laatikko ja mitä kaikkea tarvii vaihtaa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Automaatti kai yleensä kestää paremmin ja enemmän vääntöä,
momentinmuunnin toimii vaimentimena. Lisäksi se jopa tuplaa
vetoalueen eli toimii ikään kuin vaihteena sekin.
Mersun automaatti on ollut aika hyvä, se ei ainakaan
isolla moottorilla ole juuri syönyt kiihtyvyyttä ja kulutuslisä
on ollut pieni tai olematon monissa malleissa.
Jos tavoitteena on parantaa kiihtyvyyttä, niin säätöjen
tiukkaaminen saattaisi auttaa? Siis luistot pieniksi.
Itse en vaihtaisi automaatista pois Mersun tapauksessa,
sitä paremmin automaatti sopii, mitä isompi moottori.
Molempia on ollut monessakin Mersussa.
Tehokkaissa nykyajan turbodieseleissä vaihteiden vetoalue
on niin lyhyt, että automaatti on suorastaan pakollinen. Muuten
joutuu koko ajan kepittämään.
Vanhan mersun keppivaihde ei ole lainkaan mukava käyttää.
Se on hidas vaihtaa ja haraa vastaan, "hakelige schaltung"
sanoo saksalainen.
Jos auto olisi BMW, niin keppivaihteelle olisi paremmat perusteet.
momentinmuunnin toimii vaimentimena. Lisäksi se jopa tuplaa
vetoalueen eli toimii ikään kuin vaihteena sekin.
Mersun automaatti on ollut aika hyvä, se ei ainakaan
isolla moottorilla ole juuri syönyt kiihtyvyyttä ja kulutuslisä
on ollut pieni tai olematon monissa malleissa.
Jos tavoitteena on parantaa kiihtyvyyttä, niin säätöjen
tiukkaaminen saattaisi auttaa? Siis luistot pieniksi.
Itse en vaihtaisi automaatista pois Mersun tapauksessa,
sitä paremmin automaatti sopii, mitä isompi moottori.
Molempia on ollut monessakin Mersussa.
Tehokkaissa nykyajan turbodieseleissä vaihteiden vetoalue
on niin lyhyt, että automaatti on suorastaan pakollinen. Muuten
joutuu koko ajan kepittämään.
Vanhan mersun keppivaihde ei ole lainkaan mukava käyttää.
sanoo saksalainen.
Jos auto olisi BMW, niin keppivaihteelle olisi paremmat perusteet.
kyllä sen joku 300hp tarvisi kestää..AK47 kirjoitti:Paljonkos laatikon tulisi kestää?Nikomb kirjoitti:Eli kyseessä on w124 230 vm 86, ja auto on turbotuksen alla ja tekis mieli tuo automaattiloota jättää pois, eli kuinka iso homma on laittaa keppivaihteinen laatikko ja mitä kaikkea tarvii vaihtaa?
mutta jos jollain on tarjota valmiiksi vahvistettua laatikkoa ja turbiinia ni kyllä semmoisen voin ostaa. sen takia olisin vähä luopumassa automaatista kun tarvisi ostaa se 722,3 laatikko ja vahvistaa niin on niin kauhee ruljanssi siinä, ja toinen syy on niiden vaijereiden veto ja kickdown anturin asennus tuohon uuten imusarjaa, mutta kai se siitä luonaa.
Mutta tarjotkaa laatikkoa ja turbiinia!
W 124 230 - 86
Mutta tarjotkaa laatikkoa ja turbiinia![/quote]
Tuolla olisi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=722
Tuolla olisi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=722
Niinpä. Pitää olla todella hullu tai muuten vain pöljä jos haluaa vaihtaa Mersussa automaatin manuaaliksi.JarkkoN kirjoitti:Vanhan mersun keppivaihde ei ole lainkaan mukava käyttää.
sanoo saksalainen.

1991 420 SE
Mikä lie viitapiruWikke kirjoitti:Niinpä. Pitää olla todella hullu tai muuten vain pöljä jos haluaa vaihtaa Mersussa automaatin manuaaliksi.JarkkoN kirjoitti:Vanhan mersun keppivaihde ei ole lainkaan mukava käyttää.
sanoo saksalainen.Terveisin nimimerkki "Manuaalimies"

- janne_81_3
- Sisäänajossa
Re: Automaatista manuaaliksi? taikka toisin päin
Ukkeli kaluais kans manuaalin tomaatin tilalle. On ikänsä ajanu manuaalivehkeillä. Jos sinulla löytyy 5v loota + muut tarvittavat vermeet ehjänä aletaan miettimään vaihtoa päittäin. 722.4 loota vermeineen olis tarjolla. Loota on sit ehjä. Ittellä omassa kans tomaatti. Joskus on käyny mielessä manuaaliin siirtyminen. Minulla se lujempi 722.3.[/quote]
itse haluaisin automaatin vois ostaa/vaihtaa , itselläni on kaikki vermeet paikallaan 5-vaihteinen manuaali ,laatikko pelaa hyvin , painelaakeri pitää ääntä....
itse haluaisin automaatin vois ostaa/vaihtaa , itselläni on kaikki vermeet paikallaan 5-vaihteinen manuaali ,laatikko pelaa hyvin , painelaakeri pitää ääntä....
---------------------------------------------------------------
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
nykyset: w126 300 S"D"L turbo -88
buick le sabre 6.2d aut. -82
exät : w124 300d -88
nissan bluebird 2,0d -88
datsun bluebird 2,0d -84
w123 240d -78
"Mikä lie viitapiru. On ajellu ikänsä manuaaliaskin kanssa ja käsi haluaisi käydä. No lisäksi hän vetää vaunua ja ajelee muuallakin kuin tervateillä. Varsinkin pakittamisen kanssa pitää käyttää järkeä tomaattiaskin kanssa kun koukussa on reilumpi taakka esim. iso vaunu. Näin joku laatikkoguru kertoili. Myös pahassa paikassa heijaaminen ei oikein taida onnistua muulla kuin manuaaliaskin kanssa. No ei auta kun sanoo et älä aja pahaan paikkaan. Tulee vastine et kainuun korvissa ei aina voi valita kun mentävä on "
On tullut ajeltua tomaatilla Kainuun korvissakin ja vielä vaunu perässä. Jos "heijaaminen" on ainoa syy vaihtaa manuaaliin, niin suosittelen pysymistä kovalla maaperällä. Kyllä automaatti on verraton peli myös vaunun kanssa. Just peruuttaminen on helppoa, kun ei tarvi kytkintä luistattaa. Mäkilähdöt samoin helppoa, kuin saippua. Ei tarvi pelätä auton luisumista taaksepäin eikä taaskaan luistattaa kytkintä.
Sellaisen 800 th olen automaatilla ajanut, enkä kovin helposti manuaalia vaihda.
On tullut ajeltua tomaatilla Kainuun korvissakin ja vielä vaunu perässä. Jos "heijaaminen" on ainoa syy vaihtaa manuaaliin, niin suosittelen pysymistä kovalla maaperällä. Kyllä automaatti on verraton peli myös vaunun kanssa. Just peruuttaminen on helppoa, kun ei tarvi kytkintä luistattaa. Mäkilähdöt samoin helppoa, kuin saippua. Ei tarvi pelätä auton luisumista taaksepäin eikä taaskaan luistattaa kytkintä.
Sellaisen 800 th olen automaatilla ajanut, enkä kovin helposti manuaalia vaihda.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Jokainen tietysti päättää itse, millä on mukava ajaa, mutta
suurin osa kuskeista pitää luultavasti automaattia ylivoimaisena
venetrailerin kanssa. Automaatti antaa lisää vääntöä ja tasaisen
lähdön ilman luistatuksia, mikä parantaa pitoa. Liukkaissa
luiskissa tämä on iso etu. Takaveto, lukkoperä, automaatti
ja 3-litran turbodiesel noin 50/50 painonjaolla on ihan hyvä yhdistelmä,
jos ei ole nelivetoa.
Itse olen onnistunut noin 20 vuotta sitten lumessa heijaamaan
automaattiakin, olen jopa yksin metsätiellä jättänyt vedon päälle ja
työntänyt oven karmista. Tästä luultavasti saa sakot, joten en suosittele.
Minusta auton katsastusvarusteisiin pitäisi kuulua ilmastointi, kuutoskone
ja automaattivaihde.
suurin osa kuskeista pitää luultavasti automaattia ylivoimaisena
venetrailerin kanssa. Automaatti antaa lisää vääntöä ja tasaisen
lähdön ilman luistatuksia, mikä parantaa pitoa. Liukkaissa
luiskissa tämä on iso etu. Takaveto, lukkoperä, automaatti
ja 3-litran turbodiesel noin 50/50 painonjaolla on ihan hyvä yhdistelmä,
jos ei ole nelivetoa.
Itse olen onnistunut noin 20 vuotta sitten lumessa heijaamaan
automaattiakin, olen jopa yksin metsätiellä jättänyt vedon päälle ja
työntänyt oven karmista. Tästä luultavasti saa sakot, joten en suosittele.
Minusta auton katsastusvarusteisiin pitäisi kuulua ilmastointi, kuutoskone
ja automaattivaihde.