mb 123/124 300 dieselin turbotus ja pumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vwkupla6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 21.04.2007 19:10
Paikkakunta: säkylä

mb 123/124 300 dieselin turbotus ja pumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

elikkä oon ostamassa 123 koppast tai 124 koppast 300 diesel mersuu ja tarvis saad tehoi siihe sillai et 2.0 litraset bensa bimmeri pojat jää ku tikku paskaa.
oon kuullu että MYNÄ-DIESELISSÄ osaavat säätää syöttöpumpusta hyvin tehoja irti, mutta se ei riitä vielä.
tarvis vielä turbottaa se, mitenkä vaikeeta se on, mistä turboon voitelu? mikä turbo olis hyvä? kuinka paljon vakio koneesta uskaltaa ottaa irti?
ym. pistäkää omii kokemuksii 300 dieselin virittämisestä
Maailma tarvitsee esikuvia!
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Älä ainakaan 123:n konetta viritä jos haluat perävaloja näyttää bemarimiehille. Kannattaa ostaa orginal turbo. Kaikkein halvimmalla pääset silloin.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin konee tulee olla OM60X ja mieluiten se OM603 tai 606 original turbo (= 3 litrainen / 6 sylinterinen). Käytännössä tuo tarkoittaa W124 koria (tai uudempaa). W123 korissa on aivan erilainen moottori. Haulla löytyy monta juttua mitä vaparikoneelle pitää tehdä jos haluaa tehoja ottaa, helpommalla ja ennen kaikkea halvemmalla tosiaan pääsee originaali turbokoneella.

Vakio 4 sylinterisestä vaparikoneesta ei oikein uskalla ottaa edes kuin 80 HP, minun mielestä. Sillä ei vielä BMW jää kovin kauas kun nuo mersut painaa aika paljon. :lol: Asiallisesti rakennetusta koneesta, jossa turbon öljyruiskut valmiina voi ottaa jopa yli 150 HP / litra :shock:

Ahdin mitoitetaan yleensä sen tehotavoitteen mukaisesti. 400 HP ja holset on oikein oiva yhdistelmä. Kannattaa lukasta nuo kaikki turbopalstan topicit läpi, niin homma selviää aika perusteellisesti.

Missäs esson baarissa tommosia juttuja liikkuu, että dieselestä tehoja saisi :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minkäs ikäisiä bemareita sitä ollaan jättämässä?Loppujenlopuksi asia on kuitenkin niin että vaikka miten virität omaa autoasi niin aina löytyy joku joka kiihtyy paremmin kuin sun auto.W124 turbolla se bemareiden jättämine onnistuu ehkä helpoiten mutta jos haluat sleepperin ja oikeasti tyylikkään auton niin osta w123 ja siihen om606 24v turbodiesel koneeksi.Vapari dieselit sun kannattaa unohtaa heti alkuunsa jos meinaat niitä 2 litraisia bemareita ohitella koska ne kumminkin jotenkuten liikkuu vaikka pikkukuutosia ovat(vanhempia kuin vm98 en ole ottanut tässä huomioon koska niillä ei enään kukaan täälläpäin ajele).
auto w123 200D/300DT vm, -81
vwkupla6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 21.04.2007 19:10
Paikkakunta: säkylä

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

mistä mää tommosen om606 24v turbodieselin löydän ku tuntuu olevan tiukassa.
jos joku tietää tommosen ni pistää linkkii tai numeroo mul
Maailma tarvitsee esikuvia!
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jotkut ovat kuulemma hakeneet ruotsista niitä.Kannattaa ottaa yhteyttä suomalaisiin moottori tuojiin ja alkaa kyselemään ja jos rahasta ei ole pulaa niin ruotsista saattaisi löytyä kohtuu halvalla laho väyrynen missä tuommonen moottori on paikoillaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Meihemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 19.11.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Kyllä noita joskus on tässä foorumillakin ollut kaupan, kuten sellaisella nimimerkillä kuin, stefa, on joku tyyppi myynyt moneenkin otteeseen om606 konetta. Selaileppa noita vähän vanhempia myynti ilmotuksia niin sieltä löytyy se ilmotus, siinä vissiin oli puhelin numerokin. Jospa sillä vielä ois se kone tallella. :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se kone maksaa sitten luokkaa 3000 € aihiona, ja siihen täyshuolto päälle niin hyvä tulee. Kalliita on nuo koneet kun niitä venttiileitäkin siellä kyllä piisaa. OM603 on aika paljon halvempi/helpompi kokeilukohde.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49390

Kannattaa varmaan ostaa se auto ensin, ja katsoa mitä kaikkea sille (kuluneelle) alustalle tarvii tehdä ja sitten se turbo kylkeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin