mb 123/124 300 dieselin turbotus ja pumpun säätäminen
mb 123/124 300 dieselin turbotus ja pumpun säätäminen
elikkä oon ostamassa 123 koppast tai 124 koppast 300 diesel mersuu ja tarvis saad tehoi siihe sillai et 2.0 litraset bensa bimmeri pojat jää ku tikku paskaa.
oon kuullu että MYNÄ-DIESELISSÄ osaavat säätää syöttöpumpusta hyvin tehoja irti, mutta se ei riitä vielä.
tarvis vielä turbottaa se, mitenkä vaikeeta se on, mistä turboon voitelu? mikä turbo olis hyvä? kuinka paljon vakio koneesta uskaltaa ottaa irti?
ym. pistäkää omii kokemuksii 300 dieselin virittämisestä
oon kuullu että MYNÄ-DIESELISSÄ osaavat säätää syöttöpumpusta hyvin tehoja irti, mutta se ei riitä vielä.
tarvis vielä turbottaa se, mitenkä vaikeeta se on, mistä turboon voitelu? mikä turbo olis hyvä? kuinka paljon vakio koneesta uskaltaa ottaa irti?
ym. pistäkää omii kokemuksii 300 dieselin virittämisestä
Maailma tarvitsee esikuvia!
Niin konee tulee olla OM60X ja mieluiten se OM603 tai 606 original turbo (= 3 litrainen / 6 sylinterinen). Käytännössä tuo tarkoittaa W124 koria (tai uudempaa). W123 korissa on aivan erilainen moottori. Haulla löytyy monta juttua mitä vaparikoneelle pitää tehdä jos haluaa tehoja ottaa, helpommalla ja ennen kaikkea halvemmalla tosiaan pääsee originaali turbokoneella.
Vakio 4 sylinterisestä vaparikoneesta ei oikein uskalla ottaa edes kuin 80 HP, minun mielestä. Sillä ei vielä BMW jää kovin kauas kun nuo mersut painaa aika paljon.
Asiallisesti rakennetusta koneesta, jossa turbon öljyruiskut valmiina voi ottaa jopa yli 150 HP / litra
Ahdin mitoitetaan yleensä sen tehotavoitteen mukaisesti. 400 HP ja holset on oikein oiva yhdistelmä. Kannattaa lukasta nuo kaikki turbopalstan topicit läpi, niin homma selviää aika perusteellisesti.
Missäs esson baarissa tommosia juttuja liikkuu, että dieselestä tehoja saisi
Vakio 4 sylinterisestä vaparikoneesta ei oikein uskalla ottaa edes kuin 80 HP, minun mielestä. Sillä ei vielä BMW jää kovin kauas kun nuo mersut painaa aika paljon.


Ahdin mitoitetaan yleensä sen tehotavoitteen mukaisesti. 400 HP ja holset on oikein oiva yhdistelmä. Kannattaa lukasta nuo kaikki turbopalstan topicit läpi, niin homma selviää aika perusteellisesti.
Missäs esson baarissa tommosia juttuja liikkuu, että dieselestä tehoja saisi

Lisää tietoa: www.skg.fi
Minkäs ikäisiä bemareita sitä ollaan jättämässä?Loppujenlopuksi asia on kuitenkin niin että vaikka miten virität omaa autoasi niin aina löytyy joku joka kiihtyy paremmin kuin sun auto.W124 turbolla se bemareiden jättämine onnistuu ehkä helpoiten mutta jos haluat sleepperin ja oikeasti tyylikkään auton niin osta w123 ja siihen om606 24v turbodiesel koneeksi.Vapari dieselit sun kannattaa unohtaa heti alkuunsa jos meinaat niitä 2 litraisia bemareita ohitella koska ne kumminkin jotenkuten liikkuu vaikka pikkukuutosia ovat(vanhempia kuin vm98 en ole ottanut tässä huomioon koska niillä ei enään kukaan täälläpäin ajele).
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kyllä noita joskus on tässä foorumillakin ollut kaupan, kuten sellaisella nimimerkillä kuin, stefa, on joku tyyppi myynyt moneenkin otteeseen om606 konetta. Selaileppa noita vähän vanhempia myynti ilmotuksia niin sieltä löytyy se ilmotus, siinä vissiin oli puhelin numerokin. Jospa sillä vielä ois se kone tallella. 

Se kone maksaa sitten luokkaa 3000 € aihiona, ja siihen täyshuolto päälle niin hyvä tulee. Kalliita on nuo koneet kun niitä venttiileitäkin siellä kyllä piisaa. OM603 on aika paljon halvempi/helpompi kokeilukohde.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49390
Kannattaa varmaan ostaa se auto ensin, ja katsoa mitä kaikkea sille (kuluneelle) alustalle tarvii tehdä ja sitten se turbo kylkeen.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=49390
Kannattaa varmaan ostaa se auto ensin, ja katsoa mitä kaikkea sille (kuluneelle) alustalle tarvii tehdä ja sitten se turbo kylkeen.
Lisää tietoa: www.skg.fi