
220 cdi:n hiukkassuodatin
220 cdi:n hiukkassuodatin
Autoni on w203 220 cdi vm -05 Nyt kun turbo ja suuttimet on vaihdettu pitäisi vielä poistaa tuo tulppa (hiukkassuodatin) pakoputkesta. Eli voiko sisuskalut poistaa tuosta pöntöstä? Vai tuleeko ns. vikatiloja, kun sinne näyttäisi menevän kaksi putkea ja kaksi anturia. Millainenkohan järjestelmä mahtaa olla? 

Viimeksi muokannut powermix, Su 29.04.2007 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Onko kyseessä tällainen systeemi ?

.
Arvailen toimintaa, siis vaan arvailen, en tiedä.
Painesensori mittaa paine- eroa suodattimen päiden välillä ja päättelee siitä, mitenkä "täynnä" hiukkasloukku on.
Lämpötilan ja happimäärän ilmaisevilla antureilla mitataan ensinnäkin sitä, että alkavalle karstojen polttamiselle on saatu riittävästi happea (olisikko ahtimen siivet ensin auki) ja sitten että palaminen tapahtuu varmasti riittävän suurella, tai sanotaanko kontrolloidulla lämpötilalla (olisko silloin ahtimen siivet kiinni ja ruiskutus myöhäisellä).
Menisikkö huijaaminen helpoiten siis siten, että painesensori vain kytketään esim sisältä tyhjennettyyn kattiin, tai vastaavaan "säiliöön.
Samoin muut anturit.
Kun tyhjä säilö ei koskaan "täyty", niin ei varsinaista karstojen polttamistapahtumaakaan milloinkaan tarvita, joten siitä ei tarvitsisi välittää.
Varminta olisi varmaan, jos koko polttosysteemin saisi ohjelmasta pois.
Mikä ahdin ja mitkä suuttimet ?
Onko kyseessä tällainen systeemi ?

.
Arvailen toimintaa, siis vaan arvailen, en tiedä.
Painesensori mittaa paine- eroa suodattimen päiden välillä ja päättelee siitä, mitenkä "täynnä" hiukkasloukku on.
Lämpötilan ja happimäärän ilmaisevilla antureilla mitataan ensinnäkin sitä, että alkavalle karstojen polttamiselle on saatu riittävästi happea (olisikko ahtimen siivet ensin auki) ja sitten että palaminen tapahtuu varmasti riittävän suurella, tai sanotaanko kontrolloidulla lämpötilalla (olisko silloin ahtimen siivet kiinni ja ruiskutus myöhäisellä).
Menisikkö huijaaminen helpoiten siis siten, että painesensori vain kytketään esim sisältä tyhjennettyyn kattiin, tai vastaavaan "säiliöön.
Samoin muut anturit.
Kun tyhjä säilö ei koskaan "täyty", niin ei varsinaista karstojen polttamistapahtumaakaan milloinkaan tarvita, joten siitä ei tarvitsisi välittää.
Varminta olisi varmaan, jos koko polttosysteemin saisi ohjelmasta pois.
Mikä ahdin ja mitkä suuttimet ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kyllä on kuvan kaltainen systeemi yksi isopönttö 20cmx50cm jonka saa keskeltä katkastua kun aukasee 6 pulttia ja sisällä on kaksi suodatinta jotka on erittäin helppo sieltä poistaa 2kg pajavasaralla.pakopaineitten pienentämiseksi nyt ne on niin suuret ton jyväskylä reisun jälkeen et ei kehtaa sanoa
suuttimet on vakiot amg kärjillä ja turbo se kaikkien tuntema 2256
suuttimiin olis nykyään tarjolla vielä isompaakin vaihto ehtoa!!!!!

suuttimet on vakiot amg kärjillä ja turbo se kaikkien tuntema 2256
suuttimiin olis nykyään tarjolla vielä isompaakin vaihto ehtoa!!!!!
.
Mittaappa ensin pakoputken vastapaine siitä ylemmästä painesensorin letkusta laittamalla vaikkapa T- liitos siihen ja painemittari.
Epäilisin, ettei pakoputki vielä ahdista, ja jos ahdistaa, niin aloita särkeminen mieluummin sieltä takapöntöstä, tai oikeastaan käytä sitäkin irti ja mittaa pakoputken vastapaine uudelleen, niin tiedät sitten samalla se katinkin vastustuksen.
Luulisin, ettei katti vielä ahdista.
Jos ruiskutusaika on tapissaan ja tehoa jotain +200, niin mahtaa vaan olla ahdin jo liian pieni.
Oletko koskenut säätötangon mittaan ?
Jos olet, niin sitä säätämälläkin voi asiaan (pakop.)olla parannusta saatavilla.
Se tangon ja vivun juuri oikea mitta on tärkeä.
Siinä on pelivaraa ehken millin verran.
Jos et ole varma, niin säädä sitä mittaa niin, että varmaan yltää aukaisemaan siivet auki, "tiukalle" siihen suuntaan.
Alkuperäisillä amg,llä mulla tuli vähän päälle 150kw, 1,3bar paineilla, jolloin pakopaineet liikui muistaakseni välillä 1,4 - 1,6bar.
Jossain kohden muistaakseni pikkuisen piikitti 1,8,aan.
Ruiskutushetki oli tuolloin erittäin lyhyt vielä, johtuen suuttimien suuresta tuotosta.
Mutta jos ruiskutusaika on jo kovin pitkä, niin pakokaasut kuumenee enemmän ja sitten ei ne pakosysäykset enää oikein mahdukkaan sinne ahtimen pakopesään "rauhottumaan" ja pakopaine nousee.
Mittaappa ensin pakoputken vastapaine siitä ylemmästä painesensorin letkusta laittamalla vaikkapa T- liitos siihen ja painemittari.
Epäilisin, ettei pakoputki vielä ahdista, ja jos ahdistaa, niin aloita särkeminen mieluummin sieltä takapöntöstä, tai oikeastaan käytä sitäkin irti ja mittaa pakoputken vastapaine uudelleen, niin tiedät sitten samalla se katinkin vastustuksen.
Luulisin, ettei katti vielä ahdista.
Jos ruiskutusaika on tapissaan ja tehoa jotain +200, niin mahtaa vaan olla ahdin jo liian pieni.
Oletko koskenut säätötangon mittaan ?
Jos olet, niin sitä säätämälläkin voi asiaan (pakop.)olla parannusta saatavilla.
Se tangon ja vivun juuri oikea mitta on tärkeä.
Siinä on pelivaraa ehken millin verran.
Jos et ole varma, niin säädä sitä mittaa niin, että varmaan yltää aukaisemaan siivet auki, "tiukalle" siihen suuntaan.
Alkuperäisillä amg,llä mulla tuli vähän päälle 150kw, 1,3bar paineilla, jolloin pakopaineet liikui muistaakseni välillä 1,4 - 1,6bar.
Jossain kohden muistaakseni pikkuisen piikitti 1,8,aan.
Ruiskutushetki oli tuolloin erittäin lyhyt vielä, johtuen suuttimien suuresta tuotosta.
Mutta jos ruiskutusaika on jo kovin pitkä, niin pakokaasut kuumenee enemmän ja sitten ei ne pakosysäykset enää oikein mahdukkaan sinne ahtimen pakopesään "rauhottumaan" ja pakopaine nousee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kyllä autossa on hiukkaspönttö.auto on 05 mallinen ja mallia saksantuonti auto, se on ollut saksan mersun esittely käytössä. niistä pakopaineista, niin jyväskylän poika sano et ahdot 1,6, ja turbon ja hiukkaspöntön välis pakopaine 2,3
ja tehoja ei ihan nostettu 200hv vois se pönttön ylempisuodin sulata!!!! suodattimia ei pysty poistamaan noin vain ehjänä! pönttö pitää halkaista ja hitsata kokoon
teemme uuden lomamatkan j-k k
un hyttysmyrkkyä sumutettu pönttöön ja sit mietitään et mitä seuraavksi :
säätötankon mittaan en ole koskenut
voisko takapönttö ahdistaa niin paljon?


un hyttysmyrkkyä sumutettu pönttöön ja sit mietitään et mitä seuraavksi :
säätötankon mittaan en ole koskenut
voisko takapönttö ahdistaa niin paljon?
.
Onpas pakoputkessa painetta.
Kyllä se suodatinhässäkkä täytyy saada poikkeen, ehdottomasti.
Se on ensimmäinen homma.
Toiseksi laitat pakopaineelle mittauspaikan ja samalla teet sen liitoksen siihen suodattimen painetunnistimen letkuun.
Pakopainetieto ja ilmamassamittarin tieto olisi tärkeitä.
Niistä näkee, meneekö sinne moottoriin oikeastaan lisää ilmaa.
Kannattaisikko tehdä tai teetättää sopiva tyhjä pönttö hiukkassuodattimen tilalle , johon vermeet laitetaan kiinni, noinniinkuin varmuudeksi, jos ei toimikkaan.
Takavaimennin kannattaa vaihtaa samalla paremmin virtaavaan.
Mulla kun oli puhdistetussa vakioputkessa ylikierroksilla ~0,4bar vastapaine, niin teetätin uuden pakoputken.
Ahtoja taitaa olla jo vakiocoolerille vähän liikaakin.
Nämä mesen systeemit kun on aikas onnettomasti mitoitettu, jostain syystä.
Onpas pakoputkessa painetta.
Kyllä se suodatinhässäkkä täytyy saada poikkeen, ehdottomasti.
Se on ensimmäinen homma.
Toiseksi laitat pakopaineelle mittauspaikan ja samalla teet sen liitoksen siihen suodattimen painetunnistimen letkuun.
Pakopainetieto ja ilmamassamittarin tieto olisi tärkeitä.
Niistä näkee, meneekö sinne moottoriin oikeastaan lisää ilmaa.
Kannattaisikko tehdä tai teetättää sopiva tyhjä pönttö hiukkassuodattimen tilalle , johon vermeet laitetaan kiinni, noinniinkuin varmuudeksi, jos ei toimikkaan.
Takavaimennin kannattaa vaihtaa samalla paremmin virtaavaan.
Mulla kun oli puhdistetussa vakioputkessa ylikierroksilla ~0,4bar vastapaine, niin teetätin uuden pakoputken.
Ahtoja taitaa olla jo vakiocoolerille vähän liikaakin.
Nämä mesen systeemit kun on aikas onnettomasti mitoitettu, jostain syystä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Luulisin, että vikatilaa ei tule jos paine-eroa ei ole. Silloin sitä suodattimen puhtaaksipolttoakaan ei koskaan tapahdu.
Volvossa suodattimella tuntui olevan vaikutusta kulutukseenkin.
Maantieajossa noin litra kului vähemmän sataselle kun suodattimen poltti tyhjäksi. Sitä en tiedä miten paljon tyhjäksi poltettu suodatin ahdistaa kaasun virtausta. Kuitenkin viritettyssä moottorissa se suodatin varmaan myös täytyy nopeammin, jotenka suodattimen poistaminen varmaan paikallaan
.
Volvossa suodattimella tuntui olevan vaikutusta kulutukseenkin.
Maantieajossa noin litra kului vähemmän sataselle kun suodattimen poltti tyhjäksi. Sitä en tiedä miten paljon tyhjäksi poltettu suodatin ahdistaa kaasun virtausta. Kuitenkin viritettyssä moottorissa se suodatin varmaan myös täytyy nopeammin, jotenka suodattimen poistaminen varmaan paikallaan

nyt kun asiantuntijat pohtivat tätä pönttöö, niin se järjestelmä voi toimia myös niin et ,kun ne rautaputket menee toinen puoliväliin ja toinen ihan alaosaan, niin kun alempi suodin on tukos niin sauhut rupee virtaan putkien kautta niin sit alkais autopolttaa pönttöä tyhjäks.eipä luulis vikatilaa tulevan!
onko ehdotuksia takapöntöks, virtaus A jaO
(sellanen et ei tarvis puskuria muotoilla)
onko ehdotuksia takapöntöks, virtaus A jaO
(sellanen et ei tarvis puskuria muotoilla)
noniin morjesta taas, nyt ölis metallihommia tehty, ja suodattimet poistettu.
auto ainakin vielä toimii moitteitta, savuakin tulee melkoisesti tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä,ennen ei yhtään. hyvin huomaa eron vedossa nyt vetää paremmin tonne 4500 saakka. takapönttöä en vielä vaihtanut, ehkä ens viikol
kaikki antirit ja putket jätin sinne tyhjään pönttöön haistelemaan savuja.
auto ainakin vielä toimii moitteitta, savuakin tulee melkoisesti tyhjäkäynniltä kiihdyttäessä,ennen ei yhtään. hyvin huomaa eron vedossa nyt vetää paremmin tonne 4500 saakka. takapönttöä en vielä vaihtanut, ehkä ens viikol
