Viton kontissa kuumaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viton kontissa kuumaa...

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Olen ajautunut tilanteeseen, jossa joudun kuljettamaan ISOA pitkäkarvaista koiraa w638;n kontissa. Joskus pitkähköjä matkoja.

Tavaratila on vaneroitu ja lämpötila nousee näin "kesäkuumalla" koiralle tuskallisen kuumaksi.

Onko olemassa ihan virallista tuuletus-räppänää, jonka saisi katolle puhaltamaan ajoviimaa kontiin? Tai onko kukaan viritellyt muunlaisia "räppänöitä" konttia viilentämään?
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jounir »

Mä olen suunnitellut Sprintteriini avattavan kattoluukun (as vaunun) asentamista. Aateltiin mamman kanssa tehdä lapin reissu pakulla. On tilaa yöpyä kontissa , mutta ilman vaihto täytyy järjestää ton luukun ja jonkun ritilän avulla. Luukku auttaa myös koiran kans liukumista. Täytyy kysellä mitä kustantaa.
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

Kattoluukku on meillä toiminu ihan hyvin, ilman väliseinää.
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Scotty »

Laitoin aikoinaan Chevy Vaniin sellaisen aurinkokennolla toimivan ilmanvaihtoventtiilin. Piti tavarilan suhteellisen hyvin viileänä, kuumallakin kelillä. Vanissa oli kylläkin villat seinissä ja katossa joten peltipintaan hehkuttava aurinko ei lämmittänyt suoraan. Vene-osastoilla Motonetissä ja Biltemassa sekä venetarvikeliikkeissä hintaa noin 30 euroa. Toimi minulla ainakin vuoden, pyöri aika pienelläkin luximäärällä.
Vastaa Viestiin