Lämmöt kohollaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Lämmöt kohollaan

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
C 180 Kompressor Aut.
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Fletkin visko voi olla rikki. Eli visko ei "tarraa" kiinni ja flekti ei ala pyörimään lujempaa.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 12.10.2005 00:09

Re: Lämmöt kohollaan

Viesti Kirjoittaja Gate »

tarmo.e.t kirjoitti:Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
Meneekö yli sadan vähän vai paljon? Siinä 100 tuntumassahan se on vielä ihan "normaali" lämpö. (Olenko väärässä?)

Fiksummat kertokoot lisää
Perinteitä pitää kunnioittaa.
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Menee reilusti yli lähelle punaista joten en uskaltanut enää pitää käynnissä, vaan piti lopettaa ajaminen ja hetki seisoa. Mistäs sen tietää onko visko vai sähkötuuletin, kun opas sanoo, että jos on yksi tuuletin se on sähköllä toimiva. Auto on tuontiauto, taitaa olla eroja eri maissa.
Yksi tuuletin ja manuaali vaihteet ja manuaali ilmastointi, onko viskotuuletin Aapuvaa
C 180 Kompressor Aut.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Viskotuuletin on "remmin kautta" ja sähköinen on sitten vaan sähköinen, että on oma moottori puhaltimelle. Eli jos ropellin pyörästä menee hihna niin visko kyseessä.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

No hitto, toihan kuulostaa ihan loogiselta kun sen joku sanoo. Joo remmin kautta menee ja pyörii vapaasti kun kädellä pyöräyttää. Että siitäkö vikaa kannattaa hakea tarkemmin. Voiko sitä kytkintä säätää vai vain uusia ammattilaisen toimesta.
C 180 Kompressor Aut.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Onko muuten termostaattia katsottu? Se saattaa senverran aueta, että lämpö pysyy normaalin rajoissa kun osa kiertää syylärin kautta, mutta lämmöt alkaa sitten nousta kun kunnon ajoviima loppuu?

Mersun viskosta en tiedä, mutta erään japsin viskot olivat hajotessaan lähes aina roskiskamaa. Niissä tosin oli ongelmana että visko tarrasi kiinni jatkuvasti ja tyhjäkäynnilläkin flekti pyöri hullun lailla.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
jpp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 180
Liittynyt: La 13.01.2007 15:39
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja jpp »

itellä meni visko mutta lämmöt nousi taajamassakin vaan 100:n asteeseen.eikös tuo normaalilämpö ole noin 85.kiehumispiste 120c??
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Lämmöt kohollaan

Viesti Kirjoittaja Soininen »

tarmo.e.t kirjoitti:Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
Se on normaalia Mersun kohdalla.
Siis pitää nousta yli sadan. Et varmasti löydä vikaa, vaikka uusisit koko auton.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

tarmo.e.t kirjoitti:Menee reilusti yli lähelle punaista joten en uskaltanut enää pitää käynnissä, vaan piti lopettaa ajaminen ja hetki seisoa. Mistäs sen tietää onko visko vai sähkötuuletin, kun opas sanoo, että jos on yksi tuuletin se on sähköllä toimiva. Auto on tuontiauto, taitaa olla eroja eri maissa.
Yksi tuuletin ja manuaali vaihteet ja manuaali ilmastointi, onko viskotuuletin Aapuvaa
8) Terve! Näkeehän sen kun katsoo, onko visko vaiko magneettikytkimellä varustettu tuuletin :shock: "Sähköllä" toimivalla tarkoitetaan yleesä sähkömoottorilla pyörivää tuuletinta :lol: Ensiavuksi lämmityslaite/ puhallin täysille ruuhkassa ja sitten tutkimaan tarkemmin...
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Kannattaa vaikka testata se flektin toiminta jos se nyt on semmonen magneettisysteemi. Mulle neuvottiin, että flektin siitä lämpöanturista navat yhteen ni jos se flekti pelaa ni naps ja se alkaa pyörimään, siis jos nyt pelaa ollenkaan. Eikä muutenkaan siitä flektin meteliä kyllä voi ajossakaan olla huomaamatta. Ku kyl se napsahtaa aika lailla ku menee päälle ja humisee ku antaa vähän jenkaa. Tosin mulla nyt on tämmönen vanha rotisko mut tuskin tossa c-sarjasessa vielä niin hirveesti erilaista tekniikkaa on.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Magneetilla kytkeytyvä "remmituuletin" pitäisi käynnistyä 105 asteessa ja taasen pysähtyä jossain 95 asteessa. Voi tosiaan testata magneetin ja johdon toiminnan yhdistämällä anturin navat auton käydessä ja anturijohtojen ollessä paikallaan. Jos lähtee pyörimään, niin vika on sitten todennäköisesti siinä anturissa, joka on siinä ylävesiltkun lähdön vieressä.
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Kiitos kaikista vastauksista ja vinkeistä, täytyy pärjätä näillä kaksi viikkoa kun ei saanut aikaisemmin pajalle. Kävin varaamassa ajan ja kyllä sielläkin heti viskoa epäiltiin kun oireet kerroin. Täytyy palata asiaan 16.5 tai sitte kun vika löytyy.
C 180 Kompressor Aut.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

samalla puhaltelet jäähdyttimen kennoston puhtaaks.. yllättävän paljon roskaa sinne kertyy..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Nyt on auto taas kunnossa. Kyllä sen vian aiheutti viallinen viskokytkin, joten uusiks meni ja nyt pelittää. Lasku 168 euroo.
C 180 Kompressor Aut.
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Soininen »

tarmo.e.t kirjoitti:Nyt on auto taas kunnossa. Kyllä sen vian aiheutti viallinen viskokytkin, joten uusiks meni ja nyt pelittää. Lasku 168 euroo.
Kuinka pajon yli sadan, sulla lämmöt nousi? Kuinkas paljon mittari nyt näyttää. Meinaan uutta anturia? Missä pykälässä mittarin neula oli korkeimmillaan?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Aikoinaan japanilaisessa vehjaksessa oli vesipumppu menossa, niin ei jaksanut tyhjäkäynnillä enää vettä kierrättää, niin lämpöjä nosti... Eli mielestäni tälläinenkin voisi tämän aiheuttaa.. :)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Soininen kirjoitti:
tarmo.e.t kirjoitti:Nyt on auto taas kunnossa. Kyllä sen vian aiheutti viallinen viskokytkin, joten uusiks meni ja nyt pelittää. Lasku 168 euroo.
Kuinka pajon yli sadan, sulla lämmöt nousi? Kuinkas paljon mittari nyt näyttää. Meinaan uutta anturia? Missä pykälässä mittarin neula oli korkeimmillaan?
Siellä lähellä 120 punaista ja heitti nesteitä ulos paisuntasäiliön hukkaputkesta. Nyt neula näyttää 85-90 ja pysyy aika vakaana tällä alueella
esim. tänään kun oli täällä kakskyt lämmintä.
C 180 Kompressor Aut.
Vastaa Viestiin