Lämmöt kohollaan
Lämmöt kohollaan
Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
C 180 Kompressor Aut.
Re: Lämmöt kohollaan
Meneekö yli sadan vähän vai paljon? Siinä 100 tuntumassahan se on vielä ihan "normaali" lämpö. (Olenko väärässä?)tarmo.e.t kirjoitti:Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
Fiksummat kertokoot lisää
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Menee reilusti yli lähelle punaista joten en uskaltanut enää pitää käynnissä, vaan piti lopettaa ajaminen ja hetki seisoa. Mistäs sen tietää onko visko vai sähkötuuletin, kun opas sanoo, että jos on yksi tuuletin se on sähköllä toimiva. Auto on tuontiauto, taitaa olla eroja eri maissa.
Yksi tuuletin ja manuaali vaihteet ja manuaali ilmastointi, onko viskotuuletin Aapuvaa
Yksi tuuletin ja manuaali vaihteet ja manuaali ilmastointi, onko viskotuuletin Aapuvaa
C 180 Kompressor Aut.
Onko muuten termostaattia katsottu? Se saattaa senverran aueta, että lämpö pysyy normaalin rajoissa kun osa kiertää syylärin kautta, mutta lämmöt alkaa sitten nousta kun kunnon ajoviima loppuu?
Mersun viskosta en tiedä, mutta erään japsin viskot olivat hajotessaan lähes aina roskiskamaa. Niissä tosin oli ongelmana että visko tarrasi kiinni jatkuvasti ja tyhjäkäynnilläkin flekti pyöri hullun lailla.
Mersun viskosta en tiedä, mutta erään japsin viskot olivat hajotessaan lähes aina roskiskamaa. Niissä tosin oli ongelmana että visko tarrasi kiinni jatkuvasti ja tyhjäkäynnilläkin flekti pyöri hullun lailla.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Re: Lämmöt kohollaan
tarmo.e.t kirjoitti:Hei ammattilaiset, mistäs etsitään vikaa, kun lämmöt nousee hitaassa taajama-ajossa. Ajelin moottoritie nopeuksia ja kahdeksaakymppiä niin lämmöt ihan normaalit. Sitte kaupunkiin ja seisomista toistuvasti liikennevaloissa , niin lämmöt hetikohta yli sadan. Nesteet on tarkistettu
paisuntasöiliöstä. Auto on c 180 bensa vm.96 manuaali-ilmastoinnilla ja ajettu 244000 km.
Se on normaalia Mersun kohdalla.
Siis pitää nousta yli sadan. Et varmasti löydä vikaa, vaikka uusisit koko auton.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
tarmo.e.t kirjoitti:Menee reilusti yli lähelle punaista joten en uskaltanut enää pitää käynnissä, vaan piti lopettaa ajaminen ja hetki seisoa. Mistäs sen tietää onko visko vai sähkötuuletin, kun opas sanoo, että jos on yksi tuuletin se on sähköllä toimiva. Auto on tuontiauto, taitaa olla eroja eri maissa.
Yksi tuuletin ja manuaali vaihteet ja manuaali ilmastointi, onko viskotuuletin Aapuvaa



Kannattaa vaikka testata se flektin toiminta jos se nyt on semmonen magneettisysteemi. Mulle neuvottiin, että flektin siitä lämpöanturista navat yhteen ni jos se flekti pelaa ni naps ja se alkaa pyörimään, siis jos nyt pelaa ollenkaan. Eikä muutenkaan siitä flektin meteliä kyllä voi ajossakaan olla huomaamatta. Ku kyl se napsahtaa aika lailla ku menee päälle ja humisee ku antaa vähän jenkaa. Tosin mulla nyt on tämmönen vanha rotisko mut tuskin tossa c-sarjasessa vielä niin hirveesti erilaista tekniikkaa on.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Magneetilla kytkeytyvä "remmituuletin" pitäisi käynnistyä 105 asteessa ja taasen pysähtyä jossain 95 asteessa. Voi tosiaan testata magneetin ja johdon toiminnan yhdistämällä anturin navat auton käydessä ja anturijohtojen ollessä paikallaan. Jos lähtee pyörimään, niin vika on sitten todennäköisesti siinä anturissa, joka on siinä ylävesiltkun lähdön vieressä.
Kuinka pajon yli sadan, sulla lämmöt nousi? Kuinkas paljon mittari nyt näyttää. Meinaan uutta anturia? Missä pykälässä mittarin neula oli korkeimmillaan?tarmo.e.t kirjoitti:Nyt on auto taas kunnossa. Kyllä sen vian aiheutti viallinen viskokytkin, joten uusiks meni ja nyt pelittää. Lasku 168 euroo.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Siellä lähellä 120 punaista ja heitti nesteitä ulos paisuntasäiliön hukkaputkesta. Nyt neula näyttää 85-90 ja pysyy aika vakaana tällä alueellaSoininen kirjoitti:Kuinka pajon yli sadan, sulla lämmöt nousi? Kuinkas paljon mittari nyt näyttää. Meinaan uutta anturia? Missä pykälässä mittarin neula oli korkeimmillaan?tarmo.e.t kirjoitti:Nyt on auto taas kunnossa. Kyllä sen vian aiheutti viallinen viskokytkin, joten uusiks meni ja nyt pelittää. Lasku 168 euroo.
esim. tänään kun oli täällä kakskyt lämmintä.
C 180 Kompressor Aut.