Eli W 202 D -95
Kylmä kone ei jaksa jäädä käymään, hörähtää kyllä käymään mutta sammuu saman tien kaasun painaminen vähän auttaa asiaa muttei läheskään aina
Kun kone on lämmin niin lähtee aina hyvin käymään
Mistäpäin kannattaisi vikaa lähteä hakemaan.
Mulla sama homma eli kun kylmänä starttaa niin ei jaksa aina jäädä käyntiin. Nytkin nollassa asteessa hehkutin kaksi kertaa ja sitten käynnistyi hyvin ja jäi käyntiin. Eli olisikohan aika vaihtaa hehkut? Auto on W202 220TD -97.
Se hehkuvika tuli itsellänikin mieleen ekana mutta kun starttaan uudestaan ajettuani jonnekin ja kone on lämmin, hehkut eivät hehkuta ja kone lähtee käyntiin yskähdellen. Jää kyllä käyntiin eli se ei ole ihan samanlainen ilmiö kuin kylmästä startaaminen. Siitä tulee mieleen että olisiko puristuksia hukassa. Turbodieselissä ilmiö tulee vastaan koska puristukset ovat alhaiset muutenkin. Itsellä on vaparikone joten siitä pitkähkö starttaaminen ei johdu. Mutta liekö hehkut huonot, ruiskut vuotavat ja kone vielä väljä niin johan siinä on vikoja tarpeeksi.
Hehkut tarkastettu ja hehkurele vaihdettu, eli hehkupuoli pitäisi olla kunnossa
Eiköhän tässä mallissa ole vielä rivipumppu, se on kuullemma rempattu pari vuotta sitten
Voiko olla ilmaa järjestelmässä eikös tämä ilmaa itse itsensä
Pepe K kirjoitti:Täällä joskus ollu juttua polttoaineen esilämmityksen ohituksesta että olisi auttanut mutta ei sillä taida olla vaikutusta kylmään koneeseen
Noissa vuotaa monesti o-renkaat polttoaineputkistonliitoksissa. Esilämmitin voi olla myös halki, tämmöisiäkin on tullut vastaan. Samoin ajonestolaite voi vetää ilmaa, on c-ssä polttoainejärjestelmässä.
Kannattaa uusia ekana kaikki o-renkaat, sitten on vaarana, mikäli tauti jatkuu, että Lucaksen p***apumppu vaatii remonttia. Autossasi on tämä huonomainen Lucaksen sähköohjattu pumppu, joka on jo siis kertaalleen laitettu.
Minun c 250 ei lähtenyt kylmänä käyntiin vasta kuin 30s päästä.
Vika oli diesel-vuotoa letkuista ja o-ringeista. Vaihdoin kaikki diesel-putket, o-ringit ja "shut off valve". Alkoi kone paremmin käymään. Ravisteli aika pahasti kylmänä. Esilämmitin on ohitettu.
Stemm kirjoitti:Minun c 250 ei lähtenyt kylmänä käyntiin vasta kuin 30s päästä.
Vika oli diesel-vuotoa letkuista ja o-ringeista. Vaihdoin kaikki diesel-putket, o-ringit ja "shut off valve". Alkoi kone paremmin käymään. Ravisteli aika pahasti kylmänä. Esilämmitin on ohitettu.
Onkos isotöinen tuo O-renkaitten ja letkujen vaihto jotain erityispiirteitä mitä tulisi ottaa huomioon.
Aika helppoa hommaa. Itse ostin uudet letkut joissa on o-renkaat mukana.
Jos ei vaihda sitä "shut off valve" niin kannattee kuitenkin laittaa sinne uusi o-rengas.
Pitäis ottaa huomioon että "clipsit" ei tipu sinne moottoriin kun imusarjan ottaa pois, että ei riko torx pultteja, millä "shut off valve" on kinni ja
se sähköliitin sinne "shut off valve" saattaa mennä rikki...
Mutta jos ei ole polttoainevuotoja, niin ei taida olla sama kylmä-startti-probleema.