Diesel hörähtää ja sammuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Diesel hörähtää ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Eli W 202 D -95
Kylmä kone ei jaksa jäädä käymään, hörähtää kyllä käymään mutta sammuu saman tien :( kaasun painaminen vähän auttaa asiaa muttei läheskään aina :shock:
Kun kone on lämmin niin lähtee aina hyvin käymään :)
Mistäpäin kannattaisi vikaa lähteä hakemaan.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Onko tuossa vielä mekaaninen rivipumppu?

Pumpun takapäässä yläreunassa on alipainekello mikä korottaa tyhjäkäyntiä kylmänä. Onko siinä alipaineletku paikallaan?
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Mulla sama homma eli kun kylmänä starttaa niin ei jaksa aina jäädä käyntiin. Nytkin nollassa asteessa hehkutin kaksi kertaa ja sitten käynnistyi hyvin ja jäi käyntiin. Eli olisikohan aika vaihtaa hehkut? Auto on W202 220TD -97.
ML350 4Matic -09
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Ilmaa polttoaineen seassa?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hehkuvialta tuo minustakin kuulostaa.
Useampi kuin yksi hehku pimeänä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Muusihuusi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 21.01.2007 16:40
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Muusihuusi »

Se hehkuvika tuli itsellänikin mieleen ekana mutta kun starttaan uudestaan ajettuani jonnekin ja kone on lämmin, hehkut eivät hehkuta ja kone lähtee käyntiin yskähdellen. Jää kyllä käyntiin eli se ei ole ihan samanlainen ilmiö kuin kylmästä startaaminen. Siitä tulee mieleen että olisiko puristuksia hukassa. Turbodieselissä ilmiö tulee vastaan koska puristukset ovat alhaiset muutenkin. Itsellä on vaparikone joten siitä pitkähkö starttaaminen ei johdu. Mutta liekö hehkut huonot, ruiskut vuotavat ja kone vielä väljä niin johan siinä on vikoja tarpeeksi.
ML350 4Matic -09
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Hehkut tarkastettu ja hehkurele vaihdettu, eli hehkupuoli pitäisi olla kunnossa :roll:
Eiköhän tässä mallissa ole vielä rivipumppu, se on kuullemma rempattu pari vuotta sitten :roll:
Voiko olla ilmaa järjestelmässä :?: eikös tämä ilmaa itse itsensä :?:
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Täällä joskus ollu juttua polttoaineen esilämmityksen ohituksesta :o että olisi auttanut :oops: mutta ei sillä taida olla vaikutusta kylmään koneeseen :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

220 tiisseleissä on pahamaineinen lucaksen syöttöpumppu joka oireilee melkein miten vain.

Voi olla pumppu vikaakin. Tai sitten vetää polttoaineen mukaan paljon ilmaa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pepe K kirjoitti:Täällä joskus ollu juttua polttoaineen esilämmityksen ohituksesta :o että olisi auttanut :oops: mutta ei sillä taida olla vaikutusta kylmään koneeseen :roll:
Noissa vuotaa monesti o-renkaat polttoaineputkistonliitoksissa. Esilämmitin voi olla myös halki, tämmöisiäkin on tullut vastaan. Samoin ajonestolaite voi vetää ilmaa, on c-ssä polttoainejärjestelmässä.

Kannattaa uusia ekana kaikki o-renkaat, sitten on vaarana, mikäli tauti jatkuu, että Lucaksen p***apumppu vaatii remonttia. Autossasi on tämä huonomainen Lucaksen sähköohjattu pumppu, joka on jo siis kertaalleen laitettu.
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Niin mutta jos se vika olisi pumpussa tai polttoainejärjestelmä vetäisi ilmaa, niin eikös samat oireet päteisi silloin myös lämpimään moottoriin ?
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Jos ilmavuoto on tarpeeksi pieni, sen saattaa huomata vasta kun auto on seissyt useamman tunnin. Siis moottori on ehtinyt jäähtyä.
Stemm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 01.10.2005 15:12
Paikkakunta: Sverige

Viesti Kirjoittaja Stemm »

Minun c 250 ei lähtenyt kylmänä käyntiin vasta kuin 30s päästä.
Vika oli diesel-vuotoa letkuista ja o-ringeista. Vaihdoin kaikki diesel-putket, o-ringit ja "shut off valve". Alkoi kone paremmin käymään. Ravisteli aika pahasti kylmänä. Esilämmitin on ohitettu.

Kuva: http://anonym.to?http://chevelle1980.php0h.com/leak.jpg
C 250 -93
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Stemm kirjoitti:Minun c 250 ei lähtenyt kylmänä käyntiin vasta kuin 30s päästä.
Vika oli diesel-vuotoa letkuista ja o-ringeista. Vaihdoin kaikki diesel-putket, o-ringit ja "shut off valve". Alkoi kone paremmin käymään. Ravisteli aika pahasti kylmänä. Esilämmitin on ohitettu.

Kuva: http://anonym.to?http://chevelle1980.php0h.com/leak.jpg
Onkos isotöinen tuo O-renkaitten ja letkujen vaihto :?: jotain erityispiirteitä mitä tulisi ottaa huomioon.
Stemm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 01.10.2005 15:12
Paikkakunta: Sverige

Viesti Kirjoittaja Stemm »

Onkos isotöinen tuo O-renkaitten ja letkujen vaihto :?: jotain erityispiirteitä mitä tulisi ottaa huomioon.
Aika helppoa hommaa. Itse ostin uudet letkut joissa on o-renkaat mukana.
Jos ei vaihda sitä "shut off valve" niin kannattee kuitenkin laittaa sinne uusi o-rengas.

Pitäis ottaa huomioon että "clipsit" ei tipu sinne moottoriin kun imusarjan ottaa pois, että ei riko torx pultteja, millä "shut off valve" on kinni ja
se sähköliitin sinne "shut off valve" saattaa mennä rikki...

Mutta jos ei ole polttoainevuotoja, niin ei taida olla sama kylmä-startti-probleema.
C 250 -93
Vastaa Viestiin