W124 kytkin oikkuilee
W124 kytkin oikkuilee
Alkaa senverran olla ihmeellisen tuntuinen tämä bensamesen kytkin että josko viisaammilla olisi tietoa.
1. Poljin jää joskus pohjaan, tämä tapahtuu aina yleensä pakitettaessa kun aavistuksen joutuu luistattaa. Myös ykkösellä valoissa seisomisen seurauksena on tehnyt tämän pari kertaa.
2. Kun poljin jää pohjaan, ja ottaa vaihteen pois, vaihdetta ei saa päälle ennenkuin nostaa polkimen jalalla ylös ja painaa kytkimen uudestaan pohjaan. Eli aivan kuin neste pääsisi jostakin pois että paine laskee ja kytkin alkaa ottaa kiinni.
3. Kytkin nousee pohja-asennosta terhakkaasti pois kun vähän auttaa, ei siis tarvitse koko matkaa jalalla työntää
4. Kytkin ei luista
5. Pääsylinteri tutkittu -> ei vuoda, työsylinteri katsottu -> ei vuoda eikä ole nestepintakaan laskenut moneen kuukauteen.
95% ajosta kytkin toimii aivan normaalisti. Vika on ollut nyt noin 2-3tkm eikä vika ole pahentunut (ja kuinka kauan lie edellisen omistajan aikana kun mainitsi asiasta kaupantekohetkellä)
Uudet sylinterit ja koko kytkinpaketti vai? Voiko jompi kumpi sylintereistä toimia niin, että se vuotaa "sisäisesti" ja päästää paineen laskemaan ja nesteet eivät kuitenkaan katoa?
1. Poljin jää joskus pohjaan, tämä tapahtuu aina yleensä pakitettaessa kun aavistuksen joutuu luistattaa. Myös ykkösellä valoissa seisomisen seurauksena on tehnyt tämän pari kertaa.
2. Kun poljin jää pohjaan, ja ottaa vaihteen pois, vaihdetta ei saa päälle ennenkuin nostaa polkimen jalalla ylös ja painaa kytkimen uudestaan pohjaan. Eli aivan kuin neste pääsisi jostakin pois että paine laskee ja kytkin alkaa ottaa kiinni.
3. Kytkin nousee pohja-asennosta terhakkaasti pois kun vähän auttaa, ei siis tarvitse koko matkaa jalalla työntää
4. Kytkin ei luista
5. Pääsylinteri tutkittu -> ei vuoda, työsylinteri katsottu -> ei vuoda eikä ole nestepintakaan laskenut moneen kuukauteen.
95% ajosta kytkin toimii aivan normaalisti. Vika on ollut nyt noin 2-3tkm eikä vika ole pahentunut (ja kuinka kauan lie edellisen omistajan aikana kun mainitsi asiasta kaupantekohetkellä)
Uudet sylinterit ja koko kytkinpaketti vai? Voiko jompi kumpi sylintereistä toimia niin, että se vuotaa "sisäisesti" ja päästää paineen laskemaan ja nesteet eivät kuitenkaan katoa?
Voi olla myös ilmaa kytkimen nestejärjestelmässä. Ilmaa kytkin forumilta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Tai sitten on kumit siinämäärin väsyneet, että päästävät nestettä läpi/ohi, jolloin ainut vaihtoehto on uusia/ kunnostaa sylinterit.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Miten muuten tuo työsylinteri, kun motonet tarjoaa 9.89 eteenpäin omaansa 200 bensaan/dieseliin ja 220-320 sitten omaa, ja kl tarjoaa kaikkiin 9.89 eteenpäin samaa? Kummassa oikeaa tietoa, ja jos motonetistä tilaisi niin kumpi on oikea? Molemmat pitäis uudet tilata niin ei tarvitse enää asiaa murehtia.
KL:n paketti tuli, annoin heille alustanumeron että voivat varmistaa tuon työsylinterin ja sieltä tuli 80-89 mallisiin käyvä, "symmetrisellä kiinnityksellä" oleva. Eli kai 200 bentsiinissä/dieselissä on sitten erilainen kun muissa.
Toki minun tuurilla osa on väärä
Toki minun tuurilla osa on väärä

Viimeksi muokannut jumetsap, Pe 11.05.2007 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 kytkin oikkuilee
Poljinsylinterin kumit kuluneet, vuotaa "sisäisesti".jumetsap kirjoitti:Alkaa senverran olla ihmeellisen tuntuinen tämä
Uudet sylinterit ja koko kytkinpaketti vai? Voiko jompi kumpi sylintereistä toimia niin, että se vuotaa "sisäisesti" ja päästää paineen laskemaan ja nesteet eivät kuitenkaan katoa?
Pää- eli poljinsylinteri on nyt vaihdettu (eihän siinä mennyt kuin koko päivä) ja oireet katosivat. Ei enää lähde kytkin pohjassa matelemaan vaan pysyy paikallaan.
Tuon sylinterin vaihdossa ilmaaminen onnistuu kun vaan polkee n kertaa poljinta ja lisää nestettä. Oli vanha sylinteri sisältä aika karsean näköinen, jotain ihme sontaa ja itse nestekin oli sen väristä että ei ole ainakaan viimeisen 10v aikana vaihdettu.
Ensi viikolla työsylinteri vaihtoon.
Tuon sylinterin vaihdossa ilmaaminen onnistuu kun vaan polkee n kertaa poljinta ja lisää nestettä. Oli vanha sylinteri sisältä aika karsean näköinen, jotain ihme sontaa ja itse nestekin oli sen väristä että ei ole ainakaan viimeisen 10v aikana vaihdettu.
Ensi viikolla työsylinteri vaihtoon.
Millanen homma tuo pääsylinterin vaihto oikeastaan on kun olisi jo iselläkin ajankohtaista tehdä se? Neuvot hyvät kelpaisivat.jumetsap kirjoitti:Pää- eli poljinsylinteri on nyt vaihdettu (eihän siinä mennyt kuin koko päivä) ja oireet katosivat. Ei enää lähde kytkin pohjassa matelemaan vaan pysyy paikallaan.
Tuon sylinterin vaihdossa ilmaaminen onnistuu kun vaan polkee n kertaa poljinta ja lisää nestettä. Oli vanha sylinteri sisältä aika karsean näköinen, jotain ihme sontaa ja itse nestekin oli sen väristä että ei ole ainakaan viimeisen 10v aikana vaihdettu.
Ensi viikolla työsylinteri vaihtoon.
MB w124 200D