W124 kytkin oikkuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

W124 kytkin oikkuilee

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Alkaa senverran olla ihmeellisen tuntuinen tämä bensamesen kytkin että josko viisaammilla olisi tietoa.

1. Poljin jää joskus pohjaan, tämä tapahtuu aina yleensä pakitettaessa kun aavistuksen joutuu luistattaa. Myös ykkösellä valoissa seisomisen seurauksena on tehnyt tämän pari kertaa.

2. Kun poljin jää pohjaan, ja ottaa vaihteen pois, vaihdetta ei saa päälle ennenkuin nostaa polkimen jalalla ylös ja painaa kytkimen uudestaan pohjaan. Eli aivan kuin neste pääsisi jostakin pois että paine laskee ja kytkin alkaa ottaa kiinni.

3. Kytkin nousee pohja-asennosta terhakkaasti pois kun vähän auttaa, ei siis tarvitse koko matkaa jalalla työntää

4. Kytkin ei luista

5. Pääsylinteri tutkittu -> ei vuoda, työsylinteri katsottu -> ei vuoda eikä ole nestepintakaan laskenut moneen kuukauteen.

95% ajosta kytkin toimii aivan normaalisti. Vika on ollut nyt noin 2-3tkm eikä vika ole pahentunut (ja kuinka kauan lie edellisen omistajan aikana kun mainitsi asiasta kaupantekohetkellä)

Uudet sylinterit ja koko kytkinpaketti vai? Voiko jompi kumpi sylintereistä toimia niin, että se vuotaa "sisäisesti" ja päästää paineen laskemaan ja nesteet eivät kuitenkaan katoa?
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Sylintereissä on kumit kuluneet niin, että neste pääsee välillä kumin ohitse. Omaan w124 mersuun kun tein kytkinremontin, niin meni pedaali koko ajan tyhjää. Laitoin uudet kumit molempiin sylintereihin ja siitä saakka on toiminut hyvin.
Jone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: La 05.04.2003 20:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Jone »

Voi olla myös ilmaa kytkimen nestejärjestelmässä. Ilmaa kytkin forumilta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Tai sitten on kumit siinämäärin väsyneet, että päästävät nestettä läpi/ohi, jolloin ainut vaihtoehto on uusia/ kunnostaa sylinterit.
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Miten muuten tuo työsylinteri, kun motonet tarjoaa 9.89 eteenpäin omaansa 200 bensaan/dieseliin ja 220-320 sitten omaa, ja kl tarjoaa kaikkiin 9.89 eteenpäin samaa? Kummassa oikeaa tietoa, ja jos motonetistä tilaisi niin kumpi on oikea? Molemmat pitäis uudet tilata niin ei tarvitse enää asiaa murehtia.
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Tilaa KL-varaosista niin tulee todennäköisemmin oikeat osat. Motonetin myyjillä ei aina tietous riitä. Ja jos viitsit uusia pelkät kumit, ei rahaakaan juuri kulu.
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

KL:n paketti tuli, annoin heille alustanumeron että voivat varmistaa tuon työsylinterin ja sieltä tuli 80-89 mallisiin käyvä, "symmetrisellä kiinnityksellä" oleva. Eli kai 200 bentsiinissä/dieselissä on sitten erilainen kun muissa.

Toki minun tuurilla osa on väärä :lol:
Viimeksi muokannut jumetsap, Pe 11.05.2007 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: W124 kytkin oikkuilee

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jumetsap kirjoitti:Alkaa senverran olla ihmeellisen tuntuinen tämä
Uudet sylinterit ja koko kytkinpaketti vai? Voiko jompi kumpi sylintereistä toimia niin, että se vuotaa "sisäisesti" ja päästää paineen laskemaan ja nesteet eivät kuitenkaan katoa?
Poljinsylinterin kumit kuluneet, vuotaa "sisäisesti".
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Pää- eli poljinsylinteri on nyt vaihdettu (eihän siinä mennyt kuin koko päivä) ja oireet katosivat. Ei enää lähde kytkin pohjassa matelemaan vaan pysyy paikallaan.

Tuon sylinterin vaihdossa ilmaaminen onnistuu kun vaan polkee n kertaa poljinta ja lisää nestettä. Oli vanha sylinteri sisältä aika karsean näköinen, jotain ihme sontaa ja itse nestekin oli sen väristä että ei ole ainakaan viimeisen 10v aikana vaihdettu.

Ensi viikolla työsylinteri vaihtoon.
Simo97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 19.04.2007 20:13

Viesti Kirjoittaja Simo97 »

Taitaa useimmiten jarrunesteitä vaihdettaessa jäädä kytkinnesteet vaihtamatta. Nimimerkillä "kokemusta on".
W123 300D 1984
W124 200D 1987
W210 220D 1997
S210 320CDI 2001
S123 300 TD Turbodiesel 1982
R129 SL 280 1997
S211 320CDI 4Matic 2007
Avatar
Simex
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.06.2006 18:09
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Simex »

jumetsap kirjoitti:Pää- eli poljinsylinteri on nyt vaihdettu (eihän siinä mennyt kuin koko päivä) ja oireet katosivat. Ei enää lähde kytkin pohjassa matelemaan vaan pysyy paikallaan.

Tuon sylinterin vaihdossa ilmaaminen onnistuu kun vaan polkee n kertaa poljinta ja lisää nestettä. Oli vanha sylinteri sisältä aika karsean näköinen, jotain ihme sontaa ja itse nestekin oli sen väristä että ei ole ainakaan viimeisen 10v aikana vaihdettu.

Ensi viikolla työsylinteri vaihtoon.
Millanen homma tuo pääsylinterin vaihto oikeastaan on kun olisi jo iselläkin ajankohtaista tehdä se? Neuvot hyvät kelpaisivat.
MB w124 200D
Vastaa Viestiin