Kysymyksiä W202:sesta Magneettiventtilit jumii??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Kysymyksiä W202:sesta Magneettiventtilit jumii??

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Eli ostin hiljattain tommosen 94 mallin W202:sen 220 diesel koneella....
Nyt kun ajelin moottoritiellä reipasta vauhtia, niin hehkun valo alkoi palamaan, himmasin nopeuden rajoitusten sallimiin puitteisiin, niin hetken päästä hehkun valo sammui. Hehkun valo syttyy myös jos kiihdyttää rajummin (kierroksia noin 4000-4500). Mistähän mahtaa kyseinen ilmiö johtua? (muuten hehkun valo toimii normaalisti)
Sitten onko lämmön säätöjutuille jotain sulaketta tms, kun puskee vain lämmintä vaikka lämmönsäätimet on kylmällä? Eli mistä lähteä etsimään vikaa tähän juttuun? :oops:
Sitten mitä tarkoitusta on noilla eri avaimilla, eli avaimia on neliskanttisella päällä, pyöreällä päällä ja ilman koko muovia?
Ohjekirjassa on selitykset mutta auto kun on saksan tuonti, niin ohjekirjakin on saksaksi->en osaa sanaakaan saksaa!
Sitten mitä paikkoja kannattaisi katsella siinä mielessä mitkä saksantuonneissa voisi olla rikki/muulla tavalla vippaskonstein viritelty? :oops:
Viimeksi muokannut teinitähti, Ke 16.05.2007 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Avain

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Pääavain on se neliskanttinen avain : Sopii kaikkiin auton lukkoihin.
Huoltoavain on pyöreä avain : Sopii kaikkiin ovien lukkoihin ja virtalukkoon mutta ei sovi hansikaslokeron ja takaluukun lukkoihin.
Kannaton avain sopii kaikkiin lukkoihin : Ajaa vara-avaimen asiaa.

t.tomppa
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Hienoa.....nytkun joku guru vielä valottaisi tota hehkun merkkivalo asiaa..
ja lämmönsäätö juttua niin pääsis "projektissa" eteenpäin! :wink:
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

hehku

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Oletko tarkistanut ettei vika ole hehkun releessä. Toinen mikä voisi EHKÄ olla
hehkujen merkkivalo-ongelma niin sattui suurinpiirtein samanlainen ongelma w124 200D vuosimallia 92 eli hehkun merkkivalo syttyi ajon aikana ja vika selvisi erittäin kuluneesta virtalukosta. Eli kun auton ollessa käynnissä väänsi
avainta noin 0.5 milliä vastapäivään niin syttyi hehkujen merkkivalo ja kun taas väänsi avaimen puolimilliä myötäpäivään niin merkkivalo sammui :shock: Kummallista mutta totta.
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Re: hehku

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Tomppa88 kirjoitti:Oletko tarkistanut ettei vika ole hehkun releessä. Toinen mikä voisi EHKÄ olla
hehkujen merkkivalo-ongelma niin sattui suurinpiirtein samanlainen ongelma w124 200D vuosimallia 92 eli hehkun merkkivalo syttyi ajon aikana ja vika selvisi erittäin kuluneesta virtalukosta. Eli kun auton ollessa käynnissä väänsi
avainta noin 0.5 milliä vastapäivään niin syttyi hehkujen merkkivalo ja kun taas väänsi avaimen puolimilliä myötäpäivään niin merkkivalo sammui :shock: Kummallista mutta totta.
Pitänee tarkistella.....tosin menee ens viikonlopulle...(intti haittaa mersuilua pahasti) :cry:
mutta lisää hyviä ideoita kaivataan, on sitten nopeampi tutkia kun tietää lähes kaikki paikat, missä vika ovisi olla :wink:
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Lämmönsäätö vika on todennäköisesti närhen munissa. Eli konehuoneessa vänkärin puolella palolevyn läheisyydessä, on kaksi mangeettiventtiiliä vierekkäin. Avaus ja puhdistus voi auttaa. Uuden hinta 250eur ja romulta saa ehjän 80eurolla. Itsellä omassa sama vika ja korjaantu kun vaihdoin uudet "närhenmunat".
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Onko mittaristo paha ottaa irti? Vinkkejä irrotukseen kaivataan! Tarvitsisi vaihtaa pari polttimoa kun näyttää olevan pimeenä! :oops:
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Helppo on irroittaa, ota vain kuskin jalkatilasta oleva koriste pahvi pois ja työnnä kädellä mittaristo pois päin, puolelta ja toiselta. siellä on vain semmoiset metalli kynnet pitämässä mittaristoa. Omassa autossa pääpolttimoja on kaksi 2w lasikanta poltinta. ja loput polttimit on muistelen 1w lasikantaisia.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Kysymyksiä W202:sesta

Viesti Kirjoittaja tomant »

teinitähti kirjoitti:Eli ostin hiljattain tommosen 94 mallin W202:sen 220 diesel koneella....
...Ohjekirjassa on selitykset mutta auto kun on saksan tuonti, niin ohjekirjakin on saksaksi->en osaa sanaakaan saksaa!
Mersun dealerin kautta saat suomenkielisen käyttöohjekirjan, josta voi olla sinulle paljon iloa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

zgx kirjoitti:Lämmönsäätö vika on todennäköisesti närhen munissa. Eli konehuoneessa vänkärin puolella palolevyn läheisyydessä, on kaksi mangeettiventtiiliä vierekkäin. Avaus ja puhdistus voi auttaa. Uuden hinta 250eur ja romulta saa ehjän 80eurolla. Itsellä omassa sama vika ja korjaantu kun vaihdoin uudet "närhenmunat".
Ennen kuin alkaa niitä närhenmunia avaamaan, niin kannattaa mitata yleismittarilla tuleeko niille virtaa. Säätimien ollessa kylmimmässä asennossa jännitettä pitäisi olla suurinpiirtein akkujännitteen verran ja kuumalla sitten jännite on nollassa.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Onko noille lämmönsäätö jutuille sulaketta, jos on mahtaako kukaan muistaa sulakkeen numeroa? :oops:
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

teinitähti kirjoitti:Onko noille lämmönsäätö jutuille sulaketta, jos on mahtaako kukaan muistaa sulakkeen numeroa? :oops:
8) Terve! Avaa konepelti ja sieltä sulakerasia (sijaitsee vasemmalla takana) sen kannessa on kirjoitettuna mikä on minkäkin toimilaitteen sulake ps. käännä se pahvilappu toisinpäin jos saksa ei taivu :shock:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Noniin sulakkeet oli kunnossa......Jännite tulee koko ajan noille magneettiventtiileille :? Eli vaikka on kuumassa asennossa tulee jännitettä! Mutta eikös sieltä pitäisi tulla nyt kylmää ilmaa kun tulee jännite kokoajan? :oops: Hyviä vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?
Ottaa se "ohjauskortti" keskikonsolista irti ja tutkia se vai avata noi magneettiventtilit? :oops: :oops:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

teinitähti kirjoitti:Noniin sulakkeet oli kunnossa......Jännite tulee koko ajan noille magneettiventtiileille :? Eli vaikka on kuumassa asennossa tulee jännitettä! Mutta eikös sieltä pitäisi tulla nyt kylmää ilmaa kun tulee jännite kokoajan? :oops: Hyviä vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?
Ottaa se "ohjauskortti" keskikonsolista irti ja tutkia se vai avata noi magneettiventtilit? :oops: :oops:
Kellään hyviä visioita, nyt olis viikonloppu aikaa räplätä :wink:
jtt75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 04.12.2006 14:22

Viesti Kirjoittaja jtt75 »

Itsellä oli C220 -94 sama vika lämmönsäädössä,tuli vain kuumaa ilmaa. Vika oli lämmönsäädinpaketissa. Maksaa Veholla n.300 euroa.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

KaiM kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:Noniin sulakkeet oli kunnossa......Jännite tulee koko ajan noille magneettiventtiileille :? Eli vaikka on kuumassa asennossa tulee jännitettä! Mutta eikös sieltä pitäisi tulla nyt kylmää ilmaa kun tulee jännite kokoajan? :oops: Hyviä vinkkejä mitä tehdä seuraavaksi?
Ottaa se "ohjauskortti" keskikonsolista irti ja tutkia se vai avata noi magneettiventtilit? :oops: :oops:
Kellään hyviä visioita, nyt olis viikonloppu aikaa räplätä :wink:
itseasiassa sieltä pitääkin tulla yks jatkuva 12v ja ne kaks napaa pitäs maadottaa/ei maadota riippuu säätimien asennoista :roll: muistaakseni
Huomasin, keskimmäisessä muistaakseni plussa ja sivuilla maat!
Mutta nyt sain repsikan puolelle tulemaan kylmää. kuskin puolelle tulee kuumaa, mutta kun kiertää säätimen kylmälle ilma viilenee hieman......
voisiko tuosta päätellä että magneettiventtiili jumii? toinen mahdollisuus on että säätö potikka on romuna, ainakin se on hieman löysempi kun repsikan puolen :?
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Noniin magneettiventtiilit siellä jumii :wink:
Mutta lähteekö niistä mitään muuta osia irti kun ne metallikuvut ja se keskellä olevat "tappi" jossa on pieni jousi? :oops:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

olisko kellään räjäytyskuvia noista venttiileistä? :oops:
nyt tuli purettua ne, toinen oli ihan hapettunut, sittne purin ne alimmaiset "O-renkaat/tiivisteet" pois niin ne oli mielestäni väärin päin, ne oli sillain että se kartio osa oli alaspäin ja päällepäin oli suota osa (siihen pitäisi kaiketi mennä se itse venttiili tappi?) eli venttiili tappi uppoaa kartio osaan? :oops:
Vastaa Viestiin