Tuli vanhukseen mielenkiintoinen vika. Muut autoilijat eivät saa autoaan käynnistymään tai pyörimään nätisti , mutta minä en saa sammumaan...
Sain viaksi paikallistettua alipaine letkun kuskin puolella heti tuulilasin alla oleva punainen alipaineletku, joka tulee "jakotukkiin" jonka jälkeen on takaiskuventtiili. Kun tulppasin kyseisen putken sain moottorin sammumaan. Mutta mihin letku vaikuttaa??? Näyttäis että kiertää jossain ratin alla ja tulee takaisin moottoritilan puolelle josta menee ilmeisesti lämmityslaitteelle??? Mitä kyseisellä letkulla säädetään / mihin vaikuttaa. Tuli itse siihen tulokseen, että vois olla sisäilman kierrätysläppä? Jos näin on niin onko läppä auki vai kiinni asennossa, kun sinne ei tule alipainetta???
Mulla on sama vika, ettei auto sammu. Seurasin kanssa niitä alipaineletkuja kojetaulun sisälle ja mittariston irroittamalla sain selville että ne letkut menee virtalukolle. Toinen tulee alipainepumpulta sen 3 haaraliittimen kautta, ja toinen lähtee virtalukolta syöttöpumppuun, ilmeisesti sammuttinkelloon tms.
Mulla lähtee alipainepumpulta harmaa putki, joka haarottuu siinä 3 haaraliittimessä ja jatkuu ruskeana virtalukolle. Virtalukolta lähtee ruskea putki, jossa on sininen raita. Se menee sinne syöttöpumppuun.
Onkos Loukkis autosi sammunut jo pitkään huonosti vai ilmenikö vika yhtäkkiä. Jos sammuminen on jo pitkään ollut hankalaa niin kannattaa varmaan vaihtaa pumppuun uusi sammutin. Se on sitten muuten yleensä alkuperäisenä osana halvempi kuin tarvikkeena, täällä tarvikeena olisi maksanut 48€, alkuperäinen oli 25€
Onkos noissa valojen korkeus-säätö alipaineella? Ja keskuslukko? Itselläni oli toinen valonheittimen liitos (kumiputki) löysä ja hori ilmaa alipainejärjestelmään. Ei se auta kuin letku kerrallaan tulpata ja etsiä vuodon aiheuttava laite.
Juu on lamppujen korkeuden säätö ja keskuslukko alipaineella.
Auto on aina välillä tehnyt sitä, että ei sammu avaimesta. Yleensä se on ihan nätisti sammunut, mutta nyt se on ilmeisesti kokonaan lopettanut sammumasta, kun on jo toista viikkoa pitänyt sammuttaa vaihteella. Sammutinta itsekin arvelin, kun kaikki muut hilavitkuttimet tuli käytyä jo läpi... Noh, huomenna on tilipäivä niin pitänee mennä ostoksille.
No ennen kuin ostat uuden niin ota se letku siitä sammuttajan "kellosta" irti ja laita joku sopiva pätkä millä saat imettyä alipainetta, jos sammuu niin loogisesti sammuttajan kalvo on ehjä ja vuoto on muualla. Onhan se mahdollista että se virtalukon alipainekatkaisijan venttiilikin on rikki. http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg