W 201 alipaineletku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

W 201 alipaineletku

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

Tuli vanhukseen mielenkiintoinen vika. Muut autoilijat eivät saa autoaan käynnistymään tai pyörimään nätisti :lol: , mutta minä en saa sammumaan... :cry:
Sain viaksi paikallistettua alipaine letkun kuskin puolella heti tuulilasin alla oleva punainen alipaineletku, joka tulee "jakotukkiin" jonka jälkeen on takaiskuventtiili. Kun tulppasin kyseisen putken sain moottorin sammumaan. Mutta mihin letku vaikuttaa??? Näyttäis että kiertää jossain ratin alla ja tulee takaisin moottoritilan puolelle josta menee ilmeisesti lämmityslaitteelle??? Mitä kyseisellä letkulla säädetään / mihin vaikuttaa. Tuli itse siihen tulokseen, että vois olla sisäilman kierrätysläppä? Jos näin on niin onko läppä auki vai kiinni asennossa, kun sinne ei tule alipainetta??? :oops:
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Avatar
kualeppi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 25.10.2006 12:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kualeppi2 »

nostetaan aihetta uudelleen esille, ettei taarvitsisi alkaa purkamaan koko autoa...
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kun joku vois laittaa sen venakkojen sivuston mistä niitä kaikkia räjäytys kuvia löytyy nii siitä vois olla ehkä apu.

Ite en sitä enää muista kun korahti tietokoneesta kovalevy ja kaikki tiedot meni sen siljän tien :!: :evil:

PS. potta on taas kotona :!: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Loukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 10.07.2006 20:48
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Loukkis »

Mulla on sama vika, ettei auto sammu. Seurasin kanssa niitä alipaineletkuja kojetaulun sisälle ja mittariston irroittamalla sain selville että ne letkut menee virtalukolle. Toinen tulee alipainepumpulta sen 3 haaraliittimen kautta, ja toinen lähtee virtalukolta syöttöpumppuun, ilmeisesti sammuttinkelloon tms.
Mulla lähtee alipainepumpulta harmaa putki, joka haarottuu siinä 3 haaraliittimessä ja jatkuu ruskeana virtalukolle. Virtalukolta lähtee ruskea putki, jossa on sininen raita. Se menee sinne syöttöpumppuun.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Onkos Loukkis autosi sammunut jo pitkään huonosti vai ilmenikö vika yhtäkkiä. Jos sammuminen on jo pitkään ollut hankalaa niin kannattaa varmaan vaihtaa pumppuun uusi sammutin. Se on sitten muuten yleensä alkuperäisenä osana halvempi kuin tarvikkeena, täällä tarvikeena olisi maksanut 48€, alkuperäinen oli 25€
Avatar
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 02.05.2006 00:47
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Scotty »

Onkos noissa valojen korkeus-säätö alipaineella? Ja keskuslukko? Itselläni oli toinen valonheittimen liitos (kumiputki) löysä ja hori ilmaa alipainejärjestelmään. Ei se auta kuin letku kerrallaan tulpata ja etsiä vuodon aiheuttava laite.


Linnki:http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
Loukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 10.07.2006 20:48
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Loukkis »

Juu on lamppujen korkeuden säätö ja keskuslukko alipaineella.

Auto on aina välillä tehnyt sitä, että ei sammu avaimesta. Yleensä se on ihan nätisti sammunut, mutta nyt se on ilmeisesti kokonaan lopettanut sammumasta, kun on jo toista viikkoa pitänyt sammuttaa vaihteella. Sammutinta itsekin arvelin, kun kaikki muut hilavitkuttimet tuli käytyä jo läpi... Noh, huomenna on tilipäivä niin pitänee mennä ostoksille.
Avatar
Scotty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 02.05.2006 00:47
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Scotty »

No ennen kuin ostat uuden niin ota se letku siitä sammuttajan "kellosta" irti ja laita joku sopiva pätkä millä saat imettyä alipainetta, jos sammuu niin loogisesti sammuttajan kalvo on ehjä ja vuoto on muualla. Onhan se mahdollista että se virtalukon alipainekatkaisijan venttiilikin on rikki.
http://workspace1.smilehouse.com/worksp ... Upload.jpg
Vastaa Viestiin