
kierroslukumittari w124 200d:hen
kierroslukumittari w124 200d:hen
juu eli mites asennetaan? ja mistä saa sopivan mittarin? vai tarviiko hommata mersun alkuperäisen mittarin jossa kiekka mittari? esim: 250/300:sesta


Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mulla on omassa w123 dieselissä bilteman kierroslukumittari joka ottaa pulssin w navalta.Johtoja oli muistaakseni kolme eli + ja - sekä tuo w napa tietysti vielä mittarinvalon johdot.Minun auton laturi modifioitiin käyttämällä diesel volvon laturin takapäätä olishan sen johdon voinut tinatakkin sinne mutta ajattelin että tehään se hienosti.Laturi piti muutenkin korjata niin samalla tuo meni.Työt teetin autosähkö miehellä viemällä irto osat sinne.Laturiin tuli uudet hiilet,laakerit,liukurenkaat.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kattelin tossa paikallisessa varaosaliikkeessä mittaria hintaan 44e, kahden tuuman taulu ja ihan semmonen perus muutenkin. Luin asennusohjeita niin siinä puhuttiin asennuksesta kyllä johonkin ihan muualle kuin laturille mut saatoin ymmärtää väärin..
Kuinka iso tuo bilteman mittari oli? Kuvastossa Syksy 05- Talvi 06 on mittari 52mm eli 2" ja ihan musta pohjainen ja hintaan 25e. Liekkö tarjolla nytten jotain toisenlaista?
Tuottaakos ongelmaa saada tollanen mittari toimimaan oikein 5-pyttysessä kun mittari oli 4,6 ja 8-sylinterisiin?
Jos joku tietäisi isompaa mittaria mistä näkisi jopa jotain niin ilmotuksia.
Ja sitten vielä tuosta asennuksesta. Katselin tuota w123:n laturia ja siinä tuli kaiken kaikkiaan takakanteen 4 abiko-liitintä. 3 näistä menee ihan mersun omaan pikaliittimeen ja yksi jää sitten yli ja sen vieressä on ihan valettu + merkki eli ymmärsinkö oikein että tässä on valmiina se w+ napa?
Kuinka iso tuo bilteman mittari oli? Kuvastossa Syksy 05- Talvi 06 on mittari 52mm eli 2" ja ihan musta pohjainen ja hintaan 25e. Liekkö tarjolla nytten jotain toisenlaista?
Tuottaakos ongelmaa saada tollanen mittari toimimaan oikein 5-pyttysessä kun mittari oli 4,6 ja 8-sylinterisiin?
Jos joku tietäisi isompaa mittaria mistä näkisi jopa jotain niin ilmotuksia.
Ja sitten vielä tuosta asennuksesta. Katselin tuota w123:n laturia ja siinä tuli kaiken kaikkiaan takakanteen 4 abiko-liitintä. 3 näistä menee ihan mersun omaan pikaliittimeen ja yksi jää sitten yli ja sen vieressä on ihan valettu + merkki eli ymmärsinkö oikein että tässä on valmiina se w+ napa?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Siis mitä kettua, ei tässä nyt mitään autoja olla enempää ostamassa, vaan kyseltiin mittaria ja sen asennustaRH kirjoitti:Osta E-malli 124. Saat kiekkamittarin auton mukana ja aivan eri auton kuin vastaava 80-lukuinen. Väliraha jää myös pieneksi, koska nuo ei varsinkaan 200 diisseleinä maksa enää juuri mitään.

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Noh, tähänhän voisi jatkaa vielä offtopickkina että mitä 200d:ssä tekee kiekkamittarillanaftale_n kirjoitti:Siis mitä kettua, ei tässä nyt mitään autoja olla enempää ostamassa, vaan kyseltiin mittaria ja sen asennustaRH kirjoitti:Osta E-malli 124. Saat kiekkamittarin auton mukana ja aivan eri auton kuin vastaava 80-lukuinen. Väliraha jää myös pieneksi, koska nuo ei varsinkaan 200 diisseleinä maksa enää juuri mitään.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Otamma siis mittarin poisMuffler kirjoitti:Noh, tähänhän voisi jatkaa vielä offtopickkina että mitä 200d:ssä tekee kiekkamittarillanaftale_n kirjoitti:Siis mitä kettua, ei tässä nyt mitään autoja olla enempää ostamassa, vaan kyseltiin mittaria ja sen asennustaRH kirjoitti:Osta E-malli 124. Saat kiekkamittarin auton mukana ja aivan eri auton kuin vastaava 80-lukuinen. Väliraha jää myös pieneksi, koska nuo ei varsinkaan 200 diisseleinä maksa enää juuri mitään.



No se orkkis mittari toimii kunhan on dieselistä, ja anturi pitää asentaa öljypohjaan. Toinen johto mittarille ja toinen maihin.
Eilen just 190superiin kaveri laitto...
Eilen just 190superiin kaveri laitto...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No mutta 300:set erikseenNoh, tähänhän voisi jatkaa vielä offtopickkina että mitä 200d:ssä tekee kiekkamittarilla

Meni vissiin paskanjauhamiseksi, eli tuohonkaan laturin kyselyyn en saa vastausta


W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kierroslukumittari 124:sta 201:een?
Jaha ja pyhäiltaa kaikille!
Laitetaanpas tämä tähän kun on aika paljon samanlaista juttua:
Nämä on sitten niitä hommia kun oikeasti ei keksi enää mitään järkevää tekemistä! Siltä varalta alustavaa perehtymistä, että jos joskus sattuu jäämään ylimääräistä inspiraatiota...
Kun olis kaverilla kiekkamittari, mikä on kotoisin 3 litraisesta pentsa 124:sta.
Minkäslainen homma on sen naittaminen 2L 201:een?
Laturissa on muistaakseni yks liitin mikä vois olla se signaali? Pitääkö siinä tapauksessa jotenkin kalibroida? Kuus pyttysestä nelipyttyiseen... Vai voiko/kannattaako signaali ottaa jostain muualta? Puola?
Se mittarikoppa systeemi on vähän eri mallinen 124:ssa, mutta ite kiekkamittarin taulu on sen näköinen että vois kokonsa ym. puolesta passata...
Mitäs muuta huomioitavaa ko. tempussa tulee eteen?
Maajussille morsian alkaa! Kummanhan se Jussi ottaa?
No en mä sitä kato, mutta pojat töissä aina siitä puhuu!
Laitetaanpas tämä tähän kun on aika paljon samanlaista juttua:
Nämä on sitten niitä hommia kun oikeasti ei keksi enää mitään järkevää tekemistä! Siltä varalta alustavaa perehtymistä, että jos joskus sattuu jäämään ylimääräistä inspiraatiota...
Kun olis kaverilla kiekkamittari, mikä on kotoisin 3 litraisesta pentsa 124:sta.
Minkäslainen homma on sen naittaminen 2L 201:een?
Laturissa on muistaakseni yks liitin mikä vois olla se signaali? Pitääkö siinä tapauksessa jotenkin kalibroida? Kuus pyttysestä nelipyttyiseen... Vai voiko/kannattaako signaali ottaa jostain muualta? Puola?
Se mittarikoppa systeemi on vähän eri mallinen 124:ssa, mutta ite kiekkamittarin taulu on sen näköinen että vois kokonsa ym. puolesta passata...
Mitäs muuta huomioitavaa ko. tempussa tulee eteen?
Maajussille morsian alkaa! Kummanhan se Jussi ottaa?






No en mä sitä kato, mutta pojat töissä aina siitä puhuu!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Joo puolasta mäkin joskus 18v otin johonkin takaveto-karvanoppa-turpo-askonaan... Jonku bilteman keksinnön kun laitoin! Ja hyvin pelas...
Mutta aattelin että nyt isona poikana ja vielä mersuun ni jos rakentelis sillai vähän viksummin.
Kyllä se signaali varmaan siihen löytyy, mutta eniten kiinnostais se sopivuus 201:n mittaristoon. Siihen mittarikehykseen, /-pakettiin. Ja sitten se, että näyttääkö se noin vain oikein? Vai tarviiko jotain kalibrointia?
Älkääkä kysykö, mihin tuommosessa tötterössä tarvii kierroslukumittaria! Ei mihinkään!
Mutta aattelin että nyt isona poikana ja vielä mersuun ni jos rakentelis sillai vähän viksummin.
Kyllä se signaali varmaan siihen löytyy, mutta eniten kiinnostais se sopivuus 201:n mittaristoon. Siihen mittarikehykseen, /-pakettiin. Ja sitten se, että näyttääkö se noin vain oikein? Vai tarviiko jotain kalibrointia?
Älkääkä kysykö, mihin tuommosessa tötterössä tarvii kierroslukumittaria! Ei mihinkään!

Viimeksi muokannut Tenutähti, Ma 27.11.2006 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Eli jouduin ostamaan uuden mittariston, kun matkamittari sanoi sopimuksensa irti (miittaristo myytiin vain kokonaisena). Ja tuossa uudessa kokonaisuudessa olisi tuo jengamittarikin. Niin siis sytytys boksin td navasta piuha jengamittarin td napaan? Onko tuo td liitos siellä sytkäboksissakin 2 napainen niinkuin mittaristossakin? Onkos sillä jotain vaikutusta että oma ei ole tuo e-mallinen, kun ilmeisesti tuo toinen on e-mallista. Matkamittareissa on kuitenkin sama numero...Mika.T kirjoitti:Bensa mersussa signaalin saa sytkäboxin navasta TD.
Ja vielä jos joku osaisi sanoa miten tuon nopeusmittarin neulan pitäisi lähteä irti? Sen mustan "hatun" olen siitä irrottanu. Pitääkö vielä irrottaa jotain muuta? Vetämistä olen kokeillu mutta ei liikahdakkaan (tai sitten on vaan niin tiukassa)
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla