Mikä vikana?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Mikä vikana?
Eli mulla on tommonen 190 2.5D -91. Ja siinä on semmosta vaivaa, että käy kylmänä tosi huonosti, ja pitää semmosta terävää nakutusta varsinkin pienillä kierroksilla(alle 2000). Osaisitteko kertoo mistä vois johtua?
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Ihan aluksi
- paljonko on ajettu?
- Onko suuttimien kärkiä vaihdettu?
- Kuuluuko se nakutus venttiilin nostimista?
- Milloinkas jakopään ketjua koskaan vaidettu?
Huono käynti kylmänä voi johtua loppuunajetuista suuttimien kärjistä. Eli ruikkii miten sattuu.
Terävä rutina kylmänä ja pienillä kierroksilla voi johtua siitä että öljynpaine ei riitä kuluneille venttiilin nostimille.
Jakopään ketju on se epätodennäköisin ongelman aiheuttaja. On se sen verran ylimitoitettu 190:ssä
Jos kilometrejä alkaa olla semmoset >300 tuhatta niin ne kärjet kannattaisi vaihtaa uusiin.
Venttilin nostimien vaihto ei ole suuri investointi. Vaihdon jälkeen käy kuin sukkasillaan.
Aloittele näillä.
- Onko suuttimien kärkiä vaihdettu?
- Kuuluuko se nakutus venttiilin nostimista?
- Milloinkas jakopään ketjua koskaan vaidettu?
Huono käynti kylmänä voi johtua loppuunajetuista suuttimien kärjistä. Eli ruikkii miten sattuu.
Terävä rutina kylmänä ja pienillä kierroksilla voi johtua siitä että öljynpaine ei riitä kuluneille venttiilin nostimille.
Jakopään ketju on se epätodennäköisin ongelman aiheuttaja. On se sen verran ylimitoitettu 190:ssä
Jos kilometrejä alkaa olla semmoset >300 tuhatta niin ne kärjet kannattaisi vaihtaa uusiin.
Venttilin nostimien vaihto ei ole suuri investointi. Vaihdon jälkeen käy kuin sukkasillaan.
Aloittele näillä.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ti 15.05.2007 17:58
Re: Ihan aluksi
Mittarissa 262t km, en sit tiedä pitääkö paikkaansa. Yks tuttu joka kuunteli ton käyntiä ja vähän päällisin puolin tutkikin, niin oli sitä mieltä, että pari suutinta ei toimi kunnolla, ja nyt on suunnitelmissa suuttimien kärkien vaihdatus, onko muuten kuinka kallis homma? Ja missäköhän ton sais Jyväskylän seudulla teetettyä?ArthurDent kirjoitti:- paljonko on ajettu?
- Onko suuttimien kärkiä vaihdettu?
- Kuuluuko se nakutus venttiilin nostimista?
- Milloinkas jakopään ketjua koskaan vaidettu?
Huono käynti kylmänä voi johtua loppuunajetuista suuttimien kärjistä. Eli ruikkii miten sattuu.
Terävä rutina kylmänä ja pienillä kierroksilla voi johtua siitä että öljynpaine ei riitä kuluneille venttiilin nostimille.
Jakopään ketju on se epätodennäköisin ongelman aiheuttaja. On se sen verran ylimitoitettu 190:ssä
Jos kilometrejä alkaa olla semmoset >300 tuhatta niin ne kärjet kannattaisi vaihtaa uusiin.
Venttilin nostimien vaihto ei ole suuri investointi. Vaihdon jälkeen käy kuin sukkasillaan.
Aloittele näillä.
Jakopään ketjusta en tiedä, kun tuo auto ei ole ollut mulla kovin kauaa.
Se ääni on semmonen terävä vähän niinku metallinen nakutus.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe 29.11.2013 02:49
Re: Mikä vikana?
Vaikka ketju onkin vanha, niin asia on ajankohtainen. Elikkäs tuli ostettua w124 300D, ilman turboa, vm -86. Mittarissa on ~230tkm, mutta oikeasti on varmaan miljoona ton lisäksi
Kylmänä kun laittaa käyntiin, ei käy kaikilla/ käy todella huonosti tyhjäkäyntiä, kierroksia kun antaa niin käy normaalisti. Vika poistuu koneen lämmettyä.
Paljonkohan tulisi hintaa suutinkärkien testaukselle + mahdollisesti niiden vaihdolle? Kannattaako suuttimet irrottaa itse?

Kylmänä kun laittaa käyntiin, ei käy kaikilla/ käy todella huonosti tyhjäkäyntiä, kierroksia kun antaa niin käy normaalisti. Vika poistuu koneen lämmettyä.
Paljonkohan tulisi hintaa suutinkärkien testaukselle + mahdollisesti niiden vaihdolle? Kannattaako suuttimet irrottaa itse?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä vikana?
Kannattaa ensimmäiseksi tarkastaa ruiskutusennakko, ennekuin alkaa vaihtelemaan mitään osia.
Re: Mikä vikana?
Hehku(ja) pimeenä. Näkee ihan virtakynällä, mikä toimii ja mikä ei
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Mikä vikana?
Minkäslaisella " virtakynällä " kykenee hehkutulpan kunnon määrittämään ?nykki kirjoitti:Hehku(ja) pimeenä. Näkee ihan virtakynällä, mikä toimii ja mikä ei

Virtakynällä kyllä pystyy määrittämään hekutulpalle tulevan virran mutta itse hehkutulppaa ja sen kuntoa ei voida mitata kuin vastusmittauksella...tai irroittamalla hehkutulppa ja testata suoraan akkuvirralla.