124 300 turbokoneelle pakoputki
124 300 turbokoneelle pakoputki
tehoja tullaan 220hp pintaan ottamaan tulevaisuudessa, ahdistaako vakio putki liikaa jos otan kaksi etummaista vaimenninta pois ja jätän viimeisen ?
ja pysyykö putken mörinät hiljaisena tasakaasulla ajettaessa....
603 vaparissa pysyi äänet mukavan hiljaisena + sai kutosen äänet esille kun otti ekan pöntön pois ja ajeli 2 viimeisellä
ja pysyykö putken mörinät hiljaisena tasakaasulla ajettaessa....
603 vaparissa pysyi äänet mukavan hiljaisena + sai kutosen äänet esille kun otti ekan pöntön pois ja ajeli 2 viimeisellä
turbohan on siitä mukava laite, että se toimii myös itse ikäänkuin äänenvaimentimena. eli voit ajatella että vapariin nähden se turbo vastaa yhtä äänenvaimenninta.
vakio turbohan sulla varmaan ei taida tulla, jos sen 220heppaa meinaat ottaa? oliko se vakiopakoputki nyt sitte 2´25"? downpipe taitaa olla n.2,5"
jos et meinaa vakioputkea vaihtaa, niin täytyy downpipe ainakin laittaa 3 tuumaiseksi. eli vähän yli rintapellin alaosan. siellä ne kuumimmat pakokaasut ahdistelee.
vakio turbohan sulla varmaan ei taida tulla, jos sen 220heppaa meinaat ottaa? oliko se vakiopakoputki nyt sitte 2´25"? downpipe taitaa olla n.2,5"
jos et meinaa vakioputkea vaihtaa, niin täytyy downpipe ainakin laittaa 3 tuumaiseksi. eli vähän yli rintapellin alaosan. siellä ne kuumimmat pakokaasut ahdistelee.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
ei sitä vakioahdinta kannata missään nimessä laittaa, jos meinat kaiken irti ottaa.. vaikka vakio pumpusta. seiskoista puhumattakaan!epk kirjoitti:turbosta ei vielä ihan satavarmaa tietoa, saiskohan tuota orkkis turboo muokattua sopivaksi ~200hp:lle , sillain että ei ahistaisi noilla tehoilla. meinaan että sais konehuoneen "inssinkestäväksi" ...
vakio turbon pakopesä on niin rusinan kokoinen, että se menee tukkoon samantien kun sinne löylyä pukkaa. kansi vaan menee paskaks.
vaihda sinne alkuperäisen turbon näköinen, mutta yks mallisarjaa isompi ahdin. esim kkk27. käy alkuperäisiin kiinnityksiin. ja pakopesä on ihan eri luokkaa. mutta kompurapesä ei ole niin kauheasti isompi, että kiinnittäis huomiota.
mulla löytyis yks ylimääräinen..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Tottakai saa muokattua, mutta kannattaako siitä maksaa tonni
se muokkaus ei kuitenkaan voi tehdä suuria muutoksia.
Laita semmonen viriahdin sinne, joka sopii alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja jätä vanha ahdin katsastuskäyttöön jos semmonen tarve tulee.
Eiköhän se miltei vakioputkellakin toimi...mutta äkkiäkös semmoisen paremman hitsailet

Laita semmonen viriahdin sinne, joka sopii alkuperäisiin kiinnikkeisiin ja jätä vanha ahdin katsastuskäyttöön jos semmonen tarve tulee.
Eiköhän se miltei vakioputkellakin toimi...mutta äkkiäkös semmoisen paremman hitsailet

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei sitä ahdinta siellä konttorilla aleta mittailee, jos sen tekee asiallisesti. Kyllä se katsastuskin menee sillä "korvaus ahtimella", kunhan se ei ole mikään ämpärin kokoinen.
Paras olisi kuunnella veskolan neuvoa ja hommata kokonaan uusi ahdin, sillä vaikka kuinka muokkais sitä vakiota, ei sen omaisuudet siitä paljoa muutu.
Paras olisi kuunnella veskolan neuvoa ja hommata kokonaan uusi ahdin, sillä vaikka kuinka muokkais sitä vakiota, ei sen omaisuudet siitä paljoa muutu.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
.
Anttiin on iskeny turpoviirus.
Siinä samalla, kun ahtimen vaihdat, sinä kyllä pystyt vaikka itsekkin tekemään sopivan korvauscoolerin.
Eihän sen tarvi mitään monsterikokoa olla.
Pienemmälläkin saa varmaan helposti moninkertaisen jäähdytystehon vakioon verrattuna.
Teet juuri samanlevyisen syylärin kanssa ja passaat sen korkeuden siten, että yläreuna tulee juuri sen muovipuskurin reunan tasalle.
Ei takuulla kukaan älyäkkää, että jotain on muutettu.
Itse tajusin sen vähän liian myöhään.
Siis, niinkuin mulla tuossa kuvassa, mutta ~15cm matalampi.
Olisi voinut tehdä vielä leveämmän ja kaikki kiinnikkeetkin olisi jääneet piiloon.
No ehken sitten seuraavaan.

Anttiin on iskeny turpoviirus.
Siinä samalla, kun ahtimen vaihdat, sinä kyllä pystyt vaikka itsekkin tekemään sopivan korvauscoolerin.
Eihän sen tarvi mitään monsterikokoa olla.
Pienemmälläkin saa varmaan helposti moninkertaisen jäähdytystehon vakioon verrattuna.
Teet juuri samanlevyisen syylärin kanssa ja passaat sen korkeuden siten, että yläreuna tulee juuri sen muovipuskurin reunan tasalle.
Ei takuulla kukaan älyäkkää, että jotain on muutettu.
Itse tajusin sen vähän liian myöhään.
Siis, niinkuin mulla tuossa kuvassa, mutta ~15cm matalampi.
Olisi voinut tehdä vielä leveämmän ja kaikki kiinnikkeetkin olisi jääneet piiloon.
No ehken sitten seuraavaan.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Moro! Itse tuli laitettua eka autoks tuommonen 124 250 turbodieseli niin paljonko nuista kärsii ottaa tuolla vakioahtimella tehoa ku ajattelin että jos sitä opiskelijana kesällä sais töitä niin käyttäs tuon pumpun pajalla, laittas 7mm elementit, jonku kiinan coolerin keulille ja nostas vähän ahtoja niin missähän lukemissa tehot pyörii?
M-B 250dt ic-89
En tiedä dieselturboista juuri mitään, mutta kokeile seuraavaa. Tee ensin budjetti ja suunnittele homma valmiiksi. Hanki sitten rahat ja toteuta suunnitelma kerralla. Näin ei tarvitse tehdä samoja hommia moneen kertaan.Hene89 kirjoitti:Juu...kumpaa kannatatte ensiksi eli laittas pumpun kunnolla kuntoon ja coolerin vai sitte joku isompi turbo ja cooleri? Oisko joku hx35 sopiva tuohon koneeseen ja laittas sen jälkeen pumppuun isommat elementit sun muuta kunhan saa lisää rahaa?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020