onko kierrosluku rajoitin samassa paketissa polttoainepumpun releen kans??
kävi nimittäin silleen että kun laitoin uuden releen niin eipäs ota enää kierroksia kuin 4000
itekseni sitten päättelin että se johtuu siitä releestä
liekö diesel vehkeen rele? ja onko ne ylipäätään samanlaiset???
Tuttavani C-180 -94 automat mallissa on rajoitin siten että vapaalla ei ota kuin juuri tuon 4000r/min, mutta ajossa kyllä on kaikki kierrokset käytössä, lieneekö sitten jokin moottorin turvajuttu kyseessä?
eipä siinä lukenu muuta ku saksaksi jotain mongerrusta
tarvike rele kl-varaosasta..
paikallinen teboil sen tilasi, että lieneeköhän älynneet sanoa että se on kutos kone..
muuten kyllä pelaa nyt tosi hyvin, mutta ei oikein napakkaa kiihdytystä saa ku ei kone kierrä
pitkä vieterikin lyheni huomattavasti
peetee kirjoitti:eipä siinä lukenu muuta ku saksaksi jotain mongerrusta
tarvike rele kl-varaosasta..
paikallinen teboil sen tilasi, että lieneeköhän älynneet sanoa että se on kutos kone..
muuten kyllä pelaa nyt tosi hyvin, mutta ei oikein napakkaa kiihdytystä saa ku ei kone kierrä
pitkä vieterikin lyheni huomattavasti
Missäs vanha rele on? Jos tallessa niin osanumeroa vaan vertaamaan. Samoin näitä mersun relejä ei kannata heittää pois ellei ole palaneet ihan korpuksi. Niitä nimittäin voi korjata ja kannattaakin n. 200e hinnan takia. Monesti vikana pelkkä juotosvika.
Relessä pitää lukea ainakin se "6-zyl" jos kuutoskone kyseessä. Myös jotain "5800-6200rpm" pitäisi relestä löytyä= maksimikierrokset. Jos automaatti niin relessä lukee "kickdown".
Relen tyyppiin vaikuttaa esimerkiksi se onko auto manuaali vai automaatti ja onko autossa ilmastointia. Muistaakseni automaattiautossa jossa on ilmastointi juuri pa-rele pudottaa ilmastoinnin kompuran pois päältä täyskiihdytyksessä. Tuollaista en tosin huomannut käytännössä tapahtuvan vielä -88 w201:ssä, ehkäpä vasta uudemmissa näin tapahtuu?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.