mersun kierrosluku rajoitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

mersun kierrosluku rajoitin

Viesti Kirjoittaja peetee »

onko kierrosluku rajoitin samassa paketissa polttoainepumpun releen kans??
kävi nimittäin silleen että kun laitoin uuden releen niin eipäs ota enää kierroksia kuin 4000 :evil:
itekseni sitten päättelin että se johtuu siitä releestä :roll:
liekö diesel vehkeen rele? ja onko ne ylipäätään samanlaiset???

ja autohan oli W201 2.6 bensa..
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Käsittääkseni se kierrosluku lukee siinä releen kyljessä muitten tietojen kanssa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos laitoit neloskoneen releen kuutoskoneiseen niin maks. kierrokset tippuu. :D

Tiisselissä ko. relettä ei ole.
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

Tuttavani C-180 -94 automat mallissa on rajoitin siten että vapaalla ei ota kuin juuri tuon 4000r/min, mutta ajossa kyllä on kaikki kierrokset käytössä, lieneekö sitten jokin moottorin turvajuttu kyseessä?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

eipä siinä lukenu muuta ku saksaksi jotain mongerrusta :roll:
tarvike rele kl-varaosasta..
paikallinen teboil sen tilasi, että lieneeköhän älynneet sanoa että se on kutos kone..
muuten kyllä pelaa nyt tosi hyvin, mutta ei oikein napakkaa kiihdytystä saa ku ei kone kierrä :evil:
pitkä vieterikin lyheni huomattavasti :D
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

eipähän tuu ainakaan rikottua konetta kierrättämällä! :lol:
edesmennyt
W201
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

peetee kirjoitti:eipä siinä lukenu muuta ku saksaksi jotain mongerrusta :roll:
tarvike rele kl-varaosasta..
paikallinen teboil sen tilasi, että lieneeköhän älynneet sanoa että se on kutos kone..
muuten kyllä pelaa nyt tosi hyvin, mutta ei oikein napakkaa kiihdytystä saa ku ei kone kierrä :evil:
pitkä vieterikin lyheni huomattavasti :D
Missäs vanha rele on? Jos tallessa niin osanumeroa vaan vertaamaan. Samoin näitä mersun relejä ei kannata heittää pois ellei ole palaneet ihan korpuksi. Niitä nimittäin voi korjata ja kannattaakin n. 200e hinnan takia. Monesti vikana pelkkä juotosvika.

Relessä pitää lukea ainakin se "6-zyl" jos kuutoskone kyseessä. Myös jotain "5800-6200rpm" pitäisi relestä löytyä= maksimikierrokset. Jos automaatti niin relessä lukee "kickdown".

Relen tyyppiin vaikuttaa esimerkiksi se onko auto manuaali vai automaatti ja onko autossa ilmastointia. Muistaakseni automaattiautossa jossa on ilmastointi juuri pa-rele pudottaa ilmastoinnin kompuran pois päältä täyskiihdytyksessä. Tuollaista en tosin huomannut käytännössä tapahtuvan vielä -88 w201:ssä, ehkäpä vasta uudemmissa näin tapahtuu?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

vanhassa releessä oli juuri nuo kyseiset merkinnät, mutta uudessa ei :evil:
hyvä että en heittäny menemään sitä vanhaa... pitää antaa kaverille korjuuseen. :)
Vastaa Viestiin