Sytytystulppien erot? M102. Ja YLIJÄNNITERELE!!
Sytytystulppien erot? M102. Ja YLIJÄNNITERELE!!
Kävin tänään hakeen uudet tulpat tohon 2.3 couppeen. Tulpat on mallia Bosch HR7DC+. Sitten kävin yhdellä huoltoasemalla ja siellä oli tommonen Boschin kirja noista tulpista että mikä käy mihinkä autoon. Siinä kirjassa oli 2.3 kohdalla kuitenkin HR8DC+??
Niin kysymys kuuluu, että mitä eroa noilla tulpilla on?? Ja vinkkejä millä johdot lähtee tulpista irti. Koitin kaksin käsin vetää mut ei lähtenyt!?!
Niin kysymys kuuluu, että mitä eroa noilla tulpilla on?? Ja vinkkejä millä johdot lähtee tulpista irti. Koitin kaksin käsin vetää mut ei lähtenyt!?!
Viimeksi muokannut Artzi, Ma 21.05.2007 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B 180C aut. -99
Re: Sytytystulppien erot? M102
Noissa tulpissa on erona lämpöarvo. Eipä sen enempää. Ovat ilmeisesti nelikärkitulpat?
Yksi asia, joka saattaa aiheuttaa ongelmia, on tulppien häiriönpoistovastus (se R siinä merkinnässä). Mersussa on normaalisti ne vastukset jo tulpan hatussa ja siksi tulppien pitäisi olla vastuksettomat. Boschin nelikärkitulppia ei taida saada vastuksettomina.
Jatkokysymys. Onko tietoa, onko H8DC ja H8DC0 tulpilla mitään käytännön eroa? Päälle näkyvä ero on, että toisessa on se liittimen pää irrotettava (tulee näkyviin kierteet) ja toisessa se on kiinteä. Boschin kirja sanoo vain, että 0 tarkoittaa jotain eroa perustulppaan.
t.
Risto
Yksi asia, joka saattaa aiheuttaa ongelmia, on tulppien häiriönpoistovastus (se R siinä merkinnässä). Mersussa on normaalisti ne vastukset jo tulpan hatussa ja siksi tulppien pitäisi olla vastuksettomat. Boschin nelikärkitulppia ei taida saada vastuksettomina.
Jatkokysymys. Onko tietoa, onko H8DC ja H8DC0 tulpilla mitään käytännön eroa? Päälle näkyvä ero on, että toisessa on se liittimen pää irrotettava (tulee näkyviin kierteet) ja toisessa se on kiinteä. Boschin kirja sanoo vain, että 0 tarkoittaa jotain eroa perustulppaan.

t.
Risto
E500 – 211.070
Bosch HR7DC+ on kyllä ihan yksikärkiset. Vaihdoin kyllä samalla tulpanjohdot Biltema laatuun. Mutta niistä kun mittailin vastukset niin samaa 1k ohmia näyttää, kun mersun vakiot.
Ja auto kyllä käy hyvin, mutta kun pakoputken päästä kuuntelee kuuluu röpötystä. Ennen vaihtoa ei kuulunut! Täytyskö tulpat vaihtaa sitten häirösuojattomiin. Ja taidan pistää sinne Championin tulpat kun niillä kävi kuin uusi.
Mitä muuten tapahtuu jos johdoissa eikä tulpissa ole sitä vastusta??
Ja auto kyllä käy hyvin, mutta kun pakoputken päästä kuuntelee kuuluu röpötystä. Ennen vaihtoa ei kuulunut! Täytyskö tulpat vaihtaa sitten häirösuojattomiin. Ja taidan pistää sinne Championin tulpat kun niillä kävi kuin uusi.
Mitä muuten tapahtuu jos johdoissa eikä tulpissa ole sitä vastusta??
M-B 180C aut. -99
Kyllä mulla ainakin omassani oli alkuperäisten vastus ihan muuta kuin 1K ohmia.Artzi kirjoitti:Bosch HR7DC+ on kyllä ihan yksikärkiset. Vaihdoin kyllä samalla tulpanjohdot Biltema laatuun. Mutta niistä kun mittailin vastukset niin samaa 1k ohmia näyttää, kun mersun vakiot.
Ja auto kyllä käy hyvin, mutta kun pakoputken päästä kuuntelee kuuluu röpötystä. Ennen vaihtoa ei kuulunut! Täytyskö tulpat vaihtaa sitten häirösuojattomiin. Ja taidan pistää sinne Championin tulpat kun niillä kävi kuin uusi.
Mitä muuten tapahtuu jos johdoissa eikä tulpissa ole sitä vastusta??
Vastus kasvoi tasaisesti lyhimmästä johdosta pisimpää mentäessä.
Eka kerran kun nuo hatut irroitti niin kaikista lähti johdot ja hattu jäi paikoilleen.

edesmennyt
W201
W201
Joo. Kai sinne uskaltaa noi häiriösuojattomat laittaa jos alkais taas käymään kuin uusi
.
Kunhan sais vielä ylijännitereleen kuntoon. Yritin sitä repiä pois, mutta ei lähtenyt. Ja kun ei sinne koloon saa ees kunnolla kättä. Uskaltaako sinne väliin suihkuttaa esim. crc:tä jos irtoais paremmin?

Kunhan sais vielä ylijännitereleen kuntoon. Yritin sitä repiä pois, mutta ei lähtenyt. Ja kun ei sinne koloon saa ees kunnolla kättä. Uskaltaako sinne väliin suihkuttaa esim. crc:tä jos irtoais paremmin?
M-B 180C aut. -99
Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta.mikko1981 kirjoitti:Kyllä mulla ainakin omassani oli alkuperäisten vastus ihan muuta kuin 1K ohmia.
Vastus kasvoi tasaisesti lyhimmästä johdosta pisimpää mentäessä.

Kyllä omatkin johdot vähän päälle yhden kilon ovat – noin 1,2 kOhm.
t.
Risto
E500 – 211.070
Oliko tuo rele samassa paikassa kuin muissakin, akun takana? Sehän on sellaisessa "telineessä" kiinni, lähtee muistaakseni kun alapäätä kääntää matkustamoon päin. Sitten irroittaminen on jo helpompaa.Artzi kirjoitti:Kunhan sais vielä ylijännitereleen kuntoon. Yritin sitä repiä pois, mutta ei lähtenyt. Ja kun ei sinne koloon saa ees kunnolla kättä. Uskaltaako sinne väliin suihkuttaa esim. crc:tä jos irtoais paremmin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Oliko tuo rele samassa paikassa kuin muissakin, akun takana? Sehän on sellaisessa "telineessä" kiinni, lähtee muistaakseni kun alapäätä kääntää matkustamoon päin. Sitten irroittaminen on jo helpompaa.Artzi kirjoitti:Kunhan sais vielä ylijännitereleen kuntoon. Yritin sitä repiä pois, mutta ei lähtenyt. Ja kun ei sinne koloon saa ees kunnolla kättä. Uskaltaako sinne väliin suihkuttaa esim. crc:tä jos irtoais paremmin?
Kyllä on akun takana. Sain kyllä sen telineen irti mutta rele ei vaan irtoa. Olis kiva nähdä onko siinä vikaa, kun auton käynnistää kylmänä käy noin 5 sek. normaalisti, mutta sitten alkaa kierrokset tippua 3-500 ja auto meinaa sammua. Kaasulla saa pidettyä ettei sammu. Lämpimänä toimii ihan normisti.
M-B 180C aut. -99
Tais olla Behrin johdot? liekkö ollut rikki?Auto kävi kyllä hyvin!Roisto kirjoitti:Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta.mikko1981 kirjoitti:Kyllä mulla ainakin omassani oli alkuperäisten vastus ihan muuta kuin 1K ohmia.
Vastus kasvoi tasaisesti lyhimmästä johdosta pisimpää mentäessä.Ainakin Boschin johdoissa johdin on kuparia ja vastus on tulpan hatussa, joten letkun pituuden ei pitäisi isoja eroja tehdä.
Kyllä omatkin johdot vähän päälle yhden kilon ovat – noin 1,2 kOhm.
t.
Risto
edesmennyt
W201
W201