W201 2.3 16v "cossun" viritys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
late_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 26.05.2007 18:55
Paikkakunta: Lohja

W201 2.3 16v "cossun" viritys

Viesti Kirjoittaja late_ »

Terve! Olisi tommonen johtotähti tulossa pihaan, mutta kiinnostais tietää miten ja millä hinnalla pääsisin parhaiten mukavampiin teholukemiin. Viritys budjetti maks.5000e (työt teen itse) Turbo? kompura? Auto olisi jäämässä jokapäiväiseen ajoon, joten saisi myös olla suht kestävä, ei ole tosin kun 6km työmatkat, jottei senkään puoleen ole mikään kulkuri.

Mitä tulisi huomioida ostaessa? perä? sähköherkut?

Kiitos! 8)
late_
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 26.05.2007 18:55
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late_ »

Anyone?
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Koita nyt vaikka hakua ensin, juttuja löytyy ihan varmasti.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W201 2.3 16v "cossun" viritys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Temetus kirjoitti:Terve! Olisi tommonen johtotähti tulossa pihaan, mutta kiinnostais tietää miten ja millä hinnalla pääsisin parhaiten mukavampiin teholukemiin. Viritys budjetti maks.5000e (työt teen itse) Turbo? kompura? Auto olisi jäämässä jokapäiväiseen ajoon, joten saisi myös olla suht kestävä, ei ole tosin kun 6km työmatkat, jottei senkään puoleen ole mikään kulkuri.

Mitä tulisi huomioida ostaessa? perä? sähköherkut?

Kiitos! 8)
Itselle tulisi mieleen että paras tapa saada tehoa 5ke hinnalla on virittää raha valmiiksi kohtuutehokkaaseen mersuun, eli c36 tai c43. Tai jos on pakko olla 190 malli, niin sitten cossun moottori pellolle ja pohjanmaalta 3litrainen diesel mylly tilalle ja tupruttelemaan nokea taivaalle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
unsport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 03.05.2007 14:05

Re: W201 2.3 16v "cossun" viritys

Viesti Kirjoittaja unsport »

Temetus kirjoitti:Terve! Olisi tommonen johtotähti tulossa pihaan, mutta kiinnostais tietää miten ja millä hinnalla pääsisin parhaiten mukavampiin teholukemiin. Viritys budjetti maks.5000e (työt teen itse) Turbo? kompura? Auto olisi jäämässä jokapäiväiseen ajoon, joten saisi myös olla suht kestävä, ei ole tosin kun 6km työmatkat, jottei senkään puoleen ole mikään kulkuri.

Mitä tulisi huomioida ostaessa? perä? sähköherkut?

Kiitos! 8)
Turbo tai kompura vaan koneen kylkeen kiinni. Ei sen kummempaa. Mieluiten ehkä turbo kun tuo kone on muutoinkin kierroskone.

Samalla saat kyllä unohtaa sen että tästä autosta tulisi se perheen luotettava ykkösauto jokapäiväiseen ajoon.

Talviajot unohtaisin kans heti. Tuollaisella autolla ei saisi olla yleisen liikenteen joukossa kuin kesäisin.

Mut jos aivan totta puhutaan, niin siitä autosta varmasti löytyy ruostetta ja muuta autokuppaa. Suosittelen lämpimästi että käyt ensin auton rungon läpi ennen kuin alat raiskaamaan sitä virityksillä.

Jos kossun tehot ei vakiona riitä, niin suosittelen kyllä sitten ihan toisen mallin ostamista kuten AK47 ehdottikin jo.
Vastaa Viestiin