Tupla turbo. Missä vika
Tupla turbo. Missä vika
Kaverin autosta on kyse eli missä vika kun 0,2 ahdoilla teho 117 hv ja 1,2 ahdoilla 129 hv. Eli kilo enemmän painetta ja tehoa vain 12 heppaa enemmän ! Pumpussa on rikastus ja antaa kohtuu savut kiihdytyksessä. Kuuleri on n. 40 cm kanttiinsa. Ahto- ja pakopuolella on suurinpiirtein samat paineet. Vaikka foorumi on väärä ( siis merkin puolesta ) niin täällä on ollut kyllä asiantuntemusta joten merkki on Nissan jossa 2.8 vapari turbotettu 2 Pajeron turbolla.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Kyllä sekin kävi mielessä mutta kun savua tulee kuitenkin kohtuulisen reippaasti. Pienillä paineilla teho käyrä on laakea välillä 4000- 4700 kierrosta mutta vääntö huippu on melko terävä 4630 kohdalla (171 nm). Kun taas isoilla paineilla teho käyrä on melko terävä 3900-4200 ja vääntö käyrä on laakeasti laskeva 3800:sta(230 nm) 4700:taan jolloin se jyrkkenee.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Molemmilla turboilla on yhteinen erillinen hukkaportti, omat hukkikset on vedetty kiinni. Pumppu on käynyt PP: llä ja on sen puoleen okei. Pakopuoli ei pitäisi ahdistaa koska pakopaineet ei juuri isommat kuin ahtopaineet. Kaveri lisäsi syöttöä lisää mutta tuloksena oli vain lisää savua ja siinä meni kait kansipahvikin... Mutta sitten pumpun ajoitus, mites sen kanssa pitäs tehä, sitä on jonkin verran aikaistettu, vai pitäiskö sitä siirtää vakiosta myöhäisemmälle ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
ainakin Mynästä sain ohjeet että ennakkoa tulisi hiukan pienentää 18-19 asteeseen.. toki mulle tuli seiskan tapit joka varmaankin asiaan vaikuttaa.. mitä sille pumpulle siellä pp:llä tehtiin? siis säätöäkö vaiko isompia elementtejä?
Chrysler 160 -74
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Tarkistakaa ekaks et ajoitusmerkit on kohillaan, ettei ole ruiskutus liian myöhäisellä. Melkein pitäis kattoa männästä jotenkin mittakellolla ja jos nyt meni kannenpahvi niin sittenhän se on helppo katsoa samalla.
Sitten kun käynnissä taas niin vaan lämpö ja painemittareita kiinni et saa tolkkua mitä koneessa tapahtuu, nyt näyttäis et tuottaa vain savua ja ahto/pakopaineita. Tuo taas viittais myöhäiseen ruiskutusaikaan ja johonkin pullonkaulaan jossain kohtaa kaasunvaihtoa.
Ainakin kannattaa katsoa:
- Ruiskutusennakko (varmistus että merkit on oikeilla paikoillaan)
- Ahtopaineen erot välijäähdyttimen kahta puolta ( ei yli 0.05 bar)
- Pakokaasun lämmöt ennen ja jälkeen ahtimen. (mitä pienempi ero sen huonompi)
- Pakokaasun paineet ennen ja jälkeen ahtimen ( ennen ahdinta mieluusti alle ahtopaineiden ja ahtimen jälkeen alle 0.05 bar)
Mulla on ollut parikin tapausta nyt et ajoitusmerkit ei ole ollut paikoillaan johtuen kiilan pettämisestä kampiakselilla.
Sitten kun käynnissä taas niin vaan lämpö ja painemittareita kiinni et saa tolkkua mitä koneessa tapahtuu, nyt näyttäis et tuottaa vain savua ja ahto/pakopaineita. Tuo taas viittais myöhäiseen ruiskutusaikaan ja johonkin pullonkaulaan jossain kohtaa kaasunvaihtoa.
Ainakin kannattaa katsoa:
- Ruiskutusennakko (varmistus että merkit on oikeilla paikoillaan)
- Ahtopaineen erot välijäähdyttimen kahta puolta ( ei yli 0.05 bar)
- Pakokaasun lämmöt ennen ja jälkeen ahtimen. (mitä pienempi ero sen huonompi)
- Pakokaasun paineet ennen ja jälkeen ahtimen ( ennen ahdinta mieluusti alle ahtopaineiden ja ahtimen jälkeen alle 0.05 bar)
Mulla on ollut parikin tapausta nyt et ajoitusmerkit ei ole ollut paikoillaan johtuen kiilan pettämisestä kampiakselilla.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"