Onko pakko käyttää hydrauliset iskarit vai voiko laittaa
tavalliset yhtä hyvin?
W124 farmarin takaiskarit
W124 farmarin takaiskarit
C 200CDI -01
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
300CE-24 -92
E300TD -98
280CE -75
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Onko joku pakottava tarve purkaa pois erinomainen tasonsäätö?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: W124 farmarin takaiskarit
"Tavallisia" iskareita ei farkkuun ole saatavana. Jotkut ovat viritelleet muun merkkisistä autoista mutta se vaatii kikkailua ja luultavasti vähän muutoksia alatukivarteen tms. Lisäksi alle pitää laittaa huomattavasti jämymmät jouset, koska iskari kantaa myös osan painosta (myös tyhjänä).vassor99 kirjoitti:Onko pakko käyttää hydrauliset iskarit vai voiko laittaa
tavalliset yhtä hyvin?
t.
Risto
E500 – 211.070
Niin kaikkihan paasaa että ne tasonsäätöiskarit ei saa tyhjänä kantaa painoo uhtään vaan olla siinä rajoilla.Sillai mulla on ja silti vois sanoo että perä on törkeen ylhäällä ku on melko tuoreet jouset.
Toinen juttu muistelen että vanhan saabin takaiskari menee heittämällä ku alapään kiinitystä vähän kaventaa ja reikää suurentaa,sillai oli joku tehny,juttu oli täällä tai vihollis foorumilla
Toinen juttu muistelen että vanhan saabin takaiskari menee heittämällä ku alapään kiinitystä vähän kaventaa ja reikää suurentaa,sillai oli joku tehny,juttu oli täällä tai vihollis foorumilla

aina vaan fixataan :) 230te -86
Iskarit kantavat aina osan farkun perän painosta – myös kuormaamattomana. Vaikka säätöventtiilin kääntää tyhjennysasentoon, jää iskareihin aina peruspaine. Perä laskee helposti pari senttiä, kun avaa säätöventtiilin paineenpoistoruuvin (ilmausruuvin) ja päästää peruspaineen pois.Pietu71 kirjoitti:Niin kaikkihan paasaa että ne tasonsäätöiskarit ei saa tyhjänä kantaa painoo uhtään vaan olla siinä rajoilla.
Perän painon pitäisi siis kuormaamattomana olla vain jousten ja iskareiden peruspaineen varassa.
t.
Risto
E500 – 211.070
Tästä seuraa sitten myös perän koliseminen, tai klopsuminen montuissa. Itse kokeilin coupella, että laskin takapään jousien varaan. Heti alkoi klopse kuulua monttuihin ajaessa. Nostin sitten perää sen verran että silmällä sen näin = järjestelmään tuli painetta. Klopse loppui ja ehkä iskunvaimennuskin parani. Ettei kenellekään jää epäselväksi: takapään ei kannata antaa levätä pelkästään jousien varassa.Roisto kirjoitti:Iskarit kantavat aina osan farkun perän painosta – myös kuormaamattomana. Vaikka säätöventtiilin kääntää tyhjennysasentoon, jää iskareihin aina peruspaine. Perä laskee helposti pari senttiä, kun avaa säätöventtiilin paineenpoistoruuvin (ilmausruuvin) ja päästää peruspaineen pois.Pietu71 kirjoitti:Niin kaikkihan paasaa että ne tasonsäätöiskarit ei saa tyhjänä kantaa painoo uhtään vaan olla siinä rajoilla.
Perän painon pitäisi siis kuormaamattomana olla vain jousten ja iskareiden peruspaineen varassa.
t.
Risto
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi