auto hytkyy tyhjäkäynnillä?
auto hytkyy tyhjäkäynnillä?
mersu hytkyy tyhjäkäynnillä häiritsevästi. eli siis kun on parkissa ja auto käy tyhjäkäyntiä. kun antaa kierroksia hytkyntä loppuu.. missä vika? auto on w124 2,5d vuodelta -85
M-B V 250 cdi 2014
suuttimissa
Veikkaisin suuttimia. Joku "kusee" tyhjäkäynnillä, eikä polttoaine syty kunnolla, vika voi olla kyllä takiskuissakin pumpun puolella. Jos availee niitä, niin kannattaa olla aika tarkkana lian ja muiden roskien suhteen. Avaimen niiden irrottamiseen voi kätevästi tehdä yhdestä takaiskun lukituksesta hitsaamalla se kiinni hylsyyn. Muuten irroitus on aika vaikeeta.
Onnistuu
Jos kumi on pahasti"vuotanut" niin sitten niissä on varmaan jo korkeus-/asentoeroja, jos niitä hiukan mittaillee. Kunnossa ne on symmetriset ja kiinnityspinnat on samassa tasossa.
Vaihto onnistuu ilman suojien irroitusta. Alta 17mm/19mm hylsyllä ruuvi auki ja sitten ylhäältä sama homma. Konetta pitää hieman keventää ja uusi kumi tilalle. Alle puolen tunnin homma kotonakin.
Vaihto onnistuu ilman suojien irroitusta. Alta 17mm/19mm hylsyllä ruuvi auki ja sitten ylhäältä sama homma. Konetta pitää hieman keventää ja uusi kumi tilalle. Alle puolen tunnin homma kotonakin.
Taitaa olla yksi pytty pois pelistä.
Saattaa olla tosiaan ongelma ruiskutuksessa. Tarkista, ettei
syöttöpumpulta suuttimille menevissä paineputkissa näy vuotoja.
Pienikin vuoto kadottaa paineet eikä diesel syty kunnolla.
Oikean pytyn voi paikallistaa niin, että avaa ja sulkee putken
liitynnän suuttimen tai pumpun puolelta yksi pytty kerrallaan. Jos käynti
huononee, pytty toimii. Jos s ei ole muutosta, pytty ei polta
kunnolla.
Jos suuttimissa on likaa, sen voi korjata Forte-käsittelyllä. Kaada pullo
Fortea (niitä on erilaisia, lue purkin kyljestä onko se tarkoitettu
diesel-polttoainejärjestelmän puhdistukseen) melkein tyhjään tankkiin
ja aja muutama kymmenen kilometriä.
Jos ongelma ei korjaannu, tulisi tarkistaa suuttimien kärjet ja sen jälkeen
syöttöpumpun kunto. Tämä on ammattilaisen homma. Suuttimien
avautumispaineet tulisi olla samat.
Saattaa olla tosiaan ongelma ruiskutuksessa. Tarkista, ettei
syöttöpumpulta suuttimille menevissä paineputkissa näy vuotoja.
Pienikin vuoto kadottaa paineet eikä diesel syty kunnolla.
Oikean pytyn voi paikallistaa niin, että avaa ja sulkee putken
liitynnän suuttimen tai pumpun puolelta yksi pytty kerrallaan. Jos käynti
huononee, pytty toimii. Jos s ei ole muutosta, pytty ei polta
kunnolla.
Jos suuttimissa on likaa, sen voi korjata Forte-käsittelyllä. Kaada pullo
Fortea (niitä on erilaisia, lue purkin kyljestä onko se tarkoitettu
diesel-polttoainejärjestelmän puhdistukseen) melkein tyhjään tankkiin
ja aja muutama kymmenen kilometriä.
Jos ongelma ei korjaannu, tulisi tarkistaa suuttimien kärjet ja sen jälkeen
syöttöpumpun kunto. Tämä on ammattilaisen homma. Suuttimien
avautumispaineet tulisi olla samat.
Niitä paineputkia kannattaa sittten kiristää vain maltillisesti,
ettei mene kierteet, uusi putki maksaa muistaakseni 45 euroa.
Olisiko ollut 20-30 nm sopiva momentti, jos en muista väärin.
Jos putki vuotaa, kannattaa tarkistaa että putket on kytketty toisiinsa
tai jossain kohtaa moottoriin värinää vaimentavilla muovipaloilla,
niin kuin kuuluu. Niitä on putkissa noin 10-15 sentin välein.
Korjausten yhteydessä niitä voi jäädä pois tai hajota käytössä. Jos putkia
ei ole tuettu kunnolla, ne värähtelevät ja heiluvat ja liike kuluttaa
niitä. Saattavat osua jopa toisiinsa tai koskettaa jonnekin muualle ja
sillion putki kuluu nopeasti puhki. Uudet vaimentimet ovat halpoja
mutta ne on aika hankala vääntää paikalleen.
ettei mene kierteet, uusi putki maksaa muistaakseni 45 euroa.
Olisiko ollut 20-30 nm sopiva momentti, jos en muista väärin.
Jos putki vuotaa, kannattaa tarkistaa että putket on kytketty toisiinsa
tai jossain kohtaa moottoriin värinää vaimentavilla muovipaloilla,
niin kuin kuuluu. Niitä on putkissa noin 10-15 sentin välein.
Korjausten yhteydessä niitä voi jäädä pois tai hajota käytössä. Jos putkia
ei ole tuettu kunnolla, ne värähtelevät ja heiluvat ja liike kuluttaa
niitä. Saattavat osua jopa toisiinsa tai koskettaa jonnekin muualle ja
sillion putki kuluu nopeasti puhki. Uudet vaimentimet ovat halpoja
mutta ne on aika hankala vääntää paikalleen.