Latausvalo palaa vaikka vaihdoin laturin
Latausvalo palaa vaikka vaihdoin laturin
124 / 300 TD -92 ja "kaikki" merkkivalot palaa alle n. 800 kierroksen. Sitten kierroksia nostaessa jää enää latausvalo palamaan, ja sekin hiipuu pois kun nostaa kierroksia jonnekin 1500:aan. Toisinaan ei siis riitä starttiin virtaa.
Vaihdoin koko laturin, Motonetin 99 euron Intiassa kunnostettuun vaihtolaturiin ja sama homma jatkuu! Onko Kalkutan konepaja fuskannut. Akku on alle 2 v. vanha. Hihna ei luista. Mistä voi olla kyse? Nyt täytyy aina olla mukana ladattu vara-akku ja cablet.
Vaihdoin koko laturin, Motonetin 99 euron Intiassa kunnostettuun vaihtolaturiin ja sama homma jatkuu! Onko Kalkutan konepaja fuskannut. Akku on alle 2 v. vanha. Hihna ei luista. Mistä voi olla kyse? Nyt täytyy aina olla mukana ladattu vara-akku ja cablet.
300TD-92
Tuleeko laturin magnetointipiuhaan jännite, laturi alkaa itse magnetoimaan tietyn rpm jälkeen, vaikka ei tulisi. Tuo olisi helppo mitata.
Lisää tietoa: www.skg.fi
magnetointipiuha = ?
Kiitos vihjeistä, pitää mitata latausjännite.
Laturin takakuoressa on kyllä myös yksi ylimääräinen, eristetty plus-liitin, mutta sellaista ei ollut aiemmassa laturissa, joten en ole tuohon ylimääräiseen siis voinut liittää mitään. Tuskin tartteekaan?
Pystytkö selventämään mulle vähän, mikä tuo magnetointipiuha on? Laturiin tulee vain yksi moninapainen liitin. Entä mitä tarkoittaakaan tuo "laturin magnetoiminen"?Tuleeko laturin magnetointipiuhaan jännite, laturi alkaa itse magnetoimaan tietyn rpm jälkeen, vaikka ei tulisi. Tuo olisi helppo mitata.
Laturin takakuoressa on kyllä myös yksi ylimääräinen, eristetty plus-liitin, mutta sellaista ei ollut aiemmassa laturissa, joten en ole tuohon ylimääräiseen siis voinut liittää mitään. Tuskin tartteekaan?
300TD-92
Re: magnetointipiuha = ?
En tunne w124 laturia, mutta yleensä laturiin pitäisi tulla +12 V kun virrat on kytketty. Tällä jännitteellä, tai tarkemmin sanottuna virralla muodostetaan magneettikenttä laturin sisälle, jonka jälkeen energian generoiminen on mahdollista.
Tarvii varmaan mennä mittailemaan tuota laturia tuonne pihalle ja selvittää missä se jännite sijaitsee, mutta kun on niin pirun kylmä
Tarvii varmaan mennä mittailemaan tuota laturia tuonne pihalle ja selvittää missä se jännite sijaitsee, mutta kun on niin pirun kylmä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: magnetointipiuha = ?
Ei hemmetti, jos forumilainen tarvitsee tietoa lauantai-iltana, niin kyllähän se tieto selvitetään heti.
Eli laitetaan hanskat käteen kun on kylmä, ja ajetaan auto rampille.

Tuolta liittimeltä kun mittaa, niin kahdessa suuremmassa liittimessä näkyy akun jännite, ja siihen pienempään pitää tulla jännite kun virrat kääntää päälle. Mikäli tuo jännite puuttuu, niin viisaammat saavat sanoa mikä sulake on palanut.

Eli laitetaan hanskat käteen kun on kylmä, ja ajetaan auto rampille.

Tuolta liittimeltä kun mittaa, niin kahdessa suuremmassa liittimessä näkyy akun jännite, ja siihen pienempään pitää tulla jännite kun virrat kääntää päälle. Mikäli tuo jännite puuttuu, niin viisaammat saavat sanoa mikä sulake on palanut.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä. Tuosta laturin kolminapaisesta liittimsetä kun maadoittaa tuon pienimmän navan niin latauksen merkkivalo syttyy.peetee kirjoitti:joissakin autoissa magnetointi jännite tulee laturin merkkivalon kautta.. ainaki jossain vanhoissa ooppeleissa. tiedä sitten tuleeko mesessä samaa kautta
Tällä voi kokeilla joissakin tapauksissa että toimiiko latauksen merkkivalo varmasti. Nimittäin kaikki laturi ei ala lataamaan jos eivät saa tuota herätejännitettä latauksen merkkivalon kautta.
HUOM.


Voi nenä, kiitoksia vaivannäöstä
Kiitos paneutumisesta! Koitan ehtiä jossain välissä mittailemaan jännitteitä ja katson sitten tulenko viisaammaksi.
Mun autossa saa sen laturin johdon esille kyllä yläkauttakin. Taitaa olla luxus-malli!
Mun autossa saa sen laturin johdon esille kyllä yläkauttakin. Taitaa olla luxus-malli!
300TD-92
Lisäjohto on auttanut
Täytyy tähän vielä kuitata, että kun sain vinkin mahdollisesta huonosta maajohdosta, niin vedin maadoitusta parantamaan sähköjohdon moottorista (öljynsuodattimen mutterin alta) runkoon (iskarin kiinnikkeen reunaan). Siitä lähtien ei ole ollut latausongelmia vaikka on ollut kosteaa ja kylmää ja lyhyttä ajoa ym.
Johto on siellä vielä paikallaan, kun se kerran toimii niin en viitsi ottaa pois. Tietysti pitäisi vaihtaa se oikea maakaapeli. Onko kellään käsitystä missä se menee? (300 TD -92, siis 124 dieselfarmari).
Jos tässä tosiaan oli koko vika, niin "se on pienestä kii..."
Johto on siellä vielä paikallaan, kun se kerran toimii niin en viitsi ottaa pois. Tietysti pitäisi vaihtaa se oikea maakaapeli. Onko kellään käsitystä missä se menee? (300 TD -92, siis 124 dieselfarmari).
Jos tässä tosiaan oli koko vika, niin "se on pienestä kii..."
300TD-92