w116 6.9 450SE
w116 6.9 450SE
Eli onko w116 6.9 mallia tehty SE eli pätkämallina?
Jos on, misatä sen tietää, että kyseessä on todellakin 450SE 6.9 eikä esim 450SE, johon on vain lyöty 6.9 merkki.
Kävin nimittäin juuri katsomassa 450SE 6.9:ä
Tarkemmin näyttäen tätä
Jos on, misatä sen tietää, että kyseessä on todellakin 450SE 6.9 eikä esim 450SE, johon on vain lyöty 6.9 merkki.
Kävin nimittäin juuri katsomassa 450SE 6.9:ä
Tarkemmin näyttäen tätä
Viimeksi muokannut Ere866, Ti 26.06.2007 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Ilmoituksessa mainitaan moottorin tilavuudeksi 4,5.
Linkissäsi oleva auto ei ole 450SEL 6,9.
Ja kaikki kuuspisteysit on SEL-malleja.
Ja joku voisi tarkentaa, oliko hydraulista jousitusta edes muihin malleihin tällä korilla tarjolla
Mikäli alkuperäistä 6,9:ä havittelet, niin tällä suunnalla olisi myynnissä parinkin jenkkituontia
Linkissäsi oleva auto ei ole 450SEL 6,9.
Ja kaikki kuuspisteysit on SEL-malleja.
Ja joku voisi tarkentaa, oliko hydraulista jousitusta edes muihin malleihin tällä korilla tarjolla

Mikäli alkuperäistä 6,9:ä havittelet, niin tällä suunnalla olisi myynnissä parinkin jenkkituontia

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
6.9 lätkää on todellakin laitettu tavallisiin 450SEL malleihin, itsekin näin vuosia sitten yhden ruotsalaisrekisterissä olevan esimerkin.
Yksi mainio konsti aitouden toteamiseen on se, että aidossa kuus-pilkku-ysissä nopeusmittarin skaala ulottuu 260 km/h, kaikissa muissa 116 malleissa suurin lukema on 240 km/h. Tosin voihan sen mittaristonkin vaihtaa, mutta harva varmaan alkaa näkemään sen vaivan...
Tuo mittaristo vinkki ei sitten välttämättä päde US-spec malleihin, niiden mailimittareiden skaaloista en ole varma.
Yksi mainio konsti aitouden toteamiseen on se, että aidossa kuus-pilkku-ysissä nopeusmittarin skaala ulottuu 260 km/h, kaikissa muissa 116 malleissa suurin lukema on 240 km/h. Tosin voihan sen mittaristonkin vaihtaa, mutta harva varmaan alkaa näkemään sen vaivan...
Tuo mittaristo vinkki ei sitten välttämättä päde US-spec malleihin, niiden mailimittareiden skaaloista en ole varma.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Niin no jos esim. konepellin alle pääsee kurkkaamaan, niin lätkästä pitäisi 6.9:n ollessa kyseessä löytyä numeron alkuosa WDB116036..., siis 450SEL 6.9 on 116.036juhaoh kirjoitti:Parhaiten tuon mallin kertoo valmistenumeron alkuosa.
Euroopan malleissa vai oliko myös jenkeissä 116 kohdalla niin, että
280 valmnro 116.024
350 valmnro 116.028 ja
450 valmnro 116.032
450 6,9 on 116.0??
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Lisäksi 6.9:n erottaa harvinaisista 215/70-14 -kumeista, tuskin jokainen "säästömallin" omistaja tuollaisia alle laittaa. Olikohan pakoputken ulostulot vielä halkaisijaltaan suuremmat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ainakin tuossa katsomassani ne pakoputken ulostulot olivat kromiset ja suuremmat...eli siis tuossa

Harmi vain, kun autosta pyytää mielestäni aivan liikaa hintaa. Ja sitten siinä muita miinuksia oli vielä jälkiasennettu sähköinen antenni, kuskin penkin selkänojan reuna puhki (177tkm
), sähköikkuna jumitti, mutta laskeutui alas asti ja keskuslukitus ei toiminut.
Noh, sinällään pikkuvikoja 30-vuotiaaseen autoon, mutta kuitenkin

Harmi vain, kun autosta pyytää mielestäni aivan liikaa hintaa. Ja sitten siinä muita miinuksia oli vielä jälkiasennettu sähköinen antenni, kuskin penkin selkänojan reuna puhki (177tkm

Noh, sinällään pikkuvikoja 30-vuotiaaseen autoon, mutta kuitenkin
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Tuo onkin jännä juttu, että kohtalaisen tehokkaan (286 hv/550 Nm) ja kulkevan (testaahat mittasivat aikanaan 252 km/h) auton pysäytinlaitteet saatiin kuitenkin mahtumaan 14" kiekkojen sisään.Timo L. kirjoitti:Lisäksi 6.9:n erottaa harvinaisista 215/70-14 -kumeista...
Nykypäivänä vastaavan tehoinen auto on vähintään 17" vanteilla.
6.9 malli oli muuten valmis jo vuonna -73, ja alkuperäiseksi esittelyajankohdaksi oli ajateltu vuoden -74 Geneven autonäyttelyä, mutta tunnetusti ajankohta oli vähän huono hurjasti kuluttavan auton esittelyyn. Niinpä ensiesittely tapahtui vasta keväällä -75, ja tuotanto pääsi kunnolla käyntiin pää-markkina alueita (mm. USA) ajatellen vasta -76/77.
6.9:ssä on edelleen suurikokoisin MB:n henkilöautonmoottori sodan jälkeen. Tai no, AMG:n yksilöllisesti SL600:n pohjalta tehdyt SL73 AMG versioiden moottorit ovat suurempia, mutta niiden valmistusmäärä oli minimaalinen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Jep, nuo ovat tarvikemallin ulostulot. Pidä huoli autoa etsiessäsi, että kromit -eritoten puskurit- ovat ehjät. Mikä lienee hintapyyntö? Kyseisessä autossa väriyhdistelmä ainakin on mitä kaunein/sen ajan mukaisin.Ere866 kirjoitti:No ainakin tuossa katsomassani ne pakoputken ulostulot olivat kromiset ja suuremmat...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No se huutaa 10 siitä.
Joo, autossa oli paljon pientä. On kuulemma ollut kahdella omistajalla vaan ja aina tallisäilytyksessa, mutta autossa oli pientä siellä täällä ja en usko kilometreihin.
Pakosarja näytti suhteellisen poltetulta, mitä konehuoneeseen ehdin vilasta. Kuskin ovesta puutui ovenrajoitin(eli ei pysynyt auki), ja takaoven ovitiiviste oli päässyt keskikohdastaan irti.
Sellaista pientä, mikä aiheuttaa sen, miksi en usko autolla ajetun niin vähää. Ajamassa en käynyt.
Joo, autossa oli paljon pientä. On kuulemma ollut kahdella omistajalla vaan ja aina tallisäilytyksessa, mutta autossa oli pientä siellä täällä ja en usko kilometreihin.
Pakosarja näytti suhteellisen poltetulta, mitä konehuoneeseen ehdin vilasta. Kuskin ovesta puutui ovenrajoitin(eli ei pysynyt auki), ja takaoven ovitiiviste oli päässyt keskikohdastaan irti.
Sellaista pientä, mikä aiheuttaa sen, miksi en usko autolla ajetun niin vähää. Ajamassa en käynyt.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Kun en oikein tuon ajan moottoreita tunne, niin pitää vielä kysäistä, että kai tuo 6,9 on V12? vai onko todella "vain" V8? meinaan vaan kun ihmettelette että mistä sen 6,9 erottaa, tästä päätellen se siis on V8?
Nyt linkki näytti, ettei ole enää auto myynnissä.....
Sinänsä hienon näköinen peli.... ja tosiaan hieno "ajan" väri.
Nyt linkki näytti, ettei ole enää auto myynnissä.....
Sinänsä hienon näköinen peli.... ja tosiaan hieno "ajan" väri.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
V8Ari V. kirjoitti:Kun en oikein tuon ajan moottoreita tunne, niin pitää vielä kysäistä, että kai tuo 6,9 on V12? vai onko todella "vain" V8?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ja jos sitä 6.9 ei meinaa muuten erottaa pienemmistä kasikoneista, niin yksi varma juttuhan on se, että öljykorkkia ko. moottorissa ei ole.
Öljyt kaadetaan vänkärin sisälokasuojaan. (Sumppuvoitelu)
Käsittääkseni hydropneumaattisen alustan on saanut myös 450SE/SEL:hin lisävarusteena.
Öljyt kaadetaan vänkärin sisälokasuojaan. (Sumppuvoitelu)
Käsittääkseni hydropneumaattisen alustan on saanut myös 450SE/SEL:hin lisävarusteena.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ei saanut. W126:ssa sen sai lisänä kaikkiin 8-syl. Langeihin.Mesedesi kirjoitti:
Käsittääkseni hydropneumaattisen alustan on saanut myös 450SE/SEL:hin lisävarusteena.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin minäkin sen olen käsittänyt..Timo L. kirjoitti:Ei saanut. W126:ssa sen sai lisänä kaikkiin 8-syl. Langeihin.Mesedesi kirjoitti:
Käsittääkseni hydropneumaattisen alustan on saanut myös 450SE/SEL:hin lisävarusteena.
Vielä kun muistaisi aina tuon oikean termin, siis hydropneumaattisen eikä hydraulisen

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Mika, ajoitko autolla?
Itse kiertelin ja katselin 15min, enkä kuullut autoa käynnissä? Millainen kuva itsellesi jäi ja pidätkö hintaa pahana?
Selväähän on, että kallis auto tuo ei ole omistajalle ollut, kun se on sen Ruottista tuonut. Tai en ainakaan usko. Veroja tuollaiseen ei taida paljoa tulla kun on noin vanha.
Itse kiertelin ja katselin 15min, enkä kuullut autoa käynnissä? Millainen kuva itsellesi jäi ja pidätkö hintaa pahana?
Selväähän on, että kallis auto tuo ei ole omistajalle ollut, kun se on sen Ruottista tuonut. Tai en ainakaan usko. Veroja tuollaiseen ei taida paljoa tulla kun on noin vanha.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Mutta tässähän ois erelle halpa projekti
http://www.blocket.se/vi/12023557.htm?ca=1_5_s
Hinta ei ainakaan huimaa mutta mikä se kunto sitten on? Jonku aikaa tuoki tuolla blocketissa ollut.

Hinta ei ainakaan huimaa mutta mikä se kunto sitten on? Jonku aikaa tuoki tuolla blocketissa ollut.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Kyllä aidon 6.9:n erottaa viimeistään hintalapusta.
http://www.blocket.se/vi/12478361.htm?ca=3_s
Tuo ei edes vaikuta kohtuuttoman kalliilta jos vain kilometrit pitäisi paikkansa.
Onko nuo kullanväriset barokit jälkikäteen maalatut?
http://www.blocket.se/vi/12478361.htm?ca=3_s
Tuo ei edes vaikuta kohtuuttoman kalliilta jos vain kilometrit pitäisi paikkansa.
Onko nuo kullanväriset barokit jälkikäteen maalatut?

Olikohan tämä joku kompakysymys jota en ymmärrä?Zinovjev kirjoitti:Mitä se 6.9 tarkoittaa verrattuna ilman tuota merkintää?

Tuohon malliin on tilauksen yhteydessä ollut mahdollista ruksata varustelistauksessa kohta, jolla tehtaan pojat jättivät laittamatta 6.9 merkin perään.

edit: myöhässä
Moottoritilavuushan on tarkasti 6834 cm3, joten tuo suffiksi olisi voitu laittaa myös muotoon 6,8.
Jostain syystä se kuitenkin pyöristettiin ylöspäin eli tuo 6,9.
Sillä tuskin on silti mitään seksuaalista merkitystä.
Jostain syystä se kuitenkin pyöristettiin ylöspäin eli tuo 6,9.
Sillä tuskin on silti mitään seksuaalista merkitystä.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Välkommen till Vägverkets webbplats. Du har en gammal webbläsare som inte hanterar Xhtml 1.o Transitional. Detta gör att du inte kan se vår webbplats på det sätt som det är tänkt. Vi rekommenderar dig att ladda hem en ny (ex Internet Explorer, Mozilla eller Opera).
|
Startsida
|
A-Ö
|
Kontakt
|
Översikt
| English | Andra språk
|
Lättläst
|
Teckenspråk
|
Tjänster
Sök uppgifter om annat fordon
|
Startsida Fordon Sök fordons- & äga... »Sök uppgifter om annat fordon
Sök uppgifter om annat fordon
Steg 2 av 2
Förklaring fordonsuppgifter
Fordonet du sökt är registrerat på en privatperson. I enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204) får Vägverket inte publicera personrelaterade uppgifter på Internet. Därför kan du endast ta del av grundläggande fordonsdata. Om du vill ha fullständiga ägar- och fordonsuppgifter läs under rubriken "Vill du veta mer?".
Regnr: JKE496 Färg: GRÖN
Fabrikat: MERCEDES BENZ 450 SE
Årsmodell: 1976 Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2004-10-06
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2005-11-30) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 12 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1976-07-02 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 147 Antal passagerare: 4
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1250
Max lastvikt: 380
Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 205/70HR14
Kaross: Täckt, Taklucka (04)
Skattevikt: 1870 Tjänstevikt: 1870
Totalvikt: 2250 Sänkt totaltvikt: 2250
Längd: 505 Bredd: 188
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Tilläggsinformation
Den här informationen innehåller eventuella dispenser och fordonstekniska
tillägg för fordonet. Uppgifterna redovisas obehandlade från vägtrafikregistret
och innehåller koder som kan vara svårtolkade.
Observera att informationen ovan inte svarar på om fordonet får föras fram i
trafik. Exempelvis om fordonet har körförbud.
Vill du veta mer?
Vem äger fordonet?
Vilka är de tidigare ägarna? (Uppgift om två tidigare kan lämnas).
Är fordonskatten betald?
Är fordonet godkänt vid kontrollbesiktning?
Finns det uppgifter om leasing eller kreditköp?
Om du vill få svar på dessa frågor kan du få information via sms, telefon och fax.
Informationen via sms är av utrymmesskäl begränsad.
Här kan du ange ett faxnummer (endast inom Sverige) och du får då fordons-
uppgifterna faxade till dig. Uppgifterna är de samma som du kan beställa till fax via servicetelefon 0771 - 25 25 25.
Faxnummer:
Ange numret i en följd inklusive
riktnummer (ex. 0123123456)
© Vägverket 2004 Kundtjänst för fordonsfrågor: 0771-14 15 16 Siinä ois tieto siitä ruotsin mersusta 12 omistaja ruotsissa tullut ruotsin 1976 147kw
ei siis 6,9
|
Startsida
|
A-Ö
|
Kontakt
|
Översikt
| English | Andra språk
|
Lättläst
|
Teckenspråk
|
Tjänster
Sök uppgifter om annat fordon
|
Startsida Fordon Sök fordons- & äga... »Sök uppgifter om annat fordon
Sök uppgifter om annat fordon
Steg 2 av 2
Förklaring fordonsuppgifter
Fordonet du sökt är registrerat på en privatperson. I enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204) får Vägverket inte publicera personrelaterade uppgifter på Internet. Därför kan du endast ta del av grundläggande fordonsdata. Om du vill ha fullständiga ägar- och fordonsuppgifter läs under rubriken "Vill du veta mer?".
Regnr: JKE496 Färg: GRÖN
Fabrikat: MERCEDES BENZ 450 SE
Årsmodell: 1976 Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2004-10-06
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2005-11-30) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 12 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1976-07-02 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 147 Antal passagerare: 4
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt: 1500
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1250
Max lastvikt: 380
Kopplingsanordning 1: KULA Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram: Däckdimension bak: 205/70HR14
Kaross: Täckt, Taklucka (04)
Skattevikt: 1870 Tjänstevikt: 1870
Totalvikt: 2250 Sänkt totaltvikt: 2250
Längd: 505 Bredd: 188
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG Skyltformat bak: ENRADIG
Tilläggsinformation
Den här informationen innehåller eventuella dispenser och fordonstekniska
tillägg för fordonet. Uppgifterna redovisas obehandlade från vägtrafikregistret
och innehåller koder som kan vara svårtolkade.
Observera att informationen ovan inte svarar på om fordonet får föras fram i
trafik. Exempelvis om fordonet har körförbud.
Vill du veta mer?
Vem äger fordonet?
Vilka är de tidigare ägarna? (Uppgift om två tidigare kan lämnas).
Är fordonskatten betald?
Är fordonet godkänt vid kontrollbesiktning?
Finns det uppgifter om leasing eller kreditköp?
Om du vill få svar på dessa frågor kan du få information via sms, telefon och fax.
Informationen via sms är av utrymmesskäl begränsad.
Här kan du ange ett faxnummer (endast inom Sverige) och du får då fordons-
uppgifterna faxade till dig. Uppgifterna är de samma som du kan beställa till fax via servicetelefon 0771 - 25 25 25.
Faxnummer:
Ange numret i en följd inklusive
riktnummer (ex. 0123123456)
© Vägverket 2004 Kundtjänst för fordonsfrågor: 0771-14 15 16 Siinä ois tieto siitä ruotsin mersusta 12 omistaja ruotsissa tullut ruotsin 1976 147kw

W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15