W124 200E v89 Vikakoodit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
psynth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 29.06.2007 11:31

W124 200E v89 Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja psynth »

Kuinkas saisin luettua kiesistä nuo vikakoodit ?
Jotain ohjeita löysin täältä eri malleille.
Miten on tässä mallissa ? Mitkä navat, mistä toi boksi löytyy ja
mistä löytäisi listan vikakoodien merkityksestä tässä mallissa ?

Isoa kiitosta jo etukäteen
W124 200E -89
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä tuon ikäinen paljon vikakoodeja keräile...ASD perä ja airbägit taitaa olla ainoat mistä jotain jää näkyviin jos häiriövalo palaa mittaristossa.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 200E v89 Vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Roisto »

psynth kirjoitti:Kuinkas saisin luettua kiesistä nuo vikakoodit ?
Vikakoodimuistia ei tuossa värkissä ole mutta testipistokkeen kolmosnavasta voi sopivalla mittarilla (kosketuskulma prosentteina) lukea, jos boksi huomaa jonkun anturin tms. olevan rikki. Moottori pitää olla käynnissä. Itse viime pyhänä mittasin, ja ei se mistään valittanut (hyppeli siinä 65-69% välillä).

Menee jotakuinkin näin (Katillinen):

Koodi: Valitse kaikki

0%   Ei jännitettä / maata testipistokkeella / johto boksille poikki / mittari rikki :D
     Katillinen: Seos rikkaalla (myös 0-8% mahdollista)

10%  Ilmamäärämittarin säätövastus (B2) väärin kytketty tai rikki
     (mahdollisesti kohonneet tyhjäkäyntikierrokset)
     Kaasuläpän katkaisijan liitin väärin kytketty tai tyhjäkäyntikontakti rikki
     (ennäkko tyhjäkäynnillä n. 10° aikaisella)

20%  Täyskaasukontakti väärin kytketty tai rikki
     ilmoitetaan vain, jos moottorijarrutuksen mikrokytkin on suljettuna

30%  johto poikki moottorin lämpötila-anturille (B11/2) tai anturi rikki

40%  johto ilmamäärämittarin anturille (B2) poikki
     ilmamäärämittarin anturi rikki (mahdollisesti kohonneet tyhjäkäyntikierrokset)

50%  Ei kattia: Kaikki OK 
     Katti: Lamda-anturi ei käyttövalmis tai rikki (tai johto poikki)

60%  -> 8/89 ei käytössä
     9/89 -> ei nopeusanturin tietoa

70%  Ei pyörimisnopeustietoa (TD)

80%  -> 8/89 johto poikki imuilman lämpöanturille (B17/2) tai anturi rikki
     9/89 -> ei käytössä

90%  ei käytössä

100% Ei jännitettä / maata testipistokkeella / johto boksille poikki / mittari rikki :D
     ei jännitettä / maata KE:n boksille (N3)
     (Ylijänniterele tai sen sulake rikki)
     KE:n boksi rikki
     Katillinen: Seos liian laihalla (myös 90-100% mahdollisia)
     Lamda-anturi rikki (signaalijohto oikosulussa maahan)

Lukema vaihtelee
     Katillinen: Kaikki OK
t.
Risto
E500 – 211.070
psynth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 29.06.2007 11:31

Viesti Kirjoittaja psynth »

Vikakoodimuistia ei tuossa värkissä ole mutta testipistokkeen kolmosnavasta voi sopivalla mittarilla (kosketuskulma prosentteina) lukea
Elikkäs kehtaisitko hieman sähköopinnot kesken jättäneelle valaista että
mimmosta mittaria tarvitsen ? Kontista löytyy joku tuollainen perus
yleis-sähkömittari ? onnistuukohan sellaisella ?
W124 200E -89
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
psynth kirjoitti:Elikkäs kehtaisitko hieman sähköopinnot kesken jättäneelle valaista että
mimmosta mittaria tarvitsen ? Kontista löytyy joku tuollainen perus
yleis-sähkömittari ? onnistuukohan sellaisella ?
Ei välttämättä onnistu ihan perusmallin yleismittarilla. Monesta puuttuu toimintasuhdemittaus (tuo lienee se oikea suomenkielinen temi). Mittari siis näyttää prosentteina kuinka suuren osan ajasta mitattava signaali on "päällä". Itsellä on tämmöinen Biilteemasta ostettu mittari. Halvemmalla saa näköjään tämmöisen.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin