Kuinkas saisin luettua kiesistä nuo vikakoodit ?
Jotain ohjeita löysin täältä eri malleille.
Miten on tässä mallissa ? Mitkä navat, mistä toi boksi löytyy ja
mistä löytäisi listan vikakoodien merkityksestä tässä mallissa ?
Isoa kiitosta jo etukäteen
W124 200E v89 Vikakoodit
W124 200E v89 Vikakoodit
W124 200E -89
Re: W124 200E v89 Vikakoodit
Vikakoodimuistia ei tuossa värkissä ole mutta testipistokkeen kolmosnavasta voi sopivalla mittarilla (kosketuskulma prosentteina) lukea, jos boksi huomaa jonkun anturin tms. olevan rikki. Moottori pitää olla käynnissä. Itse viime pyhänä mittasin, ja ei se mistään valittanut (hyppeli siinä 65-69% välillä).psynth kirjoitti:Kuinkas saisin luettua kiesistä nuo vikakoodit ?
Menee jotakuinkin näin (Katillinen):
Koodi: Valitse kaikki
0% Ei jännitettä / maata testipistokkeella / johto boksille poikki / mittari rikki :D
Katillinen: Seos rikkaalla (myös 0-8% mahdollista)
10% Ilmamäärämittarin säätövastus (B2) väärin kytketty tai rikki
(mahdollisesti kohonneet tyhjäkäyntikierrokset)
Kaasuläpän katkaisijan liitin väärin kytketty tai tyhjäkäyntikontakti rikki
(ennäkko tyhjäkäynnillä n. 10° aikaisella)
20% Täyskaasukontakti väärin kytketty tai rikki
ilmoitetaan vain, jos moottorijarrutuksen mikrokytkin on suljettuna
30% johto poikki moottorin lämpötila-anturille (B11/2) tai anturi rikki
40% johto ilmamäärämittarin anturille (B2) poikki
ilmamäärämittarin anturi rikki (mahdollisesti kohonneet tyhjäkäyntikierrokset)
50% Ei kattia: Kaikki OK
Katti: Lamda-anturi ei käyttövalmis tai rikki (tai johto poikki)
60% -> 8/89 ei käytössä
9/89 -> ei nopeusanturin tietoa
70% Ei pyörimisnopeustietoa (TD)
80% -> 8/89 johto poikki imuilman lämpöanturille (B17/2) tai anturi rikki
9/89 -> ei käytössä
90% ei käytössä
100% Ei jännitettä / maata testipistokkeella / johto boksille poikki / mittari rikki :D
ei jännitettä / maata KE:n boksille (N3)
(Ylijänniterele tai sen sulake rikki)
KE:n boksi rikki
Katillinen: Seos liian laihalla (myös 90-100% mahdollisia)
Lamda-anturi rikki (signaalijohto oikosulussa maahan)
Lukema vaihtelee
Katillinen: Kaikki OK
Risto
E500 – 211.070
Elikkäs kehtaisitko hieman sähköopinnot kesken jättäneelle valaista ettäVikakoodimuistia ei tuossa värkissä ole mutta testipistokkeen kolmosnavasta voi sopivalla mittarilla (kosketuskulma prosentteina) lukea
mimmosta mittaria tarvitsen ? Kontista löytyy joku tuollainen perus
yleis-sähkömittari ? onnistuukohan sellaisella ?
W124 200E -89
Terve,
t.
Risto
Ei välttämättä onnistu ihan perusmallin yleismittarilla. Monesta puuttuu toimintasuhdemittaus (tuo lienee se oikea suomenkielinen temi). Mittari siis näyttää prosentteina kuinka suuren osan ajasta mitattava signaali on "päällä". Itsellä on tämmöinen Biilteemasta ostettu mittari. Halvemmalla saa näköjään tämmöisen.psynth kirjoitti:Elikkäs kehtaisitko hieman sähköopinnot kesken jättäneelle valaista että
mimmosta mittaria tarvitsen ? Kontista löytyy joku tuollainen perus
yleis-sähkömittari ? onnistuukohan sellaisella ?
t.
Risto
E500 – 211.070