UUSI TAKAPOTKU VITO AJETTU

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

UUSI TAKAPOTKU VITO AJETTU

Viesti Kirjoittaja Ahti »

hyvä ajaa ja kääntyy näppärästi mutta...

ainakin CDIneloskone pitää käsittämätöntä älämölöä sisälle, ei niinkään tasakaasulla mutta kiihdyttäessä! ihme resonointia ja muutenki rumaääninen. :shock:

varustelua on mm. 6vaiht. laatikko ja ilmastointi hja eberi mutta...
apukuskilla hanuri jäätyy kun peffagrilli on vaan kuskille ja..
naisväelle ei ole meikkipeiliä lainkaan.

nopeutta voi mutkatiellä pitää aika tolkuttomasti, ei vaapu, ei kallistele. :)

jotenkin odotin vähän enemmän...ehkä isommalla koneella on eri tuntunen?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Siis täh....onks uudet vitot takavetoja...ei ei ei!!! Huonompaan suuntaan menee jos takavetoon on siirrytty!

Yleisesti en etuvetoautoista välitä mutta kyllä etuveto on ehdoton pakettiautossa!

Tai no tietysti takavedollakin pärjää jos luistonesto löytyy. Kuuluuko luistonesto vakio varusteisiiin?
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kyllä painavan peräkärryn kera paku on takapotkuna parempi!
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ja kuorma päällä etuveto on ihan kaamea, etenemiskykyä ei ole nimeksikään. Faijan Transportteri on kyllä sellainen lahna että jokaiseen pieneenkin mäkeen jää kiinni, kun on lastia kunnolla päällä.

Takavetoinen sen olla pitää, niin paino on vetävien pyörien päällä.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Ja eikös näissä etuveto vitoissa ollu aika paljon ongelmia ripusten kanssa. (alapallot,nivelet jne...) Ainakin mun muistin mukaan (jostaki luettu) tämä oli yksi syy siirtyä takapotkuiseen.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuossa tutkiskelin noita uuden viton tietoja ja kyllähän se luistonesto näytti kuuluvan vakio varusteisiin! Hyvä niin, koska muuten varmaan moni ketä ajaa pienemmillä kuormilla jättäisi viton ostamatta!

Takavetoon siirtymistä perusteltiin mm. sillä että kääntösäde on saatu pienemmäksi.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

On varmaan saatu myös konehuoneen tilat järjesteltyä paremmin, esim. turbohan oli ainakin joissain malleissa pirun ahtaassa paikassa. Frendiltä muuten meni 2 turboa lyhyen ajan sisään.

Pakettiauto kun on kyseessä, niin mielestäni pitää ajo-ominaisuuksia käsitellä
suurempi painoarvo kuormattuna ajamisessa kuin tyhjänä. Tietysti muutenkin olen ehdoton takavedon kannattaja mutta tässä tapauksessa selkeät järkiperusteet puoltavat siirtymistä "takaisin" takavetoon...
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Petehri kirjoitti:Tuossa tutkiskelin noita uuden viton tietoja ja kyllähän se luistonesto näytti kuuluvan vakio varusteisiin! Hyvä niin, koska muuten varmaan moni ketä ajaa pienemmillä kuormilla jättäisi viton ostamatta!
Ja eikös siinä ole ESP:kin vakiona, tai noin ainakin erään koeajoauton kyljessä luki.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kokemuksella muutaman vuoden työkseen, 50tkm vuodessa pakettiautoilla, niin kyllä joku on jo lastannut etuvedon päin h..ttiä, kaikki mikä tulee taka-akselin väärälle puolelle kertaantuu painoltaan aika paljon, jos ei ole etenemiskykyä.. Mutta jos urheilumieltä löytyy ja ei ole yhtään kiire välttämättä, niin takaveto sitten, mutta etuveto on sitten asia erikseen, jos ei mene etuperin, niin sitten menee peruuttamalla sinne minne tarvii..

Tästä varmaan saadaan viellä mielenkiintoiset väännöt pystyyn, kumpi parempi..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124-260
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 12.08.2003 18:43

Viesti Kirjoittaja W124-260 »

Pakettiauto kun on kyseessä, niin mielestäni pitää ajo-ominaisuuksia käsitellä suurempi painoarvo kuormattuna ajamisessa kuin tyhjänä.
Luulempa, että valtaosalla Vitoista ajetaan yleensä aika pienellä kuormalla/tyhjänä. Ainakin yksi tavara-automyyjä näin minulle kertoi ja harmitteli auton muuttumista takavetoiseksi.
Moneen firmaan hankitaan Vito/pieni pakettiauto verotuksellisista syistä vaikka rahdinajoa ei juuri olisikaan ja mielestäni etuveto on kuormaamattomana parempi varsinkin talvikelillä, kun siis puhutaan pakettiautoista.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sama täällä arviona -- Vitohan on aika pieni, jolloin kuljetukset ovat juurikin tyyliä "kaksi televisiota".

Mielenkkintoista tulee muuten nähdä, miten taksimiehet muutokseen suhtautuvat. Vitojahan on aikas paljon myös mittaripeleinä, ainakin täällä maalla -- kuin tietysti muitakin busseja.

Koskahan tulee muuten Vito 4Matic. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Harto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.03.2003 23:49
Paikkakunta: Turku

Kumpi oli ensin (perillä) etu vai taka?

Viesti Kirjoittaja Harto »

Juu, tästä tulee väistämättä mieleen n. 10 vuoden takainen työpaikka paikallisen ison firman postituksessa, jossa meillä oli 2 takavetopakua (Toyotia kumpainenkin) ja annas olla kun tuli lumi maahaan ja kuormana 2 laatikollista kirjeitä niin ei sitten menty mihinkään.. Kerran jäätiin jumiin huoltoaseman mittarille, kun oltiin tankkaamassa ja toisella pakulla apuun tullut pelastuspartio jämähti jo ennen huoltiksen pihaa :lol: . Traktorilla lähti sitten kumpainenkin.... :roll:
- W210 E230 T A -97

Ex - W210 E320T A -98
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Jos olen oiken ymmärtänyt niin uusi Vito on hieman suurempi kuin edeltäjänsä. Tällöin sitä tullaan varmasti hommaamaan myös raskaampaan ajoon. Tällöin varmasti takatuuppari on mitä mainioin ajettava. Ja nykyautojen luistonestot auttavat varmasti asiaa.

Pelkkään kevyeen ajoon menee varmasti etuvetokin. Mutta eiköhän sieltä tule kohta se kaivattu 4matic :wink: Toivottavasti ainakin.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

takaveto

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Olen ajellu tossa viime vuodet Sprintterillä ,aika tyhjällä.
Alla on ollu hiacee. lt-volsuu ja portteria. Luiton valvonnalla varustettu takaveto mese kyllä toimii vaikka liukkaalla.
Odottelen kun tänne etelään tulee talvi ja käyn sitten sitä uutuutta kokeilemassa ,mielen kiinnosta.

Terveisin Jamppa
merssuja on
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mitenkä muuten on, tuleeko tuosta Vitosta vihdoin edes pari korkeus/pituusversiota. Jotenkin omituista, että "tonniluokkaan" on esim. Hiacea tarjolla eri pituisia ja sitten Ducatoa ja Transitia vielä eri korkeuksiakin. Vai onkohan mersulla mietitty, että Vito saakin olla ns. sporttinen vaihtoehto näihin kopiofirmojen pikakuljetuksiin, ja yhtään raavaampaan hommaan hankitaan sitten Sprinter, vaikka sitten pienimpänä versiona.

Jännästi muuttunut ajatuksenkulku, kun esim. 80-luvulla MB tarjosi periaatteessa vain yhtä autoa, jota oli sitten tarjolla eri koneilla, eri pituus- ja korkeusvaihtoehtona. Eli sarjaa 207-310.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Aku P kirjoitti:Mitenkä muuten on, tuleeko tuosta Vitosta vihdoin edes pari korkeus/pituusversiota. Jotenkin omituista, että "tonniluokkaan" on esim. Hiacea tarjolla eri pituisia ja sitten Ducatoa ja Transitia vielä eri korkeuksiakin. Vai onkohan mersulla mietitty, että Vito saakin olla ns. sporttinen vaihtoehto näihin kopiofirmojen pikakuljetuksiin, ja yhtään raavaampaan hommaan hankitaan sitten Sprinter, vaikka sitten pienimpänä versiona.

Jännästi muuttunut ajatuksenkulku, kun esim. 80-luvulla MB tarjosi periaatteessa vain yhtä autoa, jota oli sitten tarjolla eri koneilla, eri pituus- ja korkeusvaihtoehtona. Eli sarjaa 207-310.
Muistelen uutta Vitoa olevan saatavilla kolmella eri pituudella ja korkeuksiakin on kahta tai kolmea (vahvistakoon kenellä on faktaa).

Mielestäni Viton suhteen on menty ulkonäöllisesti väärään suuntaan :arrow: näyttää Vaneolta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minustakin sporttisuus on menetetty... tosin auton olen nähnyt vain kuvissa. Näyttää kapealta, korkealta ja takaylitys on liian pitkä. Noh, kunhan nyt näkee sen livenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Niin, etu ja takavedosta löytyy varmaan puolesta/vastaan ihan yhtä paljon ominaisuuksia.
Haicet on ainakin aivan onnettomia, 1cm lunta ja hyvälläkin kumilla pysytään paikallaan.
Etuveto transporter kyllä liikkui talvellakin mutta kuorman kanssa menee tosiaan aika "erikoiseksi".
4-maticci vitoon niin ei tarvitse kiistellä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Njaa...no joo. Kaveri kyllä selvisi muutaman talven vanhanmallisella "rattivaihdeHiacella" lähes ongelmitta. Helvetin karkeat nastarenkaat taisi kyllä olla alla ja jotain pientä työkalua aina kontissa, mutta kuitenkin. Vailla sarvia ja hampaita totean muuten ko. Hiacen olevan melutasoa lukuunottamatta jotenkin pirukkaan leppoisa ajettava maantiellä, suuntavakavuus on tyydyttävä, ajoasento lokoisa ja näkyvyyttä riittää + kulussa pärjää hyvin 240D:lle.
Nimimerkillä "elämäni suurimpia yllätyksiä..:"

Vaikka ei se kyllä sille pitkään rassaamalleni VW:lle pärjää. Yllätys yllätys, sekin Volsu oli neliveto. Ei tarvinnut juuri miettiä, pääseekö minkäkin mäen talvella ylös... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin