ainakin CDIneloskone pitää käsittämätöntä älämölöä sisälle, ei niinkään tasakaasulla mutta kiihdyttäessä! ihme resonointia ja muutenki rumaääninen.
varustelua on mm. 6vaiht. laatikko ja ilmastointi hja eberi mutta...
apukuskilla hanuri jäätyy kun peffagrilli on vaan kuskille ja..
naisväelle ei ole meikkipeiliä lainkaan.
nopeutta voi mutkatiellä pitää aika tolkuttomasti, ei vaapu, ei kallistele.
jotenkin odotin vähän enemmän...ehkä isommalla koneella on eri tuntunen?
Ja kuorma päällä etuveto on ihan kaamea, etenemiskykyä ei ole nimeksikään. Faijan Transportteri on kyllä sellainen lahna että jokaiseen pieneenkin mäkeen jää kiinni, kun on lastia kunnolla päällä.
Takavetoinen sen olla pitää, niin paino on vetävien pyörien päällä.
Ja eikös näissä etuveto vitoissa ollu aika paljon ongelmia ripusten kanssa. (alapallot,nivelet jne...) Ainakin mun muistin mukaan (jostaki luettu) tämä oli yksi syy siirtyä takapotkuiseen.
Tuossa tutkiskelin noita uuden viton tietoja ja kyllähän se luistonesto näytti kuuluvan vakio varusteisiin! Hyvä niin, koska muuten varmaan moni ketä ajaa pienemmillä kuormilla jättäisi viton ostamatta!
Takavetoon siirtymistä perusteltiin mm. sillä että kääntösäde on saatu pienemmäksi.
On varmaan saatu myös konehuoneen tilat järjesteltyä paremmin, esim. turbohan oli ainakin joissain malleissa pirun ahtaassa paikassa. Frendiltä muuten meni 2 turboa lyhyen ajan sisään.
Pakettiauto kun on kyseessä, niin mielestäni pitää ajo-ominaisuuksia käsitellä
suurempi painoarvo kuormattuna ajamisessa kuin tyhjänä. Tietysti muutenkin olen ehdoton takavedon kannattaja mutta tässä tapauksessa selkeät järkiperusteet puoltavat siirtymistä "takaisin" takavetoon...
Petehri kirjoitti:Tuossa tutkiskelin noita uuden viton tietoja ja kyllähän se luistonesto näytti kuuluvan vakio varusteisiin! Hyvä niin, koska muuten varmaan moni ketä ajaa pienemmillä kuormilla jättäisi viton ostamatta!
Ja eikös siinä ole ESP:kin vakiona, tai noin ainakin erään koeajoauton kyljessä luki.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Kokemuksella muutaman vuoden työkseen, 50tkm vuodessa pakettiautoilla, niin kyllä joku on jo lastannut etuvedon päin h..ttiä, kaikki mikä tulee taka-akselin väärälle puolelle kertaantuu painoltaan aika paljon, jos ei ole etenemiskykyä.. Mutta jos urheilumieltä löytyy ja ei ole yhtään kiire välttämättä, niin takaveto sitten, mutta etuveto on sitten asia erikseen, jos ei mene etuperin, niin sitten menee peruuttamalla sinne minne tarvii..
Tästä varmaan saadaan viellä mielenkiintoiset väännöt pystyyn, kumpi parempi..
Pakettiauto kun on kyseessä, niin mielestäni pitää ajo-ominaisuuksia käsitellä suurempi painoarvo kuormattuna ajamisessa kuin tyhjänä.
Luulempa, että valtaosalla Vitoista ajetaan yleensä aika pienellä kuormalla/tyhjänä. Ainakin yksi tavara-automyyjä näin minulle kertoi ja harmitteli auton muuttumista takavetoiseksi.
Moneen firmaan hankitaan Vito/pieni pakettiauto verotuksellisista syistä vaikka rahdinajoa ei juuri olisikaan ja mielestäni etuveto on kuormaamattomana parempi varsinkin talvikelillä, kun siis puhutaan pakettiautoista.
Sama täällä arviona -- Vitohan on aika pieni, jolloin kuljetukset ovat juurikin tyyliä "kaksi televisiota".
Mielenkkintoista tulee muuten nähdä, miten taksimiehet muutokseen suhtautuvat. Vitojahan on aikas paljon myös mittaripeleinä, ainakin täällä maalla -- kuin tietysti muitakin busseja.
Juu, tästä tulee väistämättä mieleen n. 10 vuoden takainen työpaikka paikallisen ison firman postituksessa, jossa meillä oli 2 takavetopakua (Toyotia kumpainenkin) ja annas olla kun tuli lumi maahaan ja kuormana 2 laatikollista kirjeitä niin ei sitten menty mihinkään.. Kerran jäätiin jumiin huoltoaseman mittarille, kun oltiin tankkaamassa ja toisella pakulla apuun tullut pelastuspartio jämähti jo ennen huoltiksen pihaa . Traktorilla lähti sitten kumpainenkin....
Jos olen oiken ymmärtänyt niin uusi Vito on hieman suurempi kuin edeltäjänsä. Tällöin sitä tullaan varmasti hommaamaan myös raskaampaan ajoon. Tällöin varmasti takatuuppari on mitä mainioin ajettava. Ja nykyautojen luistonestot auttavat varmasti asiaa.
Pelkkään kevyeen ajoon menee varmasti etuvetokin. Mutta eiköhän sieltä tule kohta se kaivattu 4matic Toivottavasti ainakin.
Olen ajellu tossa viime vuodet Sprintterillä ,aika tyhjällä.
Alla on ollu hiacee. lt-volsuu ja portteria. Luiton valvonnalla varustettu takaveto mese kyllä toimii vaikka liukkaalla.
Odottelen kun tänne etelään tulee talvi ja käyn sitten sitä uutuutta kokeilemassa ,mielen kiinnosta.
Mitenkä muuten on, tuleeko tuosta Vitosta vihdoin edes pari korkeus/pituusversiota. Jotenkin omituista, että "tonniluokkaan" on esim. Hiacea tarjolla eri pituisia ja sitten Ducatoa ja Transitia vielä eri korkeuksiakin. Vai onkohan mersulla mietitty, että Vito saakin olla ns. sporttinen vaihtoehto näihin kopiofirmojen pikakuljetuksiin, ja yhtään raavaampaan hommaan hankitaan sitten Sprinter, vaikka sitten pienimpänä versiona.
Jännästi muuttunut ajatuksenkulku, kun esim. 80-luvulla MB tarjosi periaatteessa vain yhtä autoa, jota oli sitten tarjolla eri koneilla, eri pituus- ja korkeusvaihtoehtona. Eli sarjaa 207-310.
Aku P kirjoitti:Mitenkä muuten on, tuleeko tuosta Vitosta vihdoin edes pari korkeus/pituusversiota. Jotenkin omituista, että "tonniluokkaan" on esim. Hiacea tarjolla eri pituisia ja sitten Ducatoa ja Transitia vielä eri korkeuksiakin. Vai onkohan mersulla mietitty, että Vito saakin olla ns. sporttinen vaihtoehto näihin kopiofirmojen pikakuljetuksiin, ja yhtään raavaampaan hommaan hankitaan sitten Sprinter, vaikka sitten pienimpänä versiona.
Jännästi muuttunut ajatuksenkulku, kun esim. 80-luvulla MB tarjosi periaatteessa vain yhtä autoa, jota oli sitten tarjolla eri koneilla, eri pituus- ja korkeusvaihtoehtona. Eli sarjaa 207-310.
Muistelen uutta Vitoa olevan saatavilla kolmella eri pituudella ja korkeuksiakin on kahta tai kolmea (vahvistakoon kenellä on faktaa).
Mielestäni Viton suhteen on menty ulkonäöllisesti väärään suuntaan näyttää Vaneolta.
Minustakin sporttisuus on menetetty... tosin auton olen nähnyt vain kuvissa. Näyttää kapealta, korkealta ja takaylitys on liian pitkä. Noh, kunhan nyt näkee sen livenä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin, etu ja takavedosta löytyy varmaan puolesta/vastaan ihan yhtä paljon ominaisuuksia.
Haicet on ainakin aivan onnettomia, 1cm lunta ja hyvälläkin kumilla pysytään paikallaan.
Etuveto transporter kyllä liikkui talvellakin mutta kuorman kanssa menee tosiaan aika "erikoiseksi".
4-maticci vitoon niin ei tarvitse kiistellä.
Njaa...no joo. Kaveri kyllä selvisi muutaman talven vanhanmallisella "rattivaihdeHiacella" lähes ongelmitta. Helvetin karkeat nastarenkaat taisi kyllä olla alla ja jotain pientä työkalua aina kontissa, mutta kuitenkin. Vailla sarvia ja hampaita totean muuten ko. Hiacen olevan melutasoa lukuunottamatta jotenkin pirukkaan leppoisa ajettava maantiellä, suuntavakavuus on tyydyttävä, ajoasento lokoisa ja näkyvyyttä riittää + kulussa pärjää hyvin 240D:lle.
Nimimerkillä "elämäni suurimpia yllätyksiä..:"
Vaikka ei se kyllä sille pitkään rassaamalleni VW:lle pärjää. Yllätys yllätys, sekin Volsu oli neliveto. Ei tarvinnut juuri miettiä, pääseekö minkäkin mäen talvella ylös...