300 tdt lämmöt... kansivikaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
morvini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.04.2007 11:14
Paikkakunta: kempele

300 tdt lämmöt... kansivikaa?

Viesti Kirjoittaja morvini »

MIetiskelen et onkohan mersussa kannentiiviste mennyt, kun lämmöt nousee viiden minuutin kuluttua liikkeelle lähdön jälkeen turhan ylös (90 plus). Sit ku on ajettu jonkin matkaa (5-20 min) lämpöjen nousun jälkeen, tippuu ne sinne missä pittääkin olla eli vähän yli 80 astetta(?). JOs sit kiihdyttelee, NOusee lämmöt taas. Vika ehkä paheni kun vedin vaunua. Missähän ois vika ja missähän kannattais korjata.(Hki / Oulu)
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Kuinkas vanha termostaatti on? Ettei olis se menny?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
morvini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.04.2007 11:14
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja morvini »

Termostaattia en ole viel vaihtanu, mut viskon olen...ei ollu vika siellä...vois termostaattiakin miettiä vaihdetavaksi, mut ku meil on ollu yks termostaattivikanen, eikä nää oireet ollu sellaset. Painetta letkussa ainakin on.Nesteet ei vähene ja on oikeen värisiä.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

kannattaa aloittaa termarista..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Timope »

Kyllähän se kannentiivisteen vuotaminen antaa selviä merkkejä itsestään: Jos öljyä jäähdytysnesteen joukossa tai päinvastoin, tai niinkuin mulla , ettei nostajien naputus loppunut niiden vaihtoon, vaan jatkui samanmoisena. Kansipahvi vuosi ykkössylinteriin.Kyllä mäkin epäilen joko termostaattia tai sitten viskoa.
morvini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.04.2007 11:14
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja morvini »

Mitä paikkaa tos koneessa tarkoitetaan ku puhutaan närhen munista? KOkeilin eilen tuota jäähdyttähjälle menevää nesteputkea. Kun sitä puristi, tunsi selvästi et sellanen terävä painepiikki kulki letkun läpi tasaisin väliajoin (mutamia sekunteja). MIstä sellanen kielii? Lämpimänä auto myös vähän nytkähtelee samaan painepiikin tahtiin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nouseeko tuon painepiikin taajuus kierrosten nuostessa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kertyykö painetta kuinka pahasti paisariin ja häipyykö nestettä...jos häipyy niin kansi pois ettei mene männän päälle ja aiheuta isompaa tuhoa...
Itse tein ja säästin
morvini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 30.04.2007 11:14
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja morvini »

Nesteet ei vähene.En ole lisäämistarkoituksessa koskenut nesteisiin kertaakaan. Nesteet ja öljyt on oikean värisiä. Tuo painetaajuus homma pitää tänään selvittää. Taas tuntui auto pelaavan noiden lämpöjen suhteen viikonloppuna ihan ok heti alun sen lämpöpiikin jälkeen. ajoin n. 500 km. Ihme epeli tuo kärry
Vastaa Viestiin