MIetiskelen et onkohan mersussa kannentiiviste mennyt, kun lämmöt nousee viiden minuutin kuluttua liikkeelle lähdön jälkeen turhan ylös (90 plus). Sit ku on ajettu jonkin matkaa (5-20 min) lämpöjen nousun jälkeen, tippuu ne sinne missä pittääkin olla eli vähän yli 80 astetta(?). JOs sit kiihdyttelee, NOusee lämmöt taas. Vika ehkä paheni kun vedin vaunua. Missähän ois vika ja missähän kannattais korjata.(Hki / Oulu)
Termostaattia en ole viel vaihtanu, mut viskon olen...ei ollu vika siellä...vois termostaattiakin miettiä vaihdetavaksi, mut ku meil on ollu yks termostaattivikanen, eikä nää oireet ollu sellaset. Painetta letkussa ainakin on.Nesteet ei vähene ja on oikeen värisiä.
Kyllähän se kannentiivisteen vuotaminen antaa selviä merkkejä itsestään: Jos öljyä jäähdytysnesteen joukossa tai päinvastoin, tai niinkuin mulla , ettei nostajien naputus loppunut niiden vaihtoon, vaan jatkui samanmoisena. Kansipahvi vuosi ykkössylinteriin.Kyllä mäkin epäilen joko termostaattia tai sitten viskoa.
Mitä paikkaa tos koneessa tarkoitetaan ku puhutaan närhen munista? KOkeilin eilen tuota jäähdyttähjälle menevää nesteputkea. Kun sitä puristi, tunsi selvästi et sellanen terävä painepiikki kulki letkun läpi tasaisin väliajoin (mutamia sekunteja). MIstä sellanen kielii? Lämpimänä auto myös vähän nytkähtelee samaan painepiikin tahtiin.
Nesteet ei vähene.En ole lisäämistarkoituksessa koskenut nesteisiin kertaakaan. Nesteet ja öljyt on oikean värisiä. Tuo painetaajuus homma pitää tänään selvittää. Taas tuntui auto pelaavan noiden lämpöjen suhteen viikonloppuna ihan ok heti alun sen lämpöpiikin jälkeen. ajoin n. 500 km. Ihme epeli tuo kärry