E430 moottorin ohjausmuutos
E430 moottorin ohjausmuutos
Onko tietoa voiko V8 koneen moottorin ohjelmoida siten, että kone toimii kuten uusissakin kasikoneissa? Lepuuttaa neljää pyttyä kun kierrokset on alle tietyn kierrosluvun. Kiihdytettäessä ottaisi taas koko arsenalin käyttöön. Edellyttää varmasti muutoksia ohjaus ja sytytysboxiin. Tällä saisi pari litraa/100km kulutuksesta pois, kun tulee ajettua matkaa jonkin verran.
Minun käsittääkseni tuo vain lisäisi kulutusta jos vain bensan ja kipinän poistaisi
Koska eikös niissä oikeissa lepuutus järjestelmissä muutu venttiilien ajoitus, vai jäikö peräti hieman raolleen koko venttiilit jolloin nuo lepäävät sylinterit eivät ime eikä puhalla-> ts. ei harraa vastaan 


-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
no en minäkään tajua kyllä. kaiken nuo on aina syöny mitä noille antaa.Jani Anttila kirjoitti:En oikein ymmärrä että miksi mies ajaa kasilla jos pitäs pihistää bensaa vippaskonsteilla. Osta joku pikkunen diisseli tai kaiva kuvetta...
ja jos alkaa tässäkin rahallista hyötyä tavoittelee niin voi olla että saa lepuutella aika pitkään ennen ku kustantaa uudet sytytys järjestelmät, megaruutat ja säädättämiset.
säästö ajatuksena en tätä todellakaan tajua, mutta jos kyseessä olisi Tollo Peloton joka haluaa vain kokeilla osaako tehdä tämmösen niin sitte

ps: tämä palaute on in.
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Pointti onkin juuri siinä, että saa retostella V8:lla jossa on pienempi kulutus kuin monessa perus biilissä. Loppuisi urputus kovista kulutuksista. Eikä homma ole rahasta kiinni. Kyllä minä bensan autoihini ostan vaikka se olisi 2€ litra. Ottaa vain päähän nämä retostelija, et mulla on varaa ostaa bensaa. Näillä on yleensä pari pyttyä kylmänä ja kulutus pienempi jo sen kautta. Kaukonäköä on peräti metrin.
Olisi auton jälleenmyyntiarvokin hiukan toista luokkaa jos kyseisen systeemin saisi pelittämään. Kaikkea pitää aina suunnitella. Ei se anna jos ei yritä
Olisi auton jälleenmyyntiarvokin hiukan toista luokkaa jos kyseisen systeemin saisi pelittämään. Kaikkea pitää aina suunnitella. Ei se anna jos ei yritä

Ihme kommentteja vanhoilta jäseniltä muuten asiallisella foorumilla
. Saahan sitä kysyä, ei kai täällä tarvi mitään motiiveja kysellä. Itsellä on kaksi veekasia käytöajossa ja yksi harrastekasi on tulossa Panaman kanavan kautta syksyksi suomeen ja pakko on jossain säästää; siksi ostan ryssistä bensat
. Tahoella tankkasin keskiviikkona 144 litraa a 64 senttiä Nesteeltä
.



1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224