E430 moottorin ohjausmuutos

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

E430 moottorin ohjausmuutos

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Onko tietoa voiko V8 koneen moottorin ohjelmoida siten, että kone toimii kuten uusissakin kasikoneissa? Lepuuttaa neljää pyttyä kun kierrokset on alle tietyn kierrosluvun. Kiihdytettäessä ottaisi taas koko arsenalin käyttöön. Edellyttää varmasti muutoksia ohjaus ja sytytysboxiin. Tällä saisi pari litraa/100km kulutuksesta pois, kun tulee ajettua matkaa jonkin verran.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minun käsittääkseni tuo vain lisäisi kulutusta jos vain bensan ja kipinän poistaisi :? Koska eikös niissä oikeissa lepuutus järjestelmissä muutu venttiilien ajoitus, vai jäikö peräti hieman raolleen koko venttiilit jolloin nuo lepäävät sylinterit eivät ime eikä puhalla-> ts. ei harraa vastaan :?:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Piipun kanssa samaa mieltä. Tuosta moottorista tulisi kompressori, jos venttiilien ajoitusta ei muutettaisi samalla. Ei onnistu ohjelmalla tuon asian toteutus. Ajaa vähemmän ja nätimmin...
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Ok, ei siis kannata tämän pidemmälle asiaa miettiä. Ajattelin vain kun jo nyt pääsee asialliseen kulutukseen matka-ajossa niin sitä mielellään ahnehtisi muutaman litran pois kulutuksesta. Jatketaan entiseen malliin. :wink:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

En oikein ymmärrä että miksi mies ajaa kasilla jos pitäs pihistää bensaa vippaskonsteilla. Osta joku pikkunen diisseli tai kaiva kuvetta...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Niin onhan siulla tuo subaru mitä pääsääntöisesti käytät. Asialliset palautteet on aina in.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Jani Anttila kirjoitti:En oikein ymmärrä että miksi mies ajaa kasilla jos pitäs pihistää bensaa vippaskonsteilla. Osta joku pikkunen diisseli tai kaiva kuvetta...
no en minäkään tajua kyllä. kaiken nuo on aina syöny mitä noille antaa.

ja jos alkaa tässäkin rahallista hyötyä tavoittelee niin voi olla että saa lepuutella aika pitkään ennen ku kustantaa uudet sytytys järjestelmät, megaruutat ja säädättämiset.

säästö ajatuksena en tätä todellakaan tajua, mutta jos kyseessä olisi Tollo Peloton joka haluaa vain kokeilla osaako tehdä tämmösen niin sitte :idea:


ps: tämä palaute on in.
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
timwest78
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:21

Viesti Kirjoittaja timwest78 »

Pointti onkin juuri siinä, että saa retostella V8:lla jossa on pienempi kulutus kuin monessa perus biilissä. Loppuisi urputus kovista kulutuksista. Eikä homma ole rahasta kiinni. Kyllä minä bensan autoihini ostan vaikka se olisi 2€ litra. Ottaa vain päähän nämä retostelija, et mulla on varaa ostaa bensaa. Näillä on yleensä pari pyttyä kylmänä ja kulutus pienempi jo sen kautta. Kaukonäköä on peräti metrin.
Olisi auton jälleenmyyntiarvokin hiukan toista luokkaa jos kyseisen systeemin saisi pelittämään. Kaikkea pitää aina suunnitella. Ei se anna jos ei yritä :)
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Olisi auton jälleenmyyntiarvokin hiukan toista luokkaa jos kyseisen systeemin saisi pelittämään.
Tätä epäilen vahvasti, yleensä väki kiertää kaukaa keksijäpelle viritykset
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ihme kommentteja vanhoilta jäseniltä muuten asiallisella foorumilla :? . Saahan sitä kysyä, ei kai täällä tarvi mitään motiiveja kysellä. Itsellä on kaksi veekasia käytöajossa ja yksi harrastekasi on tulossa Panaman kanavan kautta syksyksi suomeen ja pakko on jossain säästää; siksi ostan ryssistä bensat :D . Tahoella tankkasin keskiviikkona 144 litraa a 64 senttiä Nesteeltä :wink: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin