Mikä paras kannentiiviste superiin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja jusky »

Victor reinzin tiiviste pullahti kutosen päädystä (ahdot >2bar) pihalle n.1000km kasauksen jälkeen. Kansi oli plaanattu ja mielestäni kasasin huolella. Onko alkuperäinen tiiviste kestävempi?
Viimeksi muokannut jusky, Su 05.08.2007 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

sulla varmaan 603 kone..ei kestä nuo massatiivisteet 2bar paineita .

606 tiiviste kestää ,vaatii muutaman reijän porauksen..mutta 2bar ahdoilla sitten tulee kiertokanki esiin seuraavana

vakio tiivisteen vois laittaa liimalla kiinni kestää ehkä vähän paremmin..

tuo vakio tiiviste on aika hyvä sulake ..pääsee vielä halvalla lohkon vaihto aina työläämpi
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Joo 603 turbo lohko kyseessä.Vapari kankeen olen jo tutustunut (oli palasina tiellä) Täytyy hieman pienentää ahtoja,huono homma vain kun on hukkaportiton turbo.Syötöllä tietty, mutta kulku huononee huomattavasti jos ahtoja 1.5bar syöttöä pienentämällä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä turboautossa pitää hukkaportti olla, eli laita irrallinen portti.

Tuoltakin löytyy: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 224#376224
Lisää tietoa: www.skg.fi
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Biltemassa samat hks-kopiot 110e.
Viimeksi muokannut jusky, Su 05.08.2007 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Liimaa se tiivisteen vielä VHT copper gasketilla eli kupari liimalla kiinni....ainaki 602 on pelannut 1.8bar ahdoilla....ihan vakio pahvi joka on halpa sulake...toivottavasti lohkon taso ei ole kiero...
Itse tein ja säästin
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Mistä kyseistä liimaa saa tilattua? Paikallisessa varaosa liikkeessä eivät olleet kuulleetkaan että kansipahvia liimataan. Miten liimaus käytännössä tapahtuu, tuleeko molemmille puolille, määrä ym?
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

http://www.tarvikemotti.com/ . sieltä itse tilasin kun moniventtiilin tiivisteen liimasin kapeakantiseen ..

lohkoon ja kanteen (ite laitoin myös tiivisteeseen molemmin puolin) ja sillä lailla sopivasti, testaa ensin päästä johonki muuhu pintaan niin osaat arvioida määrää ettei joka reikä kannessa kuitenkaan tukkoon mee
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

kiitos vinkeistä!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tääl on ollu tota VHT:n kansiliimaa jokaisessa tarvikeliikkeessä ihan hyllyssä pullo kaupalla. Ei se kyllä mikään tie autuuteen silti ole, mielummin se hukkaportti tms. oikea keino hankkia suoja, vaikkapa metallinen kannentiiviste.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Joo kyllä tarkoitus olisi jatkaa "harrastusta" hukkaportilla ja liimaamalla tiiviste.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

OOTEE tähän väliin. Toimiikos tuo VHT liima tavan kannentiivisteissä? Meillä on työpaikalla helevetinmoisia koneita varavoimakoneina ja useasta tippasee nestettä kannentiivisteiden välistä.

Auttaisko tuo aine siihen ettei ala heti uuden tiivisteen asennuksen jlk puolenvuoden sisällä tippasemaan uudelleen?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olen kuullut että toimii ja sitä suositellaan tavalliseenkin, mutta omakohtaista kokemusta ei siis ole...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Täytynee hommata tuota kokeeksi. Niin ja ko. koneet on lämmityksessäkin 24/7

Osa syy varmasti vuotoon tuokin.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

kyllä sietä taitaa joku muu paikka antaa periksi ennen kuin pelti tiiviste antautuu. Ja niinkuin jo on sanottu, vakio pahvi on halpa sulake.. 8) :roll:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

8)
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Mika.T kirjoitti:OOTEE tähän väliin. Toimiikos tuo VHT liima tavan kannentiivisteissä? Meillä on työpaikalla helevetinmoisia koneita varavoimakoneina ja useasta tippasee nestettä kannentiivisteiden välistä.

Auttaisko tuo aine siihen ettei ala heti uuden tiivisteen asennuksen jlk puolenvuoden sisällä tippasemaan uudelleen?
Nimen omaan massatiivisteen kanssa voi jotakin apua liimoista olla.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

onkos se vehon oma vakio pahvi nyt se kestävin?mitä pahvia ne tuolla kl-varaosissa oikein myy vai myykö mitään?ei ainakaan nettivaraosa anna mitään kansipahvia :roll: om603 koneeseen siis.minkä hintaisia nuo massa tai om606 peltitiivisteet ovat?

tarkoitus pitää paineet hieman alle 2bar.kunhan vaihto tulee ajan kohtaiseksi niin varmaan liimalla massatiivisteen kanssa kokeilen kuinka kauan pysyy läjässä :roll:
124 300d st
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Samaa Victor Reintziä kaikissa oikeeta mersukamaa myyvissä liikkeissä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Eipä tuo pahvi taas kestäny liimattunakaan kuin 7000km ja sylinteri nro:6 päädystä puhalsi pihalle. Paineita max.2bar. Mitä suosittelee arvon raati?Konehan on om603 turbo ahtimena hx40s ja ulkoinen portti. Joko kannattaisi siirtyä 24v tiivisteeseen? Paineita pidetään jatkossakin alle 2bar.
Viimeksi muokannut jusky, Ke 24.09.2008 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko lohkon tasopinta varmasti suora?
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Auttaiskohan se veriura vai mikä se oli?
S210 220 CDI A -02
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Lohkon pintaa ei ole vielä mitattu.Kysyin päivällä stonelta ja hän sanoi että ura lohkoon ja massatiiviste edelleen. Empä ollut aiemmin löytänyt tältä voorumilta tuota urajuttua. Eli seuraavaksi jatketaan lohkon rälläköimisellä!
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

XUX63 kirjoitti:Samaa Victor Reintziä kaikissa oikeeta mersukamaa myyvissä liikkeissä.
Eikö se tuu tuo kun Koivunen tuo maahan, halvin tiiviste taitaa olla.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jusky kirjoitti:Lohkon pintaa ei ole vielä mitattu.Kysyin päivällä stonelta ja hän sanoi että ura lohkoon ja massatiiviste edelleen. Empä ollut aiemmin löytänyt tältä voorumilta tuota urajuttua. Eli seuraavaksi jatketaan lohkon rälläköimisellä!
Nyt heräs kiinnostus ja kuvia halutaan "Veriurasta".
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Kuva löytyisi kun vain sais sen tänne. No joka tapausessa lohkon takaosaan 1mm laikalla 1-2mm syvä ura,samaan tyyliin kuin alkuperäinen vesikanava sylintereiden välissä. Nyt toivotaan tiivisteen painautuvan uraan ja pysyvän aloillaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olisko vielä parempi jos siihen liimaisi millisen MIC langanpätkän ?

Takaosastako ne tiivisteet pullahtaa :shock: siis nelosen/vitosen/kutosen toiselta puolelta ? Luulin, että ongelmana on kaikissa ykkössylinterin etureuna tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juskyn kuvan postasin nettiin tuosta veriurasta. Linkki
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Kannattaisko ykkösen ja jakopän väliin tehdä samanlainen ura? Olen joskun nähny tiivisteen joka oli pullahtanu jakopäähän.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
jokkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ma 14.08.2006 21:40
Paikkakunta: Rusko
Viesti:

Re: Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja jokkis »

Hei. No mulla kans pullahti takapäästä massatiiviste (om603 alle 2bar). Ilmeisesti hyvä on se 606 tiiviste + liima. Mutta helposti alkaa vuotamaan nesteitä tai öljyä??? Ilmeisesti painetta kestää kyllä..

En tunne ketään st miestä, mutta töissä juttelin parin vetotraktorin rakentajan kans. Meinasivat, että kannattaa tehdä ura liekkirenkaille lohkoon ja kanteen. Ja tiivisteen tekee kone alkuperäistä tiivistettä mallina käyttäen.

Onko kellään tietoa mahtaako 603 turbon lohkoon ja kanteen olla mahdollista jyrsiä näitä syvennyksiä. Hommaa siinä tietty on, mutta on siinäkin, jos 606 tiivistettä ei ensimmäisellä kerralla saa ykkösellä kuntoon.
300TDT
200D
Vastaa Viestiin