nykäys/automaatti
ei vastausta
eli siitä vaijerista säätö: onko säätö meekaaninen vai säätääkö se jotain paineita???
Tuossa sähkölaatikossahan on "oppimis toiminto", eli se opetttelee ajajan ajotyylin ja näin yrittää vaihtaa mahdollisimman tasaisesti ja jämptisti.e320 kirjoitti:No mitens, ainakaan Veholla ei sähkölaatikolle kuulemma osata tehdä mitään muuta kuin vaihtaa öljyt. Onko tilanne näin 'hyvä'?
Ainakin mulla se vaihtaa kakkoselta vitoselle lähes huomaamattomasti, eikä silti luista. Ainoastaan ykköseltä kakkoselle tulee pieni nykäys ja sekin mielestäni vain tuntuu sentakia, että muut on pehmeitä. Täytyy myöntää, että aika jännältä se tuntuu, kun on kaupungissa ajellu vähänkin pidempää ja nelonen on jo alle 40 km/h vauhdissa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: niin
Sori oikolukua, oikolukua... Ja taas nähtiin mun luetunymmärtäminenjunkkri kirjoitti:tuolta aiemmin olisi selvinnyt,että minulla EI OLE sähkölaatikko!!Sorry


No vois lukea joskus muutakin kuin 10 viimeistä viestiä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
säädöistä
säädin eilen automaatin laatikon paineita ja kun poistin sen muovikorkin,(jonka alla se "säätölirputin" on) ni sieltä tipahti o-rengas, jonka kyllä luulen saaneeni takaisin paikalleen?! Mitä se o-rengas tiivistää???Onko "tarpeellinen"
Vieläkin siitä vaijeri säädöstä : onko säätö meekaaninen vai säätääkö se jotain paineita???
Jarkko S Herääätyyys!!!!
Vieläkin siitä vaijeri säädöstä : onko säätö meekaaninen vai säätääkö se jotain paineita???
Jarkko S Herääätyyys!!!!
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Re: säädöistä
Se taitaapi olla ihan pölysuoja siinä uudemmassa säätimessä, mutta hyvähän sen on olla paikallaan.junkkri kirjoitti:säädin eilen automaatin laatikon paineita ja kun poistin sen muovikorkin,(jonka alla se "säätölirputin" on) ni sieltä tipahti o-rengas, jonka kyllä luulen saaneeni takaisin paikalleen?! Mitä se o-rengas tiivistää???Onko "tarpeellinen"
Vieläkin siitä vaijeri säädöstä : onko säätö meekaaninen vai säätääkö se jotain paineita???
Jarkko S Herääätyyys!!!!
Vaijerin säätää painetta mekaanisesti, eli vaijeri liikuttaa vivun kautta venttilliä venttiilikoneistossa.
Hereillä ollaan vaikka välillä vätystääpi

Tämähän on ollut vallan mielenkiintoinen ketju.bono kirjoitti:
Ja siitä S/E -katkaisijasta, 260SE -90ssä puuttui katkaisijalle tuleva virta ja siten tuo ei toiminut. Otin virran sitten sieltä keskipaneelista peilinsäädöstä ryöstäen.
Tuo S/E -katkaisija ohjaa solenoidia, joka ohjaa sitten alipainetta jonnekin päin laatikkoa. Lähti tuon jälkeen, kuin mese makuulta, vaihtaa ensin ykköselle ja kiihdyttää kunnon kierroksilla S-asennolla.
Eli jos ei tule sähköä tuolle solenoidille siinä sytkäboksin vieressä, on aina Ekönomilla.
Entinen omistaja kertoi S/E-katkaisijan toimimattomuudesta 300 CE:ssä. Mitä kautta tuohon katkaisijaan pääsee käsiksi ja kuinka tarkastan katkaisijan ja solenoidin toimimattomuuden? ...niin ja missä tuo solenoidi tarkalleen on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onkos se osa numero 83?Timo L. kirjoitti:Tämähän on ollut vallan mielenkiintoinen ketju.bono kirjoitti:
Ja siitä S/E -katkaisijasta, 260SE -90ssä puuttui katkaisijalle tuleva virta ja siten tuo ei toiminut. Otin virran sitten sieltä keskipaneelista peilinsäädöstä ryöstäen.
Tuo S/E -katkaisija ohjaa solenoidia, joka ohjaa sitten alipainetta jonnekin päin laatikkoa. Lähti tuon jälkeen, kuin mese makuulta, vaihtaa ensin ykköselle ja kiihdyttää kunnon kierroksilla S-asennolla.
Eli jos ei tule sähköä tuolle solenoidille siinä sytkäboksin vieressä, on aina Ekönomilla.
Entinen omistaja kertoi S/E-katkaisijan toimimattomuudesta 300 CE:ssä. Mitä kautta tuohon katkaisijaan pääsee käsiksi ja kuinka tarkastan katkaisijan ja solenoidin toimimattomuuden? ...niin ja missä tuo solenoidi tarkalleen on?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Miltäs kuulostaa jos laitan tuohon solenoidin(?) napaan normi keinuvipukatkaisijalla ohjaten +12 volttia. Onko siinä DIY-E/S kytkin?
No halloota, uskallankos edes räpsäyttää +12:ta volttia tuohon solenoidin napaan? Tuo on -93 300td mallista oleva vaihteisto, en muista olikos noissa kaikssa tuon ajan malleissa sitä E/S kytkintä kepin vieressä?Atte L kirjoitti:Onkos se osa numero 83?Timo L. kirjoitti:Tämähän on ollut vallan mielenkiintoinen ketju.bono kirjoitti:
Ja siitä S/E -katkaisijasta, 260SE -90ssä puuttui katkaisijalle tuleva virta ja siten tuo ei toiminut. Otin virran sitten sieltä keskipaneelista peilinsäädöstä ryöstäen.
Tuo S/E -katkaisija ohjaa solenoidia, joka ohjaa sitten alipainetta jonnekin päin laatikkoa. Lähti tuon jälkeen, kuin mese makuulta, vaihtaa ensin ykköselle ja kiihdyttää kunnon kierroksilla S-asennolla.
Eli jos ei tule sähköä tuolle solenoidille siinä sytkäboksin vieressä, on aina Ekönomilla.
Entinen omistaja kertoi S/E-katkaisijan toimimattomuudesta 300 CE:ssä. Mitä kautta tuohon katkaisijaan pääsee käsiksi ja kuinka tarkastan katkaisijan ja solenoidin toimimattomuuden? ...niin ja missä tuo solenoidi tarkalleen on?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Miltäs kuulostaa jos laitan tuohon solenoidin(?) napaan normi keinuvipukatkaisijalla ohjaten +12 volttia. Onko siinä DIY-E/S kytkin?