eerola kirjoitti:Jos joskus saisi aikaiseksi, voisi kokeilla 5 mm spacereita tuonne taakse. Tuota vannetta kun ei taida olla pienemmällä ET-luvulla... ...enkä toisaalta olisi varmaankaan uskaltanut sellaista uraherkkyyden kasvamisen pelossa ostaa. Aika tavalla edullisempi ja helpommin korjattavissa oleva vikahankinta tuollainen hieman laillisuuden rajoja koetteleva raidevälin leventäjä kuin 2 kpl huonosti toimivia vanteita.
ET-lukuvalikoima on rajallinen Tomason-valikoimassa, joka tietysti on ymmärrettävääkin siinä mielessä että edullisuus kärsisi jos vanteita tehtäisiin kovin monilla eri "asetuksilla".
Spaceri voisi olla ihan toimiva ratkaisu ja mitä sitten tulee erilaisiin ET-lukuihin edessä ja takana, niin Mersuissa joissa on takana leveämpi rengastus, on muistaakseni myös eri ET-luvut vanteissa(tosin leveyskin on eri), joten siinä mielessä ajo-ominaisuuksien puolesta tuskin kannattaa huolehtia jos erilaista ET:tä tai sopivaa spaceria ajattelisi joskus laittaa.
No, oli miten oli niin omasta CLK:sta katosi uraherkkyys ja vetely tyystin kun alle meni vakioiden sijaan Tomasonit, sama ET ja sama rengasleveys eteen ja taakse. Mersun omilla vanteilla ja sekarengastuksella auto ei ollut kovin miellyttävä ajaa juuri em syistä.
Spacereista ja niiden laillisuudesta tuli mieleen että aika häilyvät taitaa olla rajat ja säännökset koska jos nyt muistelen lainkaan oikein niin esim Porschen lisävarustelistoissa Caymanin ja Boxsterin kohdalla tarjotaan 5millin levityksiä lisähintaan..eli siis äkkiseltään jonkinlaisia spacereita ja tuskin yksikään automyyjä kovin helposti lähtisi lisävarustelistaansa laittamaan selviä laittomuuksia?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-