Bensa Mersun Dieselöinti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

entäs jos vaihtaa tuon virtalukon diesel autosta suoraa?? päässekö helpommalla :?: :?:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

THOOOOOONNI kirjoitti:entäs jos vaihtaa tuon virtalukon diesel autosta suoraa?? päässekö helpommalla :?: :?:
Edellisessä viestissä lukee "Kaikkein helpoimmalla..."

No jos sinulla on tuollainen virtalukko jo ostettuna, niin ongelmakos tuo on vaihtaa. Jollei ole niin osta ihmeessä magneettiventtiili ja vedä siihen kaksi sähköjohtoa.

Onko sulla tällänen operaatio meneillään vai jutellaanko vain lämpimikseen ?

hehheh jos helpolla haluaa päästä niin kannattaa ostaa tojota :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

veskola kirjoitti:hehheh jos helpolla haluaa päästä niin kannattaa ostaa tojota :D
Oli markkinoilla tarra myynnissä: "Osta Toyota, ei muna sojota" :oops: :D
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

timo76 kirjoitti: Jatkossa koitan pysyä erossa kaikista korin/ tekniikan vaihto autoista. Ei niistä ota erkkikään selvää mistä löytyy mitäkin. Johdon päitä on pitkin autoa roikkumassa ja joista ei tiedä pitäisikö niiden olla jossain kiinni vai ei.
Ja autohan oli jo dieselöity kun hommasin sen.
Juuri näin. Ja jälleenmyyntiarvon säilyminen /-mättömyys on asia erikseen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:
THOOOOOONNI kirjoitti:entäs jos vaihtaa tuon virtalukon diesel autosta suoraa?? päässekö helpommalla :?: :?:
Edellisessä viestissä lukee "Kaikkein helpoimmalla..."

No jos sinulla on tuollainen virtalukko jo ostettuna, niin ongelmakos tuo on vaihtaa. Jollei ole niin osta ihmeessä magneettiventtiili ja vedä siihen kaksi sähköjohtoa.

Onko sulla tällänen operaatio meneillään vai jutellaanko vain lämpimikseen ?

hehheh jos helpolla haluaa päästä niin kannattaa ostaa tojota :D
kiinnostuksesta. ku ihmettelin et miten esim. nämä jotka ovat rakentaneet kossun alustalle 300ST:een ni ovat rakentaneet tuon käynnistys järjästelmän!kun tulevaisuudessa voi tulla eeteen tuomonen projekti muuttaa bensa dieseliksi ni on hyvä tietää etu käteen mitä joutuu hommaamaan/ ostaamaan niin osaa miettä budjektia!
tomppa_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 19.11.2005 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja tomppa_ »

Nostan vanhaa aihetta ylös, itselle kuitenkin pian ajankohtaista.

Eli autona on W201 -87 2.6 moottorilla (ei vähäpäästöinen) ja 5-vaihteisella manuaalilla ja siihen olisi tarkoitus vaihtaa dieselkone. Vaihtoehtoina on joko 2.5 dt tai 3.0 12v vapari, jälkimmäiseen vaihtoehtoon varaosa-autokin on jo kiikarissa. Kysymys kuuluu, sopiiko kyseiset moottorit kiinnikeiden osalta nykyisille paikoille? Muut muutostyöt on foorumia selaamalla jo jotakuinkin selvillä, tai nämä ainakin huomattu:
-virtalukon pohja
-hehkunreleen sähköt
-putkisto
-pa-linjan muutokset
-syyläri (vai onko nykyisessä riittävä?) ja sen letkujen modifiointi

Onko vielä jotain, mikä olisi jäänyt huomaamatta? En myöskään saanut täyttä selvyyttä käykö nykyinen vaihteisto suoraan?

Vähän vanhan kertaamista mutta kai se tässäkin asiassa menee että hyvin suuniteltu on puoliksi tehty :wink:
Audi A5
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Syyläri kannattaa vaihtaa koska bensassa se on onnettoman pieni. Lisäksi joudut hommaamaan dieselin kierroslukumittarin jos haluat sen toimimaan. Itse en ainakaan saanut bensan kierroslukumittaria toimimaan..
C124 300CDT
C124 250CD
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Meillä on 124D johon joskus hommasin benziini koneen kierroslukumittarin ja tuntuu pelaavan ihan hyvin, sitä en tiedä kuinka tarkka se on, mutta ajaa asiansa..
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Vastaa Viestiin