600 SEL käyntiongelma... Mistä halvalla tulpanjohtoja?
600 SEL käyntiongelma... Mistä halvalla tulpanjohtoja?
No niin sain esimakua 600:sen tyyppivioista....Vika paikannettiin vasemman puolen nelospytyn tulpanjohtoon, joka oli aivan pimeänä..Kaikki muut antoi hyvät arvot.
Ongelma onkin nyt, että mistä saan ostettua tulpanjohtoja kappaleittain? vai saanko? Varaosaliikkeesta tiedustelemalla myivät vain koko sarjana ja hinta oli jotain tähtitieteellistä 1000 euron luokkaa tilaamalla.
Kl-varaosat ilmoittivat että Boschilta saadaan tilaamalla 480,- sarja.. Kuitenkin suht arvokasta jos vain jostain kappaleittain saisi tai jos saisi koko sarjan hieman sopivammin.
Eli tarvisi olla kunnon piuhat "kupari johdot" jossa 1 kilo-ohmin vastus.
Aiheesta jatkaen, onko kellään kokemusta kyseisten johtojen vaihdosta?
On jokseenkin vit.u maisessa välissä toi "kisko" jossa piuhat kulkee. Ei taida onnistua ilman imusarjan irroittamista? Eikös imusarjassa olekkin "paperi" tiiviste ettei tarvi välttämättä uusia irroitettaessa?
Kiitän ja kumarran etukäteen!
Ongelma onkin nyt, että mistä saan ostettua tulpanjohtoja kappaleittain? vai saanko? Varaosaliikkeesta tiedustelemalla myivät vain koko sarjana ja hinta oli jotain tähtitieteellistä 1000 euron luokkaa tilaamalla.
Kl-varaosat ilmoittivat että Boschilta saadaan tilaamalla 480,- sarja.. Kuitenkin suht arvokasta jos vain jostain kappaleittain saisi tai jos saisi koko sarjan hieman sopivammin.
Eli tarvisi olla kunnon piuhat "kupari johdot" jossa 1 kilo-ohmin vastus.
Aiheesta jatkaen, onko kellään kokemusta kyseisten johtojen vaihdosta?
On jokseenkin vit.u maisessa välissä toi "kisko" jossa piuhat kulkee. Ei taida onnistua ilman imusarjan irroittamista? Eikös imusarjassa olekkin "paperi" tiiviste ettei tarvi välttämättä uusia irroitettaessa?
Kiitän ja kumarran etukäteen!
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Heh, M.K. ehti ensin, minäkin kiinnitin huomiota allekirjoituksesi ja kysymyksesi "äänensävyyn"... parin miljoonan markan auto ei ole kaikilta osin edullinen pitää yllä vanhanakaan. Moraalisaarna loppuu tähän.
Ei vaan itse olen sitä mieltä, että tulpanjohdot kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. Eritoten että sattuvat sitten samanlaiset kaikki. Poikkeuksena voi kyllä olla tuollainen erikoisuus.
Kysy Venetmäen Mersupurkaamolta 03-588 9166. Sieltä saa ainakin Berun kuparikaapelia. M103 kuuden johdon sarja maksoi 100 e. Johdot siis tulevat heille yksitellen joista kokoavat sitten sopivia sarjoja, joten eiköhän yksittäin ostaminenkin onnistu.
Veholla oli joku juttu noissa kaapelien ostossa että sieltä niitä ei kannattanut ostaa... olikohan että ne olisi pitänyt koota itse tai sitten teettää se heillä = lisää $$$.

Ei vaan itse olen sitä mieltä, että tulpanjohdot kannattaa vaihtaa kaikki kerralla. Eritoten että sattuvat sitten samanlaiset kaikki. Poikkeuksena voi kyllä olla tuollainen erikoisuus.
Kysy Venetmäen Mersupurkaamolta 03-588 9166. Sieltä saa ainakin Berun kuparikaapelia. M103 kuuden johdon sarja maksoi 100 e. Johdot siis tulevat heille yksitellen joista kokoavat sitten sopivia sarjoja, joten eiköhän yksittäin ostaminenkin onnistu.
Veholla oli joku juttu noissa kaapelien ostossa että sieltä niitä ei kannattanut ostaa... olikohan että ne olisi pitänyt koota itse tai sitten teettää se heillä = lisää $$$.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitoksia vastauksista...
Ajatusmaailmana olikin uudensarjan hankinta...auto toimii pääasiassa kakkos autona joten ei päivän päälle tulipalokiire ja aiheen pistin ilmoille lähinnä jos jollakin muullakin olisi tullut vastaavan tapaisia tilanteita eteen ja tietäisi jonkun liikkeen josta saisi kyseiset tulpajohdot mainitseminia liikkeitä huomattavasti halvemmalla.Tuskin saa mistään mutta aina kannattaa yrittää. Onhan senttikin miljoonan alku.
Paikkallisella "veholta" en ole kysynyt, mutta olisi kyllä ensimmäinen kerta jos oli edullisin liike mistä hintoja tiedustellut.
Yhden johdon ostoa kyselin lähinnä "vian" varmistamiseksi ja että saisin auton ajoon pikimmiten ja pitemmittä varaosien etsimisiä välttäen.
Kyllä uudet varaosat on aina uusia, mutta taidanpa kysäistä tuolta Venetmäen Mersupurkaamolta missä hinnoissa pyörii käytettynä taikka uutena, tiedä häntä vaikka löytyisi kokosarjakin. ( Timo L kiitoksia vinkistä)
Ajatusmaailmana olikin uudensarjan hankinta...auto toimii pääasiassa kakkos autona joten ei päivän päälle tulipalokiire ja aiheen pistin ilmoille lähinnä jos jollakin muullakin olisi tullut vastaavan tapaisia tilanteita eteen ja tietäisi jonkun liikkeen josta saisi kyseiset tulpajohdot mainitseminia liikkeitä huomattavasti halvemmalla.Tuskin saa mistään mutta aina kannattaa yrittää. Onhan senttikin miljoonan alku.
Paikkallisella "veholta" en ole kysynyt, mutta olisi kyllä ensimmäinen kerta jos oli edullisin liike mistä hintoja tiedustellut.
Yhden johdon ostoa kyselin lähinnä "vian" varmistamiseksi ja että saisin auton ajoon pikimmiten ja pitemmittä varaosien etsimisiä välttäen.
Kyllä uudet varaosat on aina uusia, mutta taidanpa kysäistä tuolta Venetmäen Mersupurkaamolta missä hinnoissa pyörii käytettynä taikka uutena, tiedä häntä vaikka löytyisi kokosarjakin. ( Timo L kiitoksia vinkistä)
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Suoraan Boschilta (tai siis jonkin Bosch autosähkökorjaamon kautta) Näin ainakin itselläni joskus kun yhtäjohtoa olin vailla-> tosin vaati pitkän metsästyksen sielläkin ja lopuksi oikea johto löytyi jostain Porche 911 mallista
Sitten toisena vaihtoehtona tietenkin tuo alkuperäinen kaapeli metritavarana josta osaava ammattilainen rakentelee huippupiuhat.

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Ja ei kannata antaa heidän niitä tehdä (jos siintä rahaa ottavat).. Itse tein itselleni yhden sarjan johtoja ja kävin vain puristamassa päät Veholla (ilmasiksi tekivät.)JussiS kirjoitti:Veho tekee johtoja mittatilaustyönä. Katsovat EPC:stä johdon pituuden
ja sillä perusteella irtojohtoa Xcm ja päät liitetään erikoistyökalulla.
Itse kolvasin hopealla päät niihin holkkeihin, mutta onko siintä mitään iloa tai haittaa, niin en tiedä. Periaatteessa muuta ei sinun tarvi tehdä, kuin pätkiä metritavarasta oikean pituista pätkää ja kuoria ne päät valmiiksi, jonka jälkeen Vehossa tai jossain puristaa ne päät ja sitten vain kierretään hatut molempiin päihin kiinni. Helppoa kuin heinänteko.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Hopeaa tuskin tarvitaan kun kaapelissa itsessään on 1000ohm/m vastus.pt kirjoitti:Ja ei kannata antaa heidän niitä tehdä (jos siintä rahaa ottavat).. Itse tein itselleni yhden sarjan johtoja ja kävin vain puristamassa päät Veholla (ilmasiksi tekivät.)JussiS kirjoitti:Veho tekee johtoja mittatilaustyönä. Katsovat EPC:stä johdon pituuden
ja sillä perusteella irtojohtoa Xcm ja päät liitetään erikoistyökalulla.
Itse kolvasin hopealla päät niihin holkkeihin, mutta onko siintä mitään iloa tai haittaa, niin en tiedä. Periaatteessa muuta ei sinun tarvi tehdä, kuin pätkiä metritavarasta oikean pituista pätkää ja kuoria ne päät valmiiksi, jonka jälkeen Vehossa tai jossain puristaa ne päät ja sitten vain kierretään hatut molempiin päihin kiinni. Helppoa kuin heinänteko.

Siis tämä ei ole sähkön kulkemista helpottamaan tehtye320 kirjoitti:Hopeaa tuskin tarvitaan kun kaapelissa itsessään on 1000ohm/m vastus.pt kirjoitti:Ja ei kannata antaa heidän niitä tehdä (jos siintä rahaa ottavat).. Itse tein itselleni yhden sarjan johtoja ja kävin vain puristamassa päät Veholla (ilmasiksi tekivät.)JussiS kirjoitti:Veho tekee johtoja mittatilaustyönä. Katsovat EPC:stä johdon pituuden
ja sillä perusteella irtojohtoa Xcm ja päät liitetään erikoistyökalulla.
Itse kolvasin hopealla päät niihin holkkeihin, mutta onko siintä mitään iloa tai haittaa, niin en tiedä. Periaatteessa muuta ei sinun tarvi tehdä, kuin pätkiä metritavarasta oikean pituista pätkää ja kuoria ne päät valmiiksi, jonka jälkeen Vehossa tai jossain puristaa ne päät ja sitten vain kierretään hatut molempiin päihin kiinni. Helppoa kuin heinänteko.

W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Kiitoksia kaikille vastanneille vinkeistä... hieman tutkiskeltuani totesin vielä ettei vika ole johdossa vaan tarkemmin katsottuna hatussa siis todennäköisesti juuri tuossa kyseisessä vastuksessa, ainakin on pimee ku perunakellari.
Johto ja hattu paikannettu ja menossa huomenna hankkimaan paikalliselta mersu "specialistilta". Toivottavasti kivut korjaantuu ja pääsee taas kartsalle ennen kuin kesä loppuu.
Kiitän ja kumarran vielä kerran..
Johto ja hattu paikannettu ja menossa huomenna hankkimaan paikalliselta mersu "specialistilta". Toivottavasti kivut korjaantuu ja pääsee taas kartsalle ennen kuin kesä loppuu.
Kiitän ja kumarran vielä kerran..
Rahalla saa ja hevosella pääsee...