5-syl kampiakseli

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

5-syl kampiakseli

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Onko kukaan koittanu tasapainottaa 5-sylinterisen 2.9 kampiakselia
ravistaa niin v..... että ei pysy tasapainotus koneessa
pitäiskö siihen tehdä kangen ja männän painoset limput ja pultata ne kiertokangen kauloihin ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Vie nyt ihmeessä se kampura suoraan moottorikoneistamoon niin tulee kerralla hyvä! Itse voit sitten harkita mitä muuta sinne kannattaa samalla toimittaa, esim vauhtipyörä yms.
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kyllä se kampi oli moottorikoneistamossa ja kaverina sillä oli mukana vauhtipyörä ja kytkinasetelma, kun ei ole valitettavasti omaa tasapainotus konetta.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

sunbeam kirjoitti:Kyllä se kampi oli moottorikoneistamossa ja kaverina sillä oli mukana vauhtipyörä ja kytkinasetelma, kun ei ole valitettavasti omaa tasapainotus konetta.
Miksi täytyi tasapainottaa, kun mersun akselit on tehtaan jäljiltä aikas hyviä, siis 60x moottorit. Ja sen verran joskus pyöräyttänyt tuollaista akselia, ettei onnistu ilman noita painoja...painotettu tehtaalla vissiin painojen kanssa.
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Valitettavan harvassahan noita vehkeitä harrastajilla on. Jos se ei koneistamossa kerralla onnistunut niin kait ne samaan rahaan sen uudelleen puntittaa? Ärsyttäväähän se on moneen kertaan niitä kalikoita sinne raahata ja aina joutuu muutaman päivän odottelemaan, mutta minkäs teet. Kun ei oo mullakaan sellasta konetta... Eipä silti, en osais sitä käyttääkkään. :cry:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Vauhtipyörän takia vein, se on helpompi kiinnittää tasapainotuskoneeseen kun on kampiakselissa kiinni, mutta ne sorvas akselin pätkän millä sen sai painotettua
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

voin kyllä todeta et mersun koneesskin on tavattu epätasapainoa....ja jos kone on muttereina ja tarkasti tehdään niin pakkohan se on painottaa... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kyllä tässä tapauksessa on kai pakko luottaa tehdaspainotukseen, kun ei tiedä niiden lisäpunttien tarkkaa painoa onko se mäntä +kiertokanki vai vähemmän.
Männät on vähän kevyemmät kun vakiona , palotiloja on suurennettu.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Vastaa Viestiin